Martin Schilder - Alkmaar

Als je de keuze hebt, laat dan Martin Schilder te Alkmaar links liggen. Ik had geen keuze in deze dealer, is namelijk centrale dealer van de lease maatschappij. Hier behandelen ze je als een echte leaserijders, zo van afhalen en snel wegwezen.

1. auto was niet eens schoon aan de buitenkant
2. resten beschermplastic zat nog op alle stoelen bij de hoofdsteunen
3. beloofde werkzaamheden zijn niet uitgevoerd, maar wel met arrogantie zeggen dat je het wel gedaan en persoonlijk getest hebt (hier later op zeggen dat het uberhaupt niet kon - uitzetten gordelping)
4. trekhaak monteren met andere 13 polige stekker (nu kan via PON varianten stekkers geleverd worden, eerst was het Jaeger en die wilde ik ook onder de auto). Zeggen dat dit probleem van leasemaatschappij is, terwijl in de Skoda accessoire brochure alleen besteld kan worden op naam 13 polig en niet met uitvoeringskeuze)Lijkt mij dat je als dealer voor een uitlever keuze staat je even contact opneemt met de klant!!
5. auto stond al 2 weken op kenteken voordat deze geleverd werd, te druk in werkplaats, trekhaak was het enige dat gemonteerd nog diende te worden
6. Niet terug bellen door verkoper terwijl dit wel expliciet beloofd werd
7. Aantal werkzeemheden (VAG-COM -> anti carjacking en gordelping) zouden kostenloos uitgevoerd worden, 1 dag na aflevering een factuur in huis!

Gelukkig ligt Alkmaar ver buiten de bewoonde wereld voor mij, want mij zal je daar niet nog een keer naar binnen zien stappen! Geef mij maar de kleinere dealer, die heeft tenminste nog een beetje gevoel met en voor zijn klanten!

Mijn O2 is ook door Martin Schilder geleverd, om dezelfde reden overigens (LageLanden toevallig?).

Mijn ervaringen zijn toch wel anders:

1. De auto was brandschoon, zowel van buiten als van binnen
3. Ik had mijn radio naar ze opgestuurd (woon in het zuiden des lands) en deze hebben ze prima en verzorgd ingebouwd.
6. Ik ben meerdere malen, gevraagd en ongevraagd, op de hoogte gebracht van de voortgang en de geplande levering.

Na de aflevering heb ik niets meer met ze van doen gehad, dus daarover kan ik niet oordelen.

ougie

Forumguru
Gelukkig zijn de meeste Skoda dealers oke. Veel plezier met je nieuwe aanwinst natuurlijk. Neem een /forum/images/graemlins/473.gif van me.

Toen we onze Octavia II kochten in Schagen gingen we voor de kleur kijken in Alkmaar bij Schilder omdat ze hem in Schagen niet hadden.
Toen we vertelden dat we een auto gekocht hadden in Schagen en alleen voor de kleur kwamen, konden ze ons wel weg kijken en waren ze ook niet erg vriendelijk,dus ook wij hebben het niet zo op Martin Schilder

Gerard

Nieuw lid
Ik ben al jaren een redelijk tevreden klant bij deze dealer en herken de kritiek niet. Mijn O2 zag er stralend schoon uit en ook bij latere bezoeken ben ik goed en vriendelijk geholpen. Mijn enige kritiek valt te lezen in het draadje over 'antenne vervangen'. De voorgestelde oplossing van de dealer was hier een duidelijke misser. Gelukkig gaf de medewerker dat zelf ook aan en heb ik een veel goedkopere oplossing gevonden. Maar ik ben als particuliere rijder positief over de service van Martin Schilder .

Argus

Nieuw lid
Mijn leasewage komt ook bij martin schilder vandaan (via lage landen)

Auto netjes afgeleverd zonder problemen, was alleen niet te spreken over de afspraken. Ze doen erg moeilijk om afspraken te bevestigen...

bassio

Nieuw lid
martin schilder

Ik heb recent een nieuwe octavia combi tour 1.6 FSi, 115 pk, black magic pearl gekocht bij martin schilder Alkmaar.
Ik ben hier werkelijk waar zeer goed en vriendelijk geholpen door Menno, die ook na de koop nog uitgebreid de tijd voor me nam om alles nog eens uit te leggen en te laten zien.
Ik heb een zeer goede deal gekregen voor onze 13 jaar oude Polo (1.4, 144.000), namelijk bijna 3000 euro.
De showmodelvelgen (17 inch ipv de standaard 16) bleven er zonder meerprijs onder. Verder nog een carkit in laten bouwen.
Ze zijn toch nog extra gezakt met de prijs ondanks dat de bodem echt al in zicht was en krijg ik er een nieuwe giant fiets (twv 800 euri) bij, terwijl die van een andere actie is.

Al met al heb ik 23000 euro betaald voor deze auto...geen slechte deal...helemaal geen slechte deal!!!

Ik ga hem binnenkort ophalen....kan eigenlijk niet wachten, slaap er al paar dagen slecht van.

Ik heb kortgeleden mijn nieuwe Skoda bij dezelfde (kleine) subdealer gekocht. Mijn vorige auto ook daar gekocht. De service is gewoon geweldig! Daar doen ze ook echt moeite voor je. Je wordt dan ook als een echte klant behandeld.

- navigatie gratis voor mij uitgebouwd
- allerlei VCDS-instellingen voor mij gewijzigd (claxon bij alarm, carjacking, etc.)
- deze wijzigingen en overige vragen op verschillende dagen doorgegeven (en niet in 1 keer)
- bij volgend bezoek excuses aangeboden gekregen dat de auto er nu vuil uitziet maar dat bij de aflevering de auto gepoetst en al zal zijn (het was trouwens nota bene slecht weer die ene week en de auto stond buiten) en ja hoor, bij aflevering was de auto glanzend gepoetst en al
- advies van de dealer gekregen om bepaald navigatiesysteem niet aan te schaffen i.v.m. update
- keurig de offertes en facturen thuis met de post ontvangen
- regelmatig telefoontjes en sms's van de dealer gekregen
- goede inruilprijs
- duidelijke uitleg
- en zoals het hoort: een bloemetje!

Minpunten, ja hoor:
- 2 life-hammers vergeten mee te geven (alsnog gekregen)
- alleen jammer dat een bestelde optie niet meer geleverd kan worden (niet in rekening gebracht, geen probleem)

Nee, doe mij maar een dealer zoals deze!

Gieliovd

Forumguru
Ik had ook een goed beeld van deze dealer.

Tot ik laatst een storingslampje liet uitlezen en hiervoor een rekening van 25 euro op de mat kreeg. Het was al klaar vóórdat ik van de receptie naar de auto was gelopen om even mee te kijken.

Ongeveer 5 minuten, 25 euro. Mwah, dat is toch een leuk uurtarief!

Ik voel(de) mij afgezet. Dealer in Schagen deed het meerdere malen gratis als service. Maar goed, daar heb ik weer andere opmerkingen over.

remmie

Lid
Ja, ze zijn commercieel erg sterk bij Schilder, niet voor niets zo'n grote tent geworden natuurlijk. In Alkmaar idd geweest voor een de Carjacking instelling en 25 euro moeten afrekenen.

In Heemskerk wordt meer service gegeven. Toen ik mijn distributieriemen enz. ging wisselen heb ik bijvoorbeeld technische ondersteuning gekregen toen ik even vastliep.

Ook ben ik blij met Schilder omdat ze wel veel onderdelen op voorraad hebben. Ik had bijvoorbeeld de verkeerde waterpomp van ze gehad, maar de goede kon ik zo bij Audi ophalen. Daar hecht ik toch waarde aan, vindt ik ook belangrijker dan de attitude van een toevallige verkoper met wie je over je leaseauto moet praten..

WouterO2C

Actief lid
Ook ik heb POSITIEVE ervaringen met deze dealer, Martin Schilder te Alkmaar. Wellicht is er veel verbeterd sinds 2006 :crazy:

Hoe dan ook, de plussen:
+ 17 inch op de offerte, kon niet geleverd worden op de greentech, toch voor dezelfde prijs achteraf door de dealer gemonteerd;
+ goede inruilprijs voor oude auto
+ goede service bij vragen / opmerkingen / weer een nieuwe of gewijzigde offerte
+ flesje wijn bij aflevering
+ brandschoon en prima gepoetst bij aflevering
+ ruime tijd bij aflevering, ruim een uur alles uitgelegd, tot en met afneembare trekhaak aan toe
+ geen reclame op kentekenplaat

dan de minnen:
- verkoper niet voldoende goed bekend met alle opties en instellingen van de de auto en de maxidot;
- verkoper onvoldoende technische kennis;
- geen "extraatjes" bij bestelling

van_der_P

Senior Member
Ik kan niet vinden dat dat uitzonderlijk is, is eigenlijk vrij normaal.
Een dealer mag gerust wat moeite doen om een auto netjes af te leveren, het is toch niet een pakje boter wat je koopt ?

michelover

Forumguru
De Superb is mijn tweede wagen die ik bij Martin Schilder gekocht heb. Ben tot nu toe positief over de dealer in Alkmaar en Schagen. Zowel bij de verkoop als onderhoud tot nu toe geen klachten gehad.

Karstieman

Forumguru
Ik heb in mei 2012 mijn Octavia (bj 2006) bij Martin Schilder Haarlem gekocht en ben uiterst tevreden over dit bedrijf !

Eerst per email contact gehad met de verkoper en altijd snelle reactie terug gekregen.
Na een paar e-mails besloten om de auto te gaan bekijken.
Ik kon meteen beginnen met een testrit. Tijd was geen probleem !
Daarna zijn we tot een deal gekomen.

Op de dag dat ik mijn auto kon ophalen, bleek dat ze de steenslag op de motorkap nog hadden laten 'wegpoetsen'. Top dus.
Ik kreeg nog een uitgebreide instructie, een flesje wijn en alles werd perfect afgehandeld.
Ik heb wel eens minder service gekregen bij de aanschaf van een nieuwe auto !

Na een paar dagen bleek dat een synchromeshring problemen gaf.
De reparatie hiervan duurt best lang (versnellingsbak moet eruit).
Een aantal dealers in het zuiden wilden hier niet aan meewerken, omdat ze hier verlies op zouden maken?? Dit terwijl ik wel Skoda Garantie had !!!
Ik begrijp dat je geen verlies wilt maken, maar daar mag ik als klant natuurlijk geen hinder van ondervinden.
Dus gebeld met de verkoper van Martin Schilder Haarlem en het verhaal uitgelegd.
Een dag later werd ik gebeld dat ik gewoon terecht kon en dat de lokale dealers hiervan op de hoogte gesteld waren.

Auto is inmiddels gerepareerd bij de lokale dealer.
Dit is trouwens prima verlopen en ik heb van Skoda klantenservice nog een bloemetje gehad. TOP!

Ik kan iedereen Martin Schilder in Haarlem aanraden, ook voor occasions !

mr.j

Nieuw lid
afgelope week in alkmaar geweest voor een vrijsteling en mdi
hebben ze nettjes uitgezoch of het wel kon en zo en nettjes teruggebeld door de man van het magazijn

allen bij het vooraf betalen van de bestelde spullen bij het binnen lopen zat er z'n verkoper met zijn telefoon te klooien
die keek niet op of om zelfs toen ik vroeg waar ik moest zijn wees ie allen maar
het smsje was vast belangrijker dan een klant gok ik

mar eens kijken hoe het gaat als ik me spullen kan halen en de boel in geregeld moet worden of ze dat gratis doen (ff kijken of ze mee lezen hier zo )

mr.j

Nieuw lid
na volgens mij niewt hij
maar was vandaag er weer om alles op te halen maar hij zat nog steets met zijn foon in zijn handen
maar voor de rest weer nettjes geholpen door magazijn man

Bovenaan Onderaan