Maxidot defect?

Maarten

Forumguru
Na een kleine 275km is het eerste defect aan de auto een feit. Vanmorgen ontdekte ik dat het bovenste deel van de Maxidot het niet meer deed. Het is het deel waar de radio-informatie weergegeven wordt.
Meteen de dealer gebeld en morgenvroeg ga ik even langs om het te laten bekijken.
Hij heeft het wel gedaan, maar dat was van korte duur. De rest van het scherm doet het nog wel.

Meer mensen die dit probleem kennen?

In eerste instantie dacht ik nog even dat het misschien met de instellingen te maken had, maar daar kan ik niets ontdekken.

Volgens de dealer zou het wel eens kunnen zijn dat de module defect is en vervangen moet worden.

Wordt vervolgd...

Ik heb dit probleem een enkele keer gehad. Het bovenste deel met de radio-cd informatie wordt dan niet meer getoond. Dit probleem deed zich bij mij voor het eerst voor enkele dagen nadat de Parrot carkit geinstalleerd was. Daarna nog een enkele keer. Mijn dealer wist niet waardoor het kwam. Ik heb het maar zelf opgelost (trial and error).

Oplossing is de Dance radio eruit halen alsmede stekker van de ISO verloopkabel van de radio lospluggen. Na enkele minuten pas weer aansluiten, controleren of het werkt en dan pas de radio inbouwen. Dan moet het weer werken. Mocht het niet werken, dan nogmaals herhalen. En anders een nieuwe Dance radio claimen!

Maarten

Forumguru
Dat is een goede tip!
Die neem ik morgenvroeg mee naar de dealer! Ik hoop dat dat het probleem is. De meest eenvoudige oplossing. Ik heb er ook een Parrot in laten bouwen door de dealer.

Ja, van de Parrot ben ik op de hoogte. Ik heb namelijk op jouw verzoek foto's van de plaatsing van mijn Parrot geposted :)

LenK

Forumguru
De overeenkomst tussen beide cases is evident.
Zelf de radio uitbouwen zou ik niet doen. Je hebt toch niet voor niks garantie. Of je moet het leuk vinden natuurlijk.
Je kunt de dealer de oplossing van sopjeliu vertellen.
Denk dat ie dan best wel even de radio wil uitbouwen om te voorkomen dat ie Maxidot moet uitbouwen, dat laatste lijkt me wel even iets meer werk.

Maarten

Forumguru
Klopt, daar was ik erg blij mee...maar voor diegene die het nog niet wisten heb ik het er even bijgezet.

Nog even twee foto's van het probleem.

Bijlagen

• IMG_2207.jpg
    IMG_2207.jpg
    90,8 KB · Weergaven: 98
  • IMG_2208.jpg
    IMG_2208.jpg
    90,7 KB · Weergaven: 98

Maarten

Forumguru
Problem solved!

Even langs de dealer en zij hebben inderdaad de radio even verwijderd, stekker los, weer vast en klaar!

*zucht van opluchting*

Neptukker

Forumguru
felicitados

:cheer:Gefeliciteerd dat het zo snel weer werkt.:cheer:

Heb al eerder gemerkt (bij een ander VAG automerk) dat forumleden vaak meer weten dan dealers. Op zich lang leve internet, maar je zou ook kunnen stellen dat dealer verplicht fora moeten scannen op voor hun nuttige info.

LenK

Forumguru
Auto's lijken steeds meer op Windows :mad:
Onverwachtte/onverklaarbare storingen, die door middel van een herstart verholpen zijn.
Nog even en je moet onderweg bevestigen dat je de updates wil installeren :smirk: (En daarna herstarten natuurlijk...)

Neptukker

Forumguru
Auto's lijken steeds meer op Windows :mad:
Onverwachtte/onverklaarbare storingen, die door middel van een herstart verholpen zijn.
Nog even en je moet onderweg bevestigen dat je de updates wil installeren :smirk: (En daarna herstarten natuurlijk...)
:ot:
Hieronder een leuke (paar jaar oude) diss tussen Bill Gates en een GM baas. Borduurt mooi voort op jou post.

[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]BILL GATES VS GENERAL MOTORS[/FONT]​
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]At a recent computer expo (COMDEX), Bill Gates reportedly compared the computer industry with the auto industry and stated that :- "If GM had kept up with technology like the computer industry has, we would all be driving twenty-five dollar cars that got 1000 miles to the gallon."

In response to Gates' comments, General Motors issued a press release stating:

If GM had developed technology like Microsoft, we would all be driving cars with the following characteristics:

1. For no reason whatsoever your car would crash twice a day.

2. Every time they repainted the lines on the road you would have to buy a new car.

3. Occasionally your car would die on the freeway for no reason, and you would just accept this, restart and drive on.

4. Occasionally, executing a maneuver such as a left turn, would cause your car to shut down and refuse to restart, in which case you would have to reinstall the engine.

5. Only one person at a time could use the car, unless you bought "Car95" or "CarNT". But then you would have to buy more seats.

6. Macintosh would make a car that was powered by the sun, reliable, five times as fast, and twice as easy to drive, but would only work on five percent of the roads.

7. The oil, water temperature and alternator warning lights would be replaced by a single "general car default" warning light.

8. New seats would force everyone to have the same size butt.

9. The airbag system would say "Are you sure?" before going off.

10. Occasionally for no reason whatsoever, your car would lock you out and refuse to let you in until you simultaneously lifted the door handle, turned the key, and grab hold of the radio antenna.

11. GM would require all car buyers to also purchase a deluxe set of Rand McNally road maps (now a GM subsidiary), even though they neither need them nor want them. Attempting to delete this option would immediately cause the car's performance to diminish by 50% or more. Moreover, GM would become a target for investigation by the Justice Department.

12. Every time GM introduced a new model car buyers would have to learn to drive all over again because none of the controls would operate in the same manner as the old car.

13. You'd press the "start" button to shut off the engine.
[/FONT]

LenK

Forumguru
Mijn idee, alleen kan Bill GM -nu het bijna op de fles is- nog simpeler bashen.
Btw: in Fiat zag ik al Windows vlaggetjes. Brrrrrr

Maarten

Forumguru
Steeds meer dealers gaan meelezen. Dat is juist goed. Het zou helemaal leuk zijn als ze zich aanmelden en gezellig meediscussieren!

Ik was binnen een kwartier weer weg. Goede afther sales bij Skoda De Rijk in Roosendaal!

:ot: Kreeg wel op mijn 'donder' dat de sleutelhanger welke ik bij aflevering had gekregen niet meer aan de sleutel hing! :1819:

Bothje

Heel gewoon lid
:ot: Kreeg wel op mijn 'donder' dat de sleutelhanger welke ik bij aflevering had gekregen niet meer aan de sleutel hing! :1819:
Mijn dealer vond het ook niet leuk toen ik de sleutelhanger uit sleutelhangerspel deel_1 liet zien. Hij vond hem wel erg mooi.
Ook gaf hij nog mee dat hoe minder er aan de sleutel hangt aan gewicht des te minder wordt het contactslot ontwricht.....
Gewicht sleutel 49 gram, gewicht "oude" hanger 26 gram en gewicht nieuwe hanger 16 gram.

LenK

Forumguru
hoe minder er aan de sleutel hangt aan gewicht des te minder wordt het contactslot ontwricht.....
Gewicht sleutel 49 gram, gewicht "oude" hanger 26 gram en gewicht nieuwe hanger 16 gram.
Als het wel of niet ontwrichten van 10 gram zou afhangen, dan hebben we wel te maken met waaibomenkwaliteit.
Zoals als sommigen -op een cipier lijkend- hele bossen andere sleutels aan de autosleutel hebben hangen, daar kan ik me wel bij voorstellen dat het slot daardoor kan worden beschadigd.

rcFred

Senior Member
Ah kijk, nou snap ik waarom mijn autosleutel wat soepel is geworden :blush:
Ik heb er nog een autosleutel aanhangen en wat belangrijke sleutels van m`n werk aangezien ik altijd mijn autosleutels bij me heb.... Toch wat anders op gaan verzinnen dan.

Maarten

Forumguru
Van Maxidot naar sleutelhangers. Wat kan een topic toch een vlucht nemen.
Laten we weer on-topic gaan...

Bovenaan Onderaan