MDI software update

allereerst dank voor de tijd en aandacht die je aan mijn probleem besteedt. ze hebben de bekabeling in eerste instantie aangesloten zoals dat elders hier vemeld staat met de foto's van het stekkerblok erbij. had dat uitgeprint en meegenomen maar dat werkte niet. had ook een duitse handleiding van een andere site gehaald maar ook die aansluitmogelijkheden werkten niet om de mute aan de gang te krijgen. heb verder geen bekenden die techneut zijn en kunnen helpen. moet me dan maar behelpen met handmatig uitzetten van hat radiogeluid.
han
 

Rallye

Forumguru
We lijken een beetje van het topic af te geraken en op de combinatie van carkit en Swing uit te komen, maar desondanks het volgende. In mijn nieuwe auto is de Bury CC9060 weer aangesloten. Mijn ervaring met carkits is dat deze op twee manieren aangesloten lijken te kunnen worden. Via de officiële mute-functie, zo was mijn oude THB carkit op de Stream aangesloten; je krijgt bij een telefoontje PHONE te zien in het scherm en bijvoorbeeld je CD pauzeert. Je ziet geen nummerinfo etc. op de radio, mij lijkt dat laatste overigens met de zeer eenvoudige CK7W ook niet mogelijk. Na het gesprek gaat de CD dan verder waar je gebleven was.

Bij mijn Bury lijkt dat, zowel in combinatie met de Stream als nu de Swing, niet mogelijk. Bij de Bury wordt de mogelijkheid, die de Swing ook heeft, voor een PHONE-functie, niet gebruikt. Als een telefoontje binnenkomt, wordt het geluid van de radio, naar het lijkt buiten de radio om, uitgeschakeld en wordt het geluid van de carkit over de voorste speakers weergegegeven. Zonder dat je het hoort gaat de radio echter wel door: de CD blijft draaien en bij de Swing speelt bijvoorbeeld ook de MDI door. Op het scherm van de telefoon zie je geen verandering.

De CK7W lijkt geschikt voor mogelijkheid 1, tenminste dat lijkt jouw ervaring uit het verleden aan te duiden. Wellicht is echter bijde Swing alleen mogelijkheid 2 beschikbaar. Bij jou lijkt er in zoverre iets mis dat de radio helmaal niet mut. Daar heb ik geen oplosssing voor. Meer informatie op de radio als het woord PHONE bij ontvangst van een telefoontje hoef je echter van een CK7W volgens mij niet te verwachten.
 
@ rallye,
ook jij dank voor je inbreng. hoop ooit nog eens de mute functie wel aan de praat te krijgen zal dan waarschijnlijk toch iets met de softwareversie moeten doen.
han
 

Rallye

Forumguru
Wellicht een goede aanvulling op mijn eigen bericht: volgens mijn dealer ligt het verschil in aansluiting/gedrag vande carkit aan de hardware, niet aan de software. De Bury is niet op manier 1 aan te sluiten.
 
@rallye, de hardware betekent dat in dit geval dat het een oud model radio zou zijn en verder niet te updaten of is de hardware ook aan te passen. in de duitse handleiding wordt inderdaad gesproken over hardwareversie>20 . waar is te vinden wat de hardware versie is van mijn radio
 

Rallye

Forumguru
Nee, het gaat niet om de hardware van de radio, maar om de bij de carkit geleverde aansluitset (dat begreep ik onder hardware, maar ik kan zien dat dat onduidelijkheid schept). Volgens mijn dealer "kan de Bury niet anders worden aangesloten" als dat hij nu zit - methode 2 dus.
 

hemi24

Forumguru
Even een opmerking van mij tussendoor: misschien is het handig dat je eerst de aansluiting eens controleerd op juistheid, is heb namelijk sterk het vermoeden dat deze niet correct is en de kans is daarbij heel erg groot, dat de inbouwer het verkeerde stekkerblok heeft gebruikt (sticker met aansluitvolgorde is namelijk gespiegeld t.o.v. de quadlockstekker, zoals je deze in de headunit steekt...).
Aangezien je de radio maar met 4 torx-schroefjes vast zit, is controle snel gedaan!
 
@hemi24, dank voor deze aanvulling. ik heb nu het voorfrontje van de radio verwijderd, de 4 torkschroefjes los, maar de radio is niet naar buiten te trekken. schuift een beetje omhoog en omlaag en dat i alle beweging die ik er in krijg. moet er nog meer los gemaakt worden?
han
 

hemi24

Forumguru
Voor zover ik weet niet, of anders gezegd: bij de twee Octavia's die ik heb gehad waren er enkel en alleen de 4 torx schroefjes los te halen voor demontage.
 
lukt niet, net ook nog weer geprobeerd. ga de boel maar weer terugzetten en dan maar contact met de dealer. het inbouwbedrijf denkt dat er wat met de radio is. bouwen voor vw dealers carkits en alarm in . zelfde aansluitingen als yeti. echter hier geen spanning op de mute in het blok. en ook de volumeverhoging van de radio bij verhogen snelheid werkt niet. staat op stand 7 maar volume blijft gelijk tussen snelheid 0 en 125 km.
 

andrehj

Forumguru
Is dit wel een nieuwe versie? Volgens de tekst is het SW versie 240, en in mijn VCDS logs (van S2C, bouwmaand juli 2011) lees ik dit:
Address 2E: Media Player 3 (J650) Labels: 5N0-035-342.lbl
Part No SW: 5N0 035 342 E HW: 5N0 035 342 E
Component: SG EXT.PLAYER H13 0240
Revision: A1001003 Serial number: 7660387181
Coding: 020000
Shop #: WSC 33361 790 00101
VCID: 297724C140E203B

Volgens mij is die laatste 0240 de SW versie, en dat zou betekenen dat deze versie 0240 al een jaar oud is...

Kan iemand met een MDI van MJ2011 of ouder (of MJ2013, als die hier al zijn) eens kijken wat er in de VCDS logs van zijn MDI staat?
 

Rallye

Forumguru
Ik vond het verhaal in de pdf over wel of niet hoger gaan dan 0240 ook nogal verwarrend........
 

andrehj

Forumguru
Die PDF gaat over een nieuwere softwareversie, voor de nieuwe (waarschijnlijk MJ2013?) MDI's. Die PDF hoort dus helemaal niet bij de daar te downloaden SW versie 240.
 
Bovenaan Onderaan