Marcel - Superb iV - sportline

Derooke

Forumguru
Hopelijk nog de iV superb ooit. (Denk het niet maar ik hoop er toch stilletjes op door het mib3 systeem . . . Je weet maar nooit.
Alhoewel ze maar heel zelden (behalve Tesla) nieuwe functionaliteiten toevoegen achteraf.

SuperbIV

Senior Member
Bedankt allemaal!

Even een update over verbruik:

Inmiddels zit ik (wanneer de ritten onder de 100km blijven) op een gemiddeld verbruik van +/- 3l/100km. En als ik rustig rij is 2,2-2,4 ook haalbaar.

Derooke

Forumguru
Ik nu in 5397 km
Gemiddeld 3.4 liter per 100 km.
En 12.5kw/h per 100 km.
Ritten van 80 km iedere dag .
In het weekend alles op elektriciteit.(ritten van 20 km 3 keer per dag)
PS ik rij gewoon mee met de flow.

SuperbIV

Senior Member
mooi ding !
4,4 op 100 ? Dat is volledig opgeladen en eerste 50kms ?
Volledig opgeladen kun je de eerste 50km zelfs 0l op 100km rijden als je zou willen. Maar gemiddelde van mij zit nu rond de 3,5 en ik rij zoveel mogelijk elektrisch. Ik heb laatst berekend dat hij qua kosten per km (elektra en benzine) vergelijkbaar is met een standaard benzinewagen die 5l/100km verbruikt. Dat is voor zo een zware van natuurlijk uitstekend en dan heb je ook nog eens aardig wat vermogen achter de hand.

Fmoon

Forumguru
Ah, ik heb er niet zoveel verstand van maar zie hier iemand met ervaring. Ik rij eigenlijk het hele jaar per dag niet meer dan 10km. Maar als ik op vakantie ga, is het zo dat je dan de accu leeg rijd en verder gaat op je benzine of is dat altijd gecombineerd?

SuperbIV

Senior Member
@Fmoon Dat kun je zelf kiezen. Of je laat de auto bepalen wat het beste is op basis van de navigatie bestemming.

Ik rij meestal elektrisch binnendoor en hybride op de snelweg. Maar op een gegeven moment zal de accu leeg zijn en dan kun je comfortabel verder op alleen benzine. Je mist dan alleen een beetje de punch van het elektrische, maar je hebt nog steeds 150 pk, dus ruim voldoende.

Laatst bewerkt door een moderator:

SuperbIV

Senior Member
ok en een 1000km vakantierit al ervaring mee?
Nog niet, maar dat moet ook geen probleem zijn. Je rijdt gewoon verder op benzine zodra de accu leeg is. Je kunt zelfs een minimale accucapaciteit instellen trouwens. Dan zorgt de auto dmv recupereren dat de accu altijd boven die capaciteit komt. Dat komt alleen niet ten goede van verbruik uiteraard.

Derooke

Forumguru
Ik heb al een rit gedaan van 800 km.

Als je batt leeg is op hybride(na een 200 km in mijn geval ).
Rijdt je gewoon verder op hybride stand. Maar je motor gaat na een moment van optrekken de batterij telkens een minuutje bijladen om terug beschikbaar vol vermogen te hebben voor even (laadt naar 2 a 3 procent altijd).
Mijn verbruik op die 800 km was 6.3 liter per 100

Edit . Met een de trekhaak(en iets er aan hangen natuurlijk ) is het altijd hybride stand zoieso

Bovenaan Onderaan