Maxidot - start telkens in telefoonmodus

micky

Forumguru
WTF ja WTF, ik snap niet dat mensen een BT systeem in de auto hebben en dit niet gewoon elke keer gebruiken, BT aan op de telefoon, dan weer BT uit?? waarom? gewoon je BT altijd aan en te carkit pakt de laatst herkende telefoon, wil je de andere (bij mij altijd na het weekend wanneer ik ook mijn werk telefoon weer mee heb) dan kies je die met 2 keer tikken op je beeldscherm, werkt perfect normaal gesproken, werkt dit niet omdat je een wangsneewang telefoon hebt dan verwijder je alle telefoons uit het systeem, of je doet niets, ik krijg ook geen melding als ik zonder telefoon op stap ga helaas.......
Chinese rommel zou sowieso verboden moeten worden, ook hier blijkt dat het niet betrouwbaar is ;)

Antera

Donateur
Het komt voor dat BT niet elke telefoon accepteerd dit zit in de module zelf die je onder de bijrijders stoel kan vinden. De vervangen voor de juiste meen HT3/4 en dan zou hij nagenoeg alle telefoons wel moeten accepteren. Geen telefoon gevonden staat heel misschien je telefoon zo ingesteld dat deze niet zichtbaar is ( verborgen)?

micky

Forumguru
is die unit dan te oud of zo @Antera ? BT is een protocol en dat niet alle functies altijd werken snap ik, maar elke telefoon met BT zou toch gewoon gezien moeten worden?

Antera

Donateur
Nee helaas zitten er verschillen in de module's

de HT2 is de oude module en deze ondersteund vanwege een bepaald protocol lang niet alle telefoons waaronder vaak bepaalde Iphone's en Samsung telefoons

De HT4 is de nieuwe module en die doet dat namelijk weer wel waar dat verschil in zit is Rsap ook heb je de HT4 met verschillende versies A t/m E

Highway

Forumguru
@micky ik zou het niet zo snel op 'chinese rommel' gooien. Eerder, zoals genoemd, een oude module.

Hoe kan je controlleren welke versie van de bluetooth module je hebt? Er zit idd wat onder de bijrijders stoel, kan ik dit op een makelijke manier (lees - zonder de helft van de auto uit elkaar te moeten halen of iets kapot maken) eruit halen.

Waar kan ik het makelijkst / goedkoopst een andere module vandaan halen, en kan ik deze zelf (zonder iets te proggen) inbouwen?

Antera

Donateur
Je kan de module er makkelijk onderuit halen. je ziet hem vanzelf zitten en erop staat ergens HT..... Andere module zoeken op internet of onderdelenlijn.

tist

Actief lid
Als ik geen tel wens aan te nemen in de auto is dat mijn keuze, en dan beslis ik in dat geval dat ik de BT van mijn tel uit zet.
Wil ik wel tel beantwoorden in de auto dan zet ik de BT van mijn tel aan, is dan ook mijn gewenste keuze, de BT van de auto zelf maakt hiervan geen enkel probleem, hij meld me enkel dat er een verbinding is als ik dat wenste (BT op de tel aan). Is dat nu zo moeilijk te verstaan ?
In mijn ogen maakt mijn tel en de BT module van de wagen geen enkele fout, en reageerde het zoals ik het verwachte.

Oud of niet compatiebel materiaal bezorgd dikwijls problemen, wil je dat niet dan dien je het te vervangen.
Mijn BT toetsenbord wil ook helemaal niet samenwerken met mijn PDA"s, wat ik ook probeer, maar ik aanvaard dat, de PDA zijn vermoedelijk te "oud". ;)

Highway

Forumguru
De module verwisselen stelt idd niet veel voor.

Ik heb nu de 3C8 035 730A erin hangen. de telefoon wordt nu helemaal gezien, en ik kan handsfree bellen.

Nu moet ik nog kijken of de melding in de MFD correct werkt - dus melden dat die is geconnect, en dan naar de laatst gekozen stand terug springt.

Highway

Forumguru
Hm, telefoon werkt prima via Bluetooth. Bellen en gebeld worden functioneren zoals verwacht, kwaliteit van de verbinding is ook goed in orden. Dus daarmee ben ik zeker tevreden.

Wat minder is: ik stap in de auto, start de auto. Na enkele seconden wordt de telefoon herkend en gekoppeld. Er komt dan in het maxidot scherm te staan dat de koppeling gelukt is - telefoon werkt dan prima via bluetooth.

Deze melding gaat echter niet meer weg. Ik moet nog steeds 1x op terug drukken (op het stuur) om in MFD modus te komen (en mijn huidig verbruik te zien).

Is hier nog iets aan te doen, zodat die zelf na bijv. 30 sec. naar het MFD gaat?

Bovenaan Onderaan