Columbus Map update ECE 2022

Frup

Forumguru
Het lijkt er dus op dat de updates die voorheen nog op een 16GB kaart pasten, met de laatste update niet meer passen en een 32 GB kaart vereisen. Een willekeurig kaartje wordt niet herkend, tenzij het systeem is aangepast. Of tenzij het 16 GB kaartje met een truc is gekloond naar een32GB kaart (via Linux, maar ik heb geen ervaring hiermee).

Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Maar het schijnt ook wel weer te passen als je het zip-bestand eerst even uitpakt naar een lege map op de computer en dan handmatig wat overbodige bestanden verwijdert, zoals andere talen dan NL. Daar heb ik op zich geen ervaring mee (want mijn systeem is succesvol "behandeld" zodat het elke willekeurige sd-kaart slikt, dus ook de 32GB Kingston die er nu inzit), maar het is te proberen.

<edit>
Update geslaagd.
Na controle in de auto op de juiste werking overigens wel de moeite genomen om de backup van de oude kaart, de gedownloade zipfile én de op de laptop eerst uitgepakte nieuwe kaart te verwijderen. Scheelt toch 3x 16GB schijfruimte...

Bijlagen

• 20211029_Seat_navi-1020827.jpg
    20211029_Seat_navi-1020827.jpg
    140,4 KB · Weergaven: 35
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Of je koopt het kaartje dat ik heb via Amazon. Zie mijn link hierboven. Overigens raken we wat verwijderd van de update van een Columbus…..

Het heeft op 4 minuten na 2 uur geduurd.. pfff.. paste dit keer niet op een 32gb USB stick; had gelukkig nog een 64GB liggen. Geformatteerd in exFAT (word dus ondersteund) en het ding zn gang laten gaan.. ondertussen even naar de vuilstort geweest.. contact gewoon aan gelaten zodat ie doorging.. eenmaal thuis moest ie nog 10% dus heb ik even de acculader er maar aan gehangen want om nou de motor kwartier te laten draaien a 2,139 de liter is ook weer zo wat..

E6F3B6AA-E7B5-4C8C-A22D-18F4D7951D0E.jpeg

Canon-Eye

Forumguru
Nee, de Tt is volledig uptodate en wordt ook daadwerkelijk gebruikt. Dit in tegenstelling tot de inbouwnavi - die heeft op z'n best een decoratieve (en als mijn vrouw meerijdt: voor haar een ondersteunende) functie. En als hij dan aanstaat, kan ik me onderweg lekker blijven verbazen over de al vaker beschreven systematische fouten en afwijkingen.
Straks 130 km te gaan (en vanavond weer terug) - ik ben wel benieuwd of er op het laatstgenoemde vlak verbeteringen in versie 1810 zijn te noteren.

Ja het zal wel in de verschillende hardware versies van de columbus zitten of het korter of langer duurt.. aan mn usb stick ligt t niet; dat is echt een heel snelle die de max snelheid wat maar over USB 2.0 kan haalt.

Canon-Eye

Forumguru
Geloof vooral wel of niet wat je wilt, @EdK - da's niet mijn probleem... ;)
Die trip naar regio Den Haag had op zichzelf andere redenen en was ook nog in combinatie met een andere bestemming in de buurt, maar onder het motto "nu we er toch zijn" was het mooi meegenomen. Bovendien: ik zou er bij een nieuw geconfigureerde auto nooit bewust voor hebben gekozen, maar het ding zat er nu eenmaal in en dan moet het ook (zo goed en zo kwaad als mogelijk is) blijven werken...

CharlesTucker

Forumguru
Hoewel ik best blij ben met m'n ingebouwde Columbus merk je bijvoorbeeld aan de updateperikelen toch wel dat er nog veel ruimte voor verbetering is. Zo'n TT bijvoorbeeld update zich zelf gewoon, incrementeel, merk je niks van, ding is gewoon altijd up-to-date. Tenzij je 'm, zoals ik, 3 jaar in de kast laat liggen, dan duurt het een half uurtje. Maar zelfs dan, aanzetten en hij gaat updaten, geen geklooi met SD kaartjes of handmatige acties. Daar kan VAG nog heel veel van leren ...

brepus13

Forumguru
Ik had de update al een tijdje klaar staan maar hij deed het niet op mijn 32GB kaartje. Nu even een 64GB geregeld en Voila nu loopt hij rustig door. Accu is aan de lader dus auto kan mooi updaten op de oprit. In dit geval heeft kessy een voordeel. De auto staat gewoon op contact maar kan nu niet starten zonder sleutel in de buurt :-)

9510A04E-3A44-4B34-B2B2-BD9FDAF8B983.jpeg

Laatst bewerkt:

LimoIncognito

Actief lid
Na een paar keer de update te hebben gedownload en steeds met een error in de ZipFile te zitten het toch voor elkaar gekregen om op een SD kaart te zetten. Om er meteen even uit te zijn maar een stukje gereden. Vught, Vlijmen, Heusden, Wijk en Aalburg, Veen, Poederoijen, Well, Hedel, Den Bosch en weer terug. Vlak voor Den Bosch was hij klaar

Is er ook een kaart update voor het eerdere type Amundsen. Bouwjaar 2014? Ik gok dat dit een MIB1 is.
Heb van het werk een Golf uit 2014; daar zit nu nog 2020/21 in als laatste kaart welke verkrijgbaar is bij VW.

het is een 16GB kaart. Kan verder niets wijzigen aan het systeem of iets. Maar mocht er iemand een directe link hebben naar een nieuwere kaart zijn dan wil ik die er uiteraard op zetten ;)

brepus13

Forumguru
Als ik me niet vergis is VW altijd eerder met de update tov skoda. Het zal dus vast wel ergens te vinden zijn toch?

Bovenaan Onderaan