Maxidot programmeerbare opties

Giant

Forumguru
In de handleiding lees ik niets over de programmeerbare optie 'rear wiper', waar je een vinkje in een checkbox kunt plaatsen. Vandaag een rit met regen gemaakt, ik kan geen verschil ontdekken of ik het vinkje wel of niet plaats. Wie weet wat dit voor optie is?
Iets anders is de zonnerollo onder het panoramadak... Die zet ik altijd op geopend, maar stap ik de volgende dag in de auto dan is hij steevast weer gesloten! :icon_smile_question Gaat automatisch, maar of dat programmeerbaar is zie ik dan weer niet in de lijst met programmeerbare opties. Wie weet dit?

Tallguy

Forumguru
vlgs mij werkt die optie van de wisser alleen als je de wisserhendel ook in de 'aan' stand heb staan dus van je af geduwd.

Darkside

Forumguru
In mijn O2 betekend dit dat wanneer de wissers van de voorruit een tijdje continu wissen (dan wel handmatig of via de regensensor). De achterruit wisser ook gaat wissen.
Dus een beetje automatisch. Wel zo fijn. Al mag hij van mij iets eerder reageren.

Roel

Lid
Inderdaad. Maar zoals eerder gezegd, werkt dit alleen als je de ruitenwisserhendel één stand naar achteren hebt gezet.
De achterruitenwisser wist dan met een vast interval.

Giant

Forumguru
Of ik het vinkje in de programmeerbare optie 'rear wiper' nu wel of niet aanvink, er is geen verschil. Ruitenwisserhendel naar je toe (met de voorwissers in sensorstand of continu, maakt niet uit): achterwisser doet niets. Ruitenwisserhendel van je af: achterwisser wist regelmatig met een vaste interval per zoveel seconden. Ik zal het mijn dealer vragen, mogelijk werkt deze optie op mijn auto niet.

CDO

Forumguru
@giant

Ik herken het probleem met de zonnerollo van het panoramadak. Ik doe de auto op slot (netjes 1 x drukken op de AB). Kom ik na een poosje weer terug bij de auto dan is de ene keer de zonnerollo dicht en een andere keer staat hij gewoon nog open, rara pindakaas... Ik heb het instructieboekje al 3x van voor naar achter en weer terug doorgenomen maar kan geen verklaring vinden.

kwaazaar

Actief lid
Bij mij net zo: soms is ie weer dicht, andere keer staat ie nog open. Misschien gaat hij dicht na min. 8 uur open te zijn geweest zonder dat de auto op contact heeft gestaan. Misschien heeft het te maken met de velheid van het licht dat op de auto schijnt: bij veel licht (velle zon) is dicht handiger om hitte te voorkomen.
Overignes kun je 'm dicht doen met je afstandbediening, maar dan moet je de sluitknop wel ingedrukt houden. En da's niet zo logisch, aangezien dat niet hoeft voo rhet inklappen van de spiegels.

japeco

Nieuw lid
Ja, hier nog iemand die dat herkend! Gisteren m'n S2C afgehaald en ook al gemerkt dat die rollo telkens (behalve 1 keer dan) dichtgegaan was. Ik vind er ook niks over terug. Als het systeem inderdaad gekoppeld is aan de lichtintensiteitssensor, vind ik dat erg knap, maar ik zou het systeem ook graag willen kunnen uitschakelen: zoals nu in de winter is het niet echt nodig dat ie dichtgaat... Laat iets weten als iemand erachter is pls!

Ook ik heb vandaag mijn auto opgehaald en ben benieuwd wat de reden is van het automatisch sluiten.
Ik dacht eerst dat het lag aan het langer indrukken van de afstandsbediening (buitenspiegels), maar het gebeurde ook later. Nu staat de auto binnen (in een donkere garage) dus ben benieuwd of morgenochtend het scherm dicht is...

Ik de handleiding van de Octavia lees ik dat het schuifdak na ca 12 uur gesloten wordt.
p 26 van A5_Octavia_OwnersManual.pdf

Giant

Forumguru
Als er iemand is die de auto 's nachts in een garage zet dan kan die eenvoudig testen of de rollo reageert op de licht sensor (rechts boven op de Amundsen, een kleine melkwit achtig stip). Laat een paar minuten een zaklamp op de sensor schijnen en kom even later terug en als de rollo gesloten is dan lijkt me het inderdaad te kloppen dat de kiekkast dicht gaat als de Superb denkt dat het zonnetje in huis is:eek:.

Gisterenavond mijn auto in de (donkere) garage gezet.

Vanochtend was het rolscherm dicht.

Ik kan 2 dingen uitsluiten:
- Niet gesloten met de afstandsbediening van de auto.
- Niet gesloten vanwege licht (licht is niet aan geweest in de garage)

Ik vermoed dat hij na een bepaalde tijd automatisch gesloten wordt, ga eens uitzoeken of er sprake is van van een vaste tijdsduur.

jalex_h

Forumguru
Heb hie rvan de week eens op zitten letten (regen genoeg gehad :( ), en inderdaad, als de voorruitwissers continu heen en weer zwiepen(hetzij door de regensensor, hetzij omdat je hier zelf voor gekozen hebt), wordt de achterruit ook 1* per minuut schoon geveegd. De hendel voor de achterruitwisser hoeft hiervoor niet naar achteren geduwd te worden.

CDO

Forumguru
Gistermiddag mijn auto geparkeerd om 15.50 met de zonnerollo open. Om 22.00 nog even wat in de auto gelegd (zonnerolle was nog steeds open!). Auto weer netjes afgesloten met de ab.
Vanochtend, jullie raden het al: rollo dicht. Reactie op de lichtsensor gaat dus m.i. niet op (of hij moet reageren op het licht van de straatverlichting??)

Iemand die al iets meer weet?

Ronnie

Forumguru
Yep.....

Rollo wordt door tijd(x aantal uren) of bij regen(regensensor) automatisch gesloten.
Dit kan middels VCDS geactiveerd/deactiveerd worden zodat de Rollo alleen nog manueel per knopdruk werkt.

Code's heb ik.

CDO

Forumguru
Kijk daar hebben we wat aan. Bedankt voor het duidelijk antwoord! Ik ga maar eens ervaren of het me bevalt zoals het nu ingesteld is, zo niet dan moet ik maar een keer naar de dealer.

SergeH

Lid
Ik heb nu iets meer dan een maand mijn Superb Combi met panoramisch dak. In het begin was ik ook verbaast van, allez ik heb het rolgordijn toch laten openstaan en elke morgen was het dicht. Je kan idd in je Maxi Dot scherm instellen dat het automatisch moet sluiten. Ik veronderstel dat het zichzelf sluit ergens tussen 19u en 20u. Bij regen is het inderdaad ook zo dat het zichtzelf sluit. Nog iets dat ik geprobeerd heb. Als je ramen allemaal openstaan + panoramische dak en je hebt een kessy genomen dan kan je als je uw hand voor het handvat houdt (om de auto te sluiten) alle ramen + panoramische dag + rolgordijn sluiten.

Bovenaan Onderaan