Magneetklep

Huibert

Forumguru
Vandaag bij Vagtechniek langs geweest voor een "intake" gesprek. Auto is uitgelezen en bleek dus echt de EGR te zijn. Gelijk is ook de cruisecontrol gecontroleerd ivm weigeren van dienst (een probleem wat de dealer niet goed kon lokaliseren). Tevens bleek een sensor van het roetfilter de geest te hebben gegeven :(
Vervolg stappen zijn nu om de software upgrade te doen :) en de kapotte sensor te vervangen plus de hendel van de CC waarna deze ook weer moet functioneren. Dit gaat op 1 mei gebeuren, ben wel nieuwsgierig hoe hij daarna gaat rijden, zal wel leuk worden. Bij elkaar wordt dit dus een pittige rekening maar dan heb ik alles wel weer in orde en verwacht dan weer ruime tijd verder te kunnen.
Over de eerste kennismaking bij Vagtechniek kan ik alleen erg positief zijn, uitgesproken netjes bedrijf en goede uitleg over de geconstateerde problemen en geboden oplossingen.
 

Huibert

Forumguru
Vanmiddag de auto weer opgehaald en alles was keurig gedaan volgens afspraak. Als leuke extra hebben ze hem op de testbank gehad :tegek: dit omdat ze deze combinatie van motor en elektronica nog niet kenden en wel nieuwsgierig waren. Resultaat is nu een gemeten koppel van 320 newtonmeter bij 2200 toeren en een max vermogen van 145,6 Pk bij 3800 toeren. Kan wel zeggen dat ik zeer tevreden ben en ook de rekening viel eigenlijk best wel mee.
 
Bovenaan Onderaan