Maximum velgmaat Fabia 1

komt volgens mij niet goed, verschil is veel te groot, zou hem hoogstens als tijdelijk reservewiel gebruiken die lichte velg

je velgen + banden zijn het enige contact dat je hebt met de weg, dus daar kan je best geen risico's mee nemen

Padrino May

Nieuw lid
Nee idd ga ik het hier niet op wagen. Ik ben al bezig met een velg met het juiste gewicht en die ene, wat lichtere, wordt de reserveband :D

M1K3RsZ

Actief lid
Mannen! Bedankt voor jullie info. Ik ga er mee aan de slag....na jaren last gehad van het tuningvirus dacht ik dat het wel wat over was...maar nee hoor, met een nieuwe wagen is het direct weer terug! Ik zoek een grote velg met platte band, dat staat nog steeds het mooist vind ik. Persoonlijk vind ik de Fabia een beetje een grijze muis, dus daarom mijn plannen qua pimpen. Zoals het nu staat: andere spiegels, verlagen, dikke velgen en waarschijnlijk wel weer iets met performance-bestickering....beetje Japans, maar persoonlijk vind ik het erg leuk staan. Ik houd jullie op de hoogte!
laugh.gif

Ikzelf heb dit ook nog gedaan zal morgen eens even wat foto's plaatsen moet eerlijk zijn het staat me fab best!!

leslee

Forumguru
afgelopen weekend op automaxx summer edition gestaan, dus ook mijn stickers er maar ff opgeplakt ;)
stickers.jpg

leslee

Forumguru
geen gedachte gewoon er op geplakt, maar is er alweer af.
zit een andere tekst voor in de plaats

Padrino May

Nieuw lid
Nou, na een (iets langer dan verwachte) pauze dan toch weer actie in dit topic: De Skoda is middels een Eibach setje 3cm verlaagd. Ik heb een andere set velgen op het oog en kan deze komende week ophalen. Het is een set 17 inch met 225/45 banden. Het zal mss niet zoveel schelen qua hoogte maar toch even de vraag voor jullie: gaat dit passen?

Daarnaast komen er binnenkort donkere lichtunits in en dan zijn we al een heel eind qua styling....oh ja...en die stickers komen er toch ook, maar dan wel heel andere stickers/stijl dan Leslee. Stay tuned!

Wild Chocolate

Senior Member
Darkproject had het over 205/40 17, wat jij nu op het oog hebt is 225/45 17. Dat betekent dat die een flink grotere diameter hebben dan de banden waar Darkprojectx het over had. Je zou voor dezelfde diameter bij die breedte juist een lagere band moeten nemen, dus eerder 225/35 17. Het scheelt trouwens ongeveer 2 cm in bandhoogte, dus 4 cm in totale diameter.

Ik heb verder geen idee wat er allemaal mogelijk is, maar de verschillen lijken me in dit geval erg groot.

Padrino May

Nieuw lid
N.a.v. deze reacties en wat rondsneupen op andere fora toch maar besloten deze velgen niet te kopen. Dus terug naar plan A: de A8 velgen... Houd jullie op de hoogte.

darkprojectx

Forumguru
Mocht je voor de A8 velgen gaan zorg dan ook dat je een niet te "dikke" band erop legt, hou de breedte en hoogte van de band in de gaten.
Want als is bv deze golf wat verlaagd en zijn er A8 velgen onder geplaatst, het blijft een beetje traktor gehalte:

DSCN4648.jpg

Persoonlijk denk ik dat de A6 wielen er mooier onder staan:

$T2.jpg

knap bandje erop, auto iets omlaag en het is gewoon dik en af.

Padrino May

Nieuw lid
Ja, dat is een heel dikke velg die A6 zeg, damn! Maar ja, die heb ik helaas niet liggen. Ik doe of een 195 of een 205 band eromheen. En idd, hopelijk wordt het niet teveel het effect als op foto 1. Wat mij betreft nog niet eens om het 'tractor-effect' maar gewoon omdat je dan echt de kasten moet rollen anders wordt het snijden in de banden...liever niet :D

Darkproject had het over 205/40 17, wat jij nu op het oog hebt is 225/45 17. Dat betekent dat die een flink grotere diameter hebben dan de banden waar Darkprojectx het over had. Je zou voor dezelfde diameter bij die breedte juist een lagere band moeten nemen, dus eerder 225/35 17. Het scheelt trouwens ongeveer 2 cm in bandhoogte, dus 4 cm in totale diameter.

Ik heb verder geen idee wat er allemaal mogelijk is, maar de verschillen lijken me in dit geval erg groot.
Ik heb nu 205/45/17 voor en 205/55/17 achter,
Maar ik krijg foutmeldingen.
snelheidsmeter valt uit / gele stuurtje gaat branden / handrem lampje knippert.

Is er een sensor die ik uit kan schakelen?
80 op de teller is 77 op GPS

Edit: lees net dat als voor en achter niet dezelfde rolomtrek hebben je ABS en andere foutmeldingen kan verwachten...
(is er een sensor? kan ik dat uitschakelen?)

hemi24

Forumguru
Sommige hobbyisten mogen wat mij betreft direct het rijbewijs inleveren en de auto laten staan! Voor en achter veschillend formaat monteren, hoe verzin je het...

CDK

Forumguru
veel Porsches en BMW's hebben ook voor en achter andere hoogte en breedte verhoudingen, maar die komen qua rolomtrek wel heel dicht bij elkaar. In dit geval is de breedte gelijk maar de hoogte verschillend en dat blijkt niet zo'n slimme actie te zijn, daar komt bij dat goedkoop vaak duurkoop is op lange termijn.....

greetz Corné

Bovenaan Onderaan