meer knopjes DAN een vliegtuig

Red Devil

Actief lid
zo mensen.. ik heb van het weekend weer even wat gehobbyt (of hoe je het ook type moet:ahum:) en ben bezig geweest de parrot carkit, en 2 telefoon houders goed en netjes in te bouwen...

heb een proclip en een brodit telefoon houder voor de telefoon van me werk gekregen, met een Parrot 3200LS Color.. de carkit had ik al meteen er ingeplaatst, alleen lag het schermpje nog ongelukkig in het bakje onder de radio.
zelf heb ik nog een brodit houder voor mn eigen telefoon besteld, en dit alles heb ik netjes op een metalen plaatje gemaakt, en deze op de Proclip gemonteerd.. zo dus helemaal geen gaten hoeven te maken in het dashboard o.i.d. (op 1 na om de bekabeling van het schermpje en de oplader in het dashboard te krijgen..

dit alles is erg goed gelukt en ziet er netjes uit:yeah: (al zeg ik het zelf) het lijkt nu net een cockpit.. haha:D
ze vonden dit er wel netjes uitzien op me werk, en mag daar nu ook carkits proberen in te bouwen.. ben je systeembeheerder:koffie: ghehe... ook leuk toch?

Bijlagen

• IMG_0330 (Medium).jpg
    IMG_0330 (Medium).jpg
    75,2 KB · Weergaven: 130
  • IMG_0331 (Medium).jpg
    IMG_0331 (Medium).jpg
    68,8 KB · Weergaven: 153
  • IMG_0332 (Medium).jpg
    IMG_0332 (Medium).jpg
    37 KB · Weergaven: 145
  • IMG_0333 (Medium).jpg
    IMG_0333 (Medium).jpg
    66,7 KB · Weergaven: 113
  • IMG_0334 (Medium).jpg
    IMG_0334 (Medium).jpg
    72,3 KB · Weergaven: 107

Red Devil

Actief lid
nog een van het enigste gaatje wat ik moest maken... snik snik:(:winkie:

Bijlagen

• IMG_0335 (Medium).jpg
    IMG_0335 (Medium).jpg
    53,4 KB · Weergaven: 96

nemo

Senior Member
Wow RedDevil. Ziet er goed uit.

Kan ik je ook inhuren om mijn carkit in te bouwen?

Afrit13

Forumguru
Maar hoe kom je nou nog bij het knopje van je alarmlichten? En wat doet die lelijke zuignap aan je voorruit (is van een Mitac Mio toch)?

Red Devil

Actief lid
Maar hoe kom je nou nog bij het knopje van je alarmlichten? En wat doet die lelijke zuignap aan je voorruit (is van een Mitac Mio toch)?
dat knopje heb ik tot nu toe nog nooit nodig gehad:ahum: bij een skoda is die niet nodig:D... en als het echt moet kom je er nog steeds bij hoor...

en die zuignap is idd van een Mio (P350) PDA met tomtom er op..

LenK

Forumguru
Volgens mij kun je hem, als je ergens op straat moet parkeren, het beste onder een zeil doen anders liggen je ruiten er zo uit. Graai graai handjes genoeg en zoveel houders werken als een magneet.

Gieliovd

Forumguru
Ziet er goed uit ja!

Helaas zoals gezegd in deze wereld wel een dievenmagneet (zie topic Veejay)....

HTC liefhebbertje? Ik heb zelf de TyTN II :)]

Ik moet ook nog altijd een keer een actieve telefoonhouder kopen. 48 euro zag ik er een staan met sigaretten plug met ingebouwde carkit.

cvegreen

Forumguru
Je heeft zelf aan dat je het allemaal nodig hebt , maar ik vind het wat te ogen . Nu ja nood breekt wet . Het is wel allemaal netjes gedaan , daar gaat het mij niet over maar zo twee telefoonhouders en nog een zuignap op je ruit en dan nog dat dingetje in het midden , al weet ik niet waarvoor dit dient .
Hopelijk krijg je nu niet te snel boeven ogen in het zicht van je wagen.

Gieliovd

Forumguru
Dat dingetje in het midden is een bluetooth carkit van het merk Parrot. Daarop komt te staan wie er belt.

bing69

Actief lid
Het voordeel van de parrot is imo juist dat de telefoon in de zak kan blijven en dat je toch kunt bellen. De houder gebruik ik alleen als de telefoon als TT gebruikt wordt. Overigens heel makkelijk is het systeem wat tussen de proclip en houder kan, een soort van zwaluwstaart. Hierdoor kun je bv de houder in twee auto's gebruiken of twee verschillende houders op een proclip!!

louigi58

Senior Member
Ziet er inderdaad netjes uit, vraag me alleen af waarom je 3 apparaten gebruikt waar je met 1 toekomt. Ik doe alles op 1 HTC-tje P3300, Navigatie, telefoon, muziek en dat zonder houder. Gewoon de aansluiting voor de voeding in het bakje boven op mijn dashbord gemaakt. Trekt ook weinig dievenogen.

Red Devil

Actief lid
tjsah, telefoon (de rechter), telefoonhouder met oplader en carkit gekregen van mn werk, zodat ik veilig de weg op kan met bellen.. ook die proclip dus gekregen.. en zelf nog een metalen plaatje gemaakt zodat ik de houder voor mijn eigen telefoon er ook bij kon doen..
die beugel voor de navigatie zit er normaal gesproken alleen in als ik hem nodig heb, hier zat ie er toevallig nog op, ligt anders altijd onder de stoel;)

en jah.. over diefstal.. het zit allemaal ingebouwt (carkit) dus binne een paar minuten heb je het er niet uit..
maar ik weet.. je zult ze de kost moeten geven..

bing69

Actief lid
tjsah, telefoon (de rechter), telefoonhouder met oplader en carkit gekregen van mn werk, zodat ik veilig de weg op kan met bellen.. ook die proclip dus gekregen.. en zelf nog een metalen plaatje gemaakt zodat ik de houder voor mijn eigen telefoon er ook bij kon doen..
die beugel voor de navigatie zit er normaal gesproken alleen in als ik hem nodig heb, hier zat ie er toevallig nog op, ligt anders altijd onder de stoel;)

en jah.. over diefstal.. het zit allemaal ingebouwt (carkit) dus binne een paar minuten heb je het er niet uit..
maar ik weet.. je zult ze de kost moeten geven..

Bij mijn eerste (en laatste) inbraak hadden ze zelfs het display van de parrot los gerukt!!! Hun hadden er niets aan maar ik ook niet meer. Za alarm op de auto daar had ik zelf niets aan de rest in de straat wel, ik was de vierde en laatste auto waar ze inbraken.

cvegreen

Forumguru
Tja , mijne gsm dat hoor ik nooit . Er belt bijna nooit iemand naar mij . Van een interimkantoor of mijn vrouw verder email ik wel vaak met dat ding naar mijn vrouw en omgekeerd. Ik bel elke morgen mijn vrouw om haar te laten weten dat ik veilig en wel aangekomen ben op het werk (na mijn zwaar ongeval in Januari ) en tijdens mijn pauzes een mail naar haar en zij naar mij . Dat is wat ik met dat ding doe . Heel af en toe eens een sms naar familie of colega's .

Afrit13

Forumguru
dat knopje heb ik tot nu toe nog nooit nodig gehad:ahum: bij een skoda is die niet nodig:D... en als het echt moet kom je er nog steeds bij hoor...

Dus je hebt nog nooit aan het einde van file gestaan? Of even ergens stilgestaan waar het niet mocht? Want het zijn natuurlijk alarmlichten en geen pechlichten ;)

en die zuignap is idd van een Mio (P350) PDA met tomtom er op..

Ik heb dezelfde in mijn Skoda. Maar verder geen telefoonhouders of zo. Zal vanavond even wat foto's maken van mijn oplossing voor de Mio P350 (met TomTom en OziExplorer erop).

L-X

Lid
...ben bezig geweest de parrot carkit, en 2 telefoon houders goed en netjes in te bouwen...
Ik verwacht dat je 1 telefoon tegelijk op die Parrot kunt aanmelden, net als op mijn CK3100? Of kun je hier daadwerkelijk je beide foons aanzetten en, ongeacht welke er afgaat, via je Parrot handsfree bellen?

Afrit13

Forumguru
Zo zit mijn Mio P350 gemonteerd

Nu alleen nog de voeding van de Mio laten lopen via de USB-poort van mijn autoradio... Zou toch moeten kunnen ...

Bijlagen

• 01.jpg
    01.jpg
    78,6 KB · Weergaven: 48
  • 02.jpg
    02.jpg
    73,2 KB · Weergaven: 53
  • 03.jpg
    03.jpg
    81,2 KB · Weergaven: 40
  • 04.jpg
    04.jpg
    74,4 KB · Weergaven: 40

Red Devil

Actief lid
Nu alleen nog de voeding van de Mio laten lopen via de USB-poort van mijn autoradio... Zou toch moeten kunnen ...

ziet er ook netjes uit(Y)
voeding zou wel moeten lukken denk ik, usb is 5 volt dacht ik? opladen via de pc werkt ook via usb, dus zie niet echt een probleem daarmee:ahum:

Afrit13

Forumguru
ziet er ook netjes uit(Y)
voeding zou wel moeten lukken denk ik, usb is 5 volt dacht ik? opladen via de pc werkt ook via usb, dus zie niet echt een probleem daarmee:ahum:

Opladen via USB van de radio is inderdaad geen probleem. Maar als ik de Mio rechtstreeks aansluit dan kan ik geen muziek meer luisteren vanaf mijn USB-stick. En ook niet vanaf CD, omdat mijn radio onbekende data ontvangt van de Mio via de USB-poort.

Een USB-hubje ertussen werkt ook niet, omdat ook dan mijn radio protesteert... Dus ik moet eigenlijk een USB kabel hebben met 3 stekkertjes waarvan bij één alleen de stroomadertjes zijn verbonden (en niet de data-aders) om zo mijn Mio op te laden.

maar ja... luxe probleem.

Bovenaan Onderaan