Maxidotproblemen oplossen.

Michelv.

Forumguru
Daar ik sinds kort problemen heb met de display van de Maxidot de stoute schoenen aangetrokken en een nieuw display aangekocht op Ebay.
Daarna op zoek gegaan op het net om op te zoeken hoe het vervangen in zijn werk gaat, dit heb ik iig niet kunnen vinden. Wel het uitbouwen van de tacho en een beschrijving van het openen van de tacho zelf enz.

Vandaag de tijd genomen om het in gang te zetten, tacho eruit en openschroeven. Daar ik had verwacht dat ik de tellernaalden e.d. eraf moest halen om bij het display te kunnen komen was dat een grote meevaller, dit hoeft dus niet.

Het is eigenlijk een werkje van niks, al met al nog geen 2 uur bezig geweest. Dit voor een ieder die ook problemen heeft met zijn Maxidot en die het zelf wil maken.

De Problemen die af en toe voorkwamen in diverse vormen;

Foto-H3OS4DIO-D.jpg

Foto-4SXPYLEX-D.jpg

Tacho reeds open en display goed zichtbaar;

Foto-S8GWDQIA-D.jpg

Display zit geklemd. Eerst a/d linkerkant de klemmetjes opzij drukken en dan kan je het display zo losnemen, display zit aan de rechterkant aangesloten en is geborgd met een klein zwart klemmetje, die omhoog wippen met een klein schroevendraaiertje en je kan de display uit de aansluiting trekken.

Foto-MUJL6PJQ-D.jpg

Diplay er met beleid eruit gehaald en witte plastic houder (Deze zit geklikt, palletje's even weghouden en je kan hem er zo uitnemen) eruit om nieuwe display te plaatsen;

Foto-K3VT7SC8-D.jpg

Aansluiting;

Foto-FLRFGU6V-D.jpg

Hier valt de aansluiting van het display in, zwarte voorkantje is de borg die alles op zijn plaats houd;

Foto-LUIFX7ZO-D.jpg

Eerst van display verbinding in aansluiting steken en zwarte borg even aandrukken met een schroevendraaiertje en daarna witte houder eronder plaatsen en houder en display vastklikken;

Foto-P4EI6NWN-D.jpg

En weer op zijn plek;

Foto-NK477AZX-D.jpg

En weer in de auto om te testen, het werkt en hoop dat blijft werken;

Foto-XJIR6F4W-D.jpg

Linkje voor open schroeven v/d Tacho;
http://www.blauetachos.de/doc/Skoda/octavia-06/umbau_fuer_skoda_oktavia_smd_tacho.htm

Bijlagen

• Tacho uitbouwen.pdf
    189,5 KB · Weergaven: 35

Cordoba

Forumguru
Mooie info Michel. Als je de tekst een beetje uitbreidt, kan ie zo als handleiding gebruikt worden door anderen. Nu mis ik nog wat details daarvoor:
- noodzakelijke gereedschappen
- hoe je het instrumentenpaneel uit de auto haalt
- wat je waar los moet halen en in welke volgorde om display tussen de klokken vandaan te halen

Kortom mooie bijdrage, en met een beetje aanvulling perfekt. :xyxthumbs:

Michelv.

Forumguru
1 Link toegevoegd, kan ik ook een PDF toevoegen? En Hoe?:confused:

Zal de komende dagen nog wel het een en ander toevoegen.

Cordoba

Forumguru
Anders een een berichtje naar een mod, mogelijk dat zij wel een PDF kunnen toevoegen, of je er even mee kunnen helpen. Ik zie dat je al flink wat info hebt toegevoegd sinds mijn vorige post.

Michelv.

Forumguru
Ben weer druk bezig geweest:xyxthumbs:

Redelijk compleet volgens mij op dit moment, pdf mag uit dit bericht verwijderd worden staat ook in de begin post. Tôevoegen is gelukt nu verwijderen:crazy:

Bijlagen

• Tacho uitbouwen.pdf
    189,5 KB · Weergaven: 91

Antera

Donateur
Dat is netjes ben benieuwd of het goed blijft en of het inderdaad in het display zat. Houd ons eens op de hoogte als je wilt. Ik vind dit wel erg interresant. :xyxthumbs:

Michelv.

Forumguru
Zojuist een stuk gereden en ik denk dat ik zeggen kan dat het voor 99,9% opgelost is, het is niet meer voorgekomen terwijl het voor het vervangen om de haverklap te voorschijn kwam. Me Happy:yeah:

Antera

Donateur
Mooi klusje. En is zo te zien niet echt lastig al moet je nieg te bang zijn aangelegd om hieraan te beginnen.

Michelv.

Forumguru
Inmiddels een maand later en problemen niet meer voorgekomen dus dit is de oplossing voor maxidot problemen.

Luke

Forumguru
Schitterend! Zou het nieuwste maxidot er ook in passen (schuine lettertype en nederlandse taal)?

aiva tco adoks

Forumguru
interessant onderwerp!! Mijn maxidot begint ook minder te worden.
Nog wel een vraag: Heb je de link ook naar de verkoper van het scherm??,Hoe heb je de teller eruit gekregen??
Stuur omlaag?? via de zijkant ?? of anders. Bij mijn golf 5 moest nl aardig aan het stuur gehangen worden om de teller eruit te krijgen(nodig voor pulse signaal snelheid navi)

Michelv.

Forumguru
In post 6 hierboven staat de Pdf voor uitbouwen van de tacho, zal even op zoek gaan naar de verkoper

ertromp

Forumguru
Hopelijk heb je voor de demontage van je teller wat aan bijgevoegde documenten.

Scan (4).jpg Scan (5).jpg

Het is inderdaad een kanp stukje werk!

Bovenaan Onderaan