Magical brown

gert riva

Nieuw lid
maandagmorgen ga ik mijn nieuwe superb combi ophalen bij de dealer....is dus twee, drie weken vroeger dan gepland.... even samenvatten
superb combi greenline elegance in magnetic brown
met elektrische kofferklep, verdonkerde ruiten, alarm, zwart leder, .....
ben eens benieuwd of de omschakeling van huidige mercedes E break avantgarde niet te erg gaat zijn, maar het zal wel meevallen veronderstel ik...

mOTiVe

Lid
Greenline en elegance? Die combi kennen we hier niet..

Ik ben benieuwd hoe dat bruin je gaat bevallen. Van een aantal foto's bekeken vind ik het een moeilijke kleur, zou het niet op de ambition met grijze bekleding doen. Daar staat er eentje van in Alkmaar mocht je het in het echt willen zien. In het licht kan dat bruin wel heel licht worden. Maar onder andere omstandigheden is het een heel donkere kleur en dan is het weer prachtig. Ik denk er zelf ook over na om de sedan in het bruin te nemen trouwens.. :-)

Ik ben benieuwd hoe dat bruin je gaat bevallen. Van een aantal foto's bekeken vind ik het een moeilijke kleur, zou het niet op de ambition met grijze bekleding doen. Daar staat er eentje van in Alkmaar mocht je het in het echt willen zien. In het licht kan dat bruin wel heel licht worden. Maar onder andere omstandigheden is het een heel donkere kleur en dan is het weer prachtig. Ik denk er zelf ook over na om de sedan in het bruin te nemen trouwens.. :-)

Magnetic Brown is inderdaad een moeilijke kleur. Ik ben speciaal nog een keer naar de dealer teruggegaan om hem bij daglicht te bekijken. In de volle zon is het echt bruin (zie foto linksvoor), in de schaduw is het heel donker, tegen het zwart aan (zie foto rechtsachter). Natuurlijk helpt zo'n goedkoop telefoon-cameraatje niet om de kleur goed weer te geven....

Maar hij spreekt mij wel aan, ik ga een Combi in deze kleur bestellen icm Chestnut lederen interieur.

Magnetic Brown LV.jpg Magnetic Brown RA.jpg

gert riva

Nieuw lid
Heb net mijn nieuwe S2 combi in magnetic brown gaan ophalen.... Mooie kleur.... wel echt bruin-bruin natuurlijk, das wel even wennen als je altijd een zwarte wagen hebt gehad... Met dit weer is ie na 20km al vuil , maar ja , niks aan te doen. Momenteel nog winterbanden -en velgen liggen, dus dat is nog lelijk, maar voor de rest is het een mooie , degelijke auto met superveel opties... Als ik binnen enkele weken mijn zomervelgen leg, post ik wel enkele fotokes...

Canon-Eye

Forumguru
das wel even wennen als je altijd een zwarte wagen hebt gehad... Met dit weer is ie na 20km al vuil
Een zwarte niet, dan?
M'n eerste Skoda was een zwarte F1 - echt nóóóit meer een zwarte (in welk jaargetijde dan ook)!

gert riva

Nieuw lid
ja, natuurlijk is de zwarte kleur minstens even snel smerig dan deze,... ik bedoelde gewoon dat hij pas nieuw is en na 15km rijden al vuil....das toch wel een beetje zonde, net nu ik hem vandaag ga ophalen valt er terug vanalles uit de lucht. Vorige week zo'n mooi zonneke....

frankie002

Nieuw lid
Magnetic Brown is inderdaad een moeilijke kleur. Ik ben speciaal nog een keer naar de dealer teruggegaan om hem bij daglicht te bekijken. In de volle zon is het echt bruin (zie foto linksvoor), in de schaduw is het heel donker, tegen het zwart aan (zie foto rechtsachter). Natuurlijk helpt zo'n goedkoop telefoon-cameraatje niet om de kleur goed weer te geven....

Maar hij spreekt mij wel aan, ik ga een Combi in deze kleur bestellen icm Chestnut lederen interieur.

Bekijk bijlage 18024 Bekijk bijlage 18025

Ook ik heb een Superb combi besteld met Chestnut lederen interieur, maar met de kleur Cappucino beige...
Deze bruine kleur was er toen nog niet, maar ik heb deze kleur ook live gezien in Den-Bosch..
Nu twijfel ik over de kleur...
Ik moet zeggen dat ik de kleur wel heel donker vind ( tegen zwart aan ) als er geen ( zon)licht op valt..
Ik heb destijds Cappucino beige gekozen samen met een kleurstaal van Chestnut kleur, vond het wel heel mooi...
Een lichte auto met donker bruin interieur, of een donkerbruine auto met donker bruin interieur...???

@frankie002
cappuccino beige is zeker gewassen erg mooi! Met 18" luxons al helemaal, helaas heb ik die niet. Heb zelf de combi met zwart leer, maar met chesnut lijkt me ook erg gaaf! Niet twijfelen, zo laten! ;)

Ik heb destijds Cappucino beige gekozen samen met een kleurstaal van Chestnut kleur, vond het wel heel mooi...
Een lichte auto met donker bruin interieur, of een donkerbruine auto met donker bruin interieur...???

Mijn uitgangspunt was een donkere auto met een licht interieur, maar na uitgebreid stalen te hebben vergeleken kwam ik tot de keuze voor een donkere tint leer, omdat de rest van interieur zwart is. Daarmee contrasteert licht leer te veel, vind ik. Zie bijgaande foto's.

Skoda leder stalen licht.jpg Skoda leder stalen donker.jpg

frankie002

Nieuw lid
Zo te zien bij de kleurstalen die in de foto hierboven staat van mcspool, is volgens mij de laatste ( donkerste) kleur bruin, Chestnut bruin.
Ik heb besloten het zo te laten, dus Cappucino beige met Chestnut leer.
Gisteren een magic Brown gezien gewoon in de buitenlucht en ik vind het te donker, teveel richting zwart.
Nu nog 1,5 maand wachten en dit forum volgen wat er nog veranderd ( vagcom) kan worden...

Canon-Eye

Forumguru
Prettige bijkomstigheid van cappuccino beige: het is geen besmettelijke kleur. Hij kan behoorlijk smerig worden zonder dat het echt opvalt... :winkie:
(weet ik uit inmiddels 4,5 jaar ervaring met 2 opvolgende Skoda's in deze kleur)

Dit ziet er wel heel anders uit dan eerder geposte foto's..Vorige foto's vond ik het een p**p kleur. Dit is wel erg gaaf! Ik snap dat mystical wel;)
@gert riva, Mooie auto!! Nog 2 verchroomde uitlaatpijpjes en hij is helemaaaaal af!

Bovenaan Onderaan