Maxidot - start telkens in telefoonmodus

Highway

Forumguru
De maxidot van mijn Superb uit 7/2010 start telkens op in de telefoon modus. Ik heb geen telefoon gekoppeld (mijn telefoon kan/wil niet connecten), en deze melding wordt telkens weergeven op de maxidot.

Liever wil ik dat de maxidot onthoudt in welk scherm deze stond toen ik de auto uit zetten. Indien dat niet mogelijk is, zie ik het liefst dat deze start met het huidig brandstof verbruik.

Is dit in te stellen en zoja - kan iemand me vertellen hoe?

ertromp

Forumguru
Geen idee hoe het op de Superb is maar op mijn O2 wordt gewoon de laatse stand waarin de maxidot stond dus of vebruik of afstand enz. onthouden

CDK

Forumguru
@Highway, wellicht staat er toch nog een telefoon in het geheugen van de boordcomputer, indien dat zo is deze verwijderen, anders een reset naar fabrieksinstellingen doen.

CDK

Forumguru
Bij mij blijft hij standaard op olietemperatuur staan omdat ik dat altijd in het display heb staan, maar wanneer ik aan het bellen was op het moment dat ik de motor afzette, start maxidot bij de volgende start op in telefoonmodus.

Noord26

Forumguru
Onze S2 begint met het zoeken naar gekoppelde telefoons. Als dat niet gelukt is (BT uit of telefoon niet op zak), komt er de melding dat het niet gelukt is. Maar daarna moeten wij altijd even op het pijltje terug drukken om de laatst gebruikte weergave te laten zien. Wat bijna altijd de digitale snelheid is in ons geval. Als er wel een telefoon gekoppeld is gaat hij automatisch in de snelheidsweergave verder.

De melding dat er geen telefoon gekoppeld kan worden mag van mij ook wel achterwege blijven eigenlijk..

Highway

Forumguru
Ik heb precies hetzelfde als @Noord26 beschrijft. Mijn telefoon (Hauwei) werkt niet samen met de bluetooth van de auto, dus krijg ik telkens de betreffende melding te zien.

Van mij mag de hele blauwetand gebeuren uitgeschakeld worden, maar daar is helaas niet zo een optie voor.

Noord26

Forumguru
@Noord26, dus jij belt nooit via de carkit????

Dat heb ik nergens gezegd?

De korte ritjes die ik er mee doe heb ik lang niet altijd de BT aan staan. Ik prefereer ritjes op de tweewieler als ik de keuze heb en daarop kan/wil ik zowiezo niet bellen. Ook kan ik maar 3 telefoons kwijt in het systeem. Aangezien ik er zelf al 3 (prive, zakkelijk en storingsdienst) heb en vrouwlief 2 is het altijd kiezen welke wel in het systeem kunnen.

Laatst bewerkt:

tist

Actief lid
Onze S2 begint met het zoeken naar gekoppelde telefoons. Als dat niet gelukt is (BT uit of telefoon niet op zak), komt er de melding dat het niet gelukt is. Maar daarna moeten wij altijd even op het pijltje terug drukken om de laatst gebruikte weergave te laten zien. Wat bijna altijd de digitale snelheid is in ons geval. Als er wel een telefoon gekoppeld is gaat hij automatisch in de snelheidsweergave verder.

De melding dat er geen telefoon gekoppeld kan worden mag van mij ook wel achterwege blijven eigenlijk..
Als ik mijn tel op zak heb, en de BT staat aan of uit, maakt geen enkel verschil uit.
Zet ik de BT van de tel aan meld hij wel effe dat hij verbonden is maar dat is al, hij gaat verder met wat hij in eerste instantie toonde, en zeurt verder helemaal niet.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Noord26

Forumguru
Klopt. Als ik BT aan heb staan krijg ik even een melding dat het verbonden is en dan gaat hij naar het laatst gebruikte scherm. Als hij uit staat (de BT) moet ik echt even op het knopje terug drukken op het stuur, want anders blijft de melding in de maxidot staan dat er geen telefoon is gevonden. Dat mag van mij ook wel geschrapt worden.

Rallye

Forumguru
Wel waanzinnig irritant als je een ingebouwde carkit hebt, maar hij werkt niet samen met je telefoon. Gelukkig heb ik dat nooit meegemaakt, maar gadgets die niet werken zijn vreselijk. Mijn medelijden heb je.

andrehj

Forumguru
Gelukkig is de carkit zeer eenvoudig te upgraden naar de laatste versie, dus dat zou het probleem niet moeten zijn.

Cordoba

Forumguru
Zou het probleem niet in de Chinese blauwe tanden zitten? Al eerder gehoord dat allerlei koppelingen niet of niet goed werken bij Huawei.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Highway

Forumguru
Net even een oude Nokia gekoppeld. Dit ging prima. Vervolgens kom ik ook in het menutje van de telefoon in maxidot en Amundsen. Grappig dat het werkt.

Ik hoopte hier instellingen te vinden om h.e.e.a. aan te passen, maar helaas :(

yves1966

Forumguru
Bij aankoop kon ik mijn Samsung S3 LTE zonder probleem koppelen en het telefoonboek laden.
Nu heb ik een Samsung S5, koppelen zonder probleem maar bij het laden van het telefoonboek geeft hij aan dat hij start maar er komt niets in mijn telefoonboek.
Iemand een idee of tip?
Voor de rest komt maxi-dot bij start terug op het laatst gebruikte item bij mij.

Bovenaan Onderaan