meer knopjes DAN een vliegtuig

nomad

Senior Member
Dus ik moet eigenlijk een USB kabel hebben met 3 stekkertjes waarvan bij één alleen de stroomadertjes zijn verbonden (en niet de data-aders) om zo mijn Mio op te laden.

maar ja... luxe probleem.

Of je neemt een usb kabeltje en breekt de 2 geleiders voor data uit de connector met een klein tangetje.

remmie

Lid
Enneeeh... met al dat speelgoed...ga je ook nog op het verkeer letten tijdens het gamen, bellen, SMS-en, video kijken, schrijven, draaitabellen maken, internetten?

Maar, eerlijk is eerlijk, netjes gedaan allemaal

Red Devil

Actief lid
Enneeeh... met al dat speelgoed...ga je ook nog op het verkeer letten tijdens het gamen, bellen, SMS-en, video kijken, schrijven, draaitabellen maken, internetten?

haha jaah bijna wel hea..

maar gamen gaat niet op, want heb geen spelcomputer in de auto.. zelfs thuis niet want vind ik niet zo veel aan;)
bellen wel idd.. maar daar heb ik de parrot carkit voor!
smsen, zal ik niet doen, aangezien een zus van mij op de snelweg aan het smsen was en vervolgens bij iemand op de trekhaak belande.. dus nee, niet sms achter het stuur..
video kijken.. daar moet ik eerst een nieuwe radio voor hebbe:tongue: met dvd en tft..
schrijven doen we niet aan, daar hebben we de pc voor ontwikkeld..
draaitabellen hoef ik nog niet te maken.. dus dat scheeld..
en internetten is wat kost baar, dus dat doe ik maar thuis en op het werk!
:D:D:D

Maar, eerlijk is eerlijk, netjes gedaan allemaal
dankje!!

DJNeO

Actief lid
T ziet er inderdaad netjes uit... imo alleen een beetje druk... hou zelf van rust en overzicht op me dash... hoe minder, hoe beter! :)

Ikzelf heb dat dus nu opgelost met een nieuwe radio waar alles al opzit... nu alleen nog een houder rechts naast me radio om me tytn II op te laden... :)

Gieliovd

Forumguru
Kijk jij hebt tenminste een échte telefoon en alleskunner met built-in GPS!

Ik moet ook nog eens een houder kopen. Zag laatst een houder met carkit functie langskomen voor 48 euro, met speaker in de sigarettenplug.

Gebruik momenteel een universeel klemmetje welke ik nog over had van jaren terug. Maar 2 uur navigeren en het toestel is leeg.

Wat heb jij op het oog?

Afrit13

Forumguru
Kabel gekocht op eBay. Nu loopt de voeding van mijn navigatiesysteem via de USB-poort van mijn autoradio én kan ik muziek afspelen vanaf mijn USB-stick.

Op de foto's eerst het kabeltje wat ik heb gekocht. De situatie als er niets is aangesloten (de USB stick zit nu standaard links in het vakje onder de radio). Op foto 3 de situatie als alles is aangesloten en werkt. En voor de volledigheid nog een foto met waterflesje in de drankhouder.

Nu alleen nog in de praktijk testen hoevéél de Mio P350 oplaadt...

Bijlagen

• 1-kabel.jpg
    1-kabel.jpg
    17,4 KB · Weergaven: 22
  • 2-leeg.jpg
    2-leeg.jpg
    81,8 KB · Weergaven: 31
  • 3-aangesloten.jpg
    3-aangesloten.jpg
    89,1 KB · Weergaven: 30
  • 4-water.jpg
    4-water.jpg
    71,9 KB · Weergaven: 31

Red Devil

Actief lid
Kabel gekocht op eBay. Nu loopt de voeding van mijn navigatiesysteem via de USB-poort van mijn autoradio én kan ik muziek afspelen vanaf mijn USB-stick.

Op de foto's eerst het kabeltje wat ik heb gekocht. De situatie als er niets is aangesloten (de USB stick zit nu standaard links in het vakje onder de radio). Op foto 3 de situatie als alles is aangesloten en werkt. En voor de volledigheid nog een foto met waterflesje in de drankhouder.

Nu alleen nog in de praktijk testen hoevéél de Mio P350 oplaadt...

ziet er netjes uit!! hoe heb je die houder van de MIO vast zitten nu dan? gewoon op zo'n kapje geschroeft? of ook iets van Brodit ofzo?

Gieliovd

Forumguru
Handig spul.

Ik vat even iets niet.

1x usb male gaat in de radio.

1x usb female gaat je usb stick in.

1x usb male????

Waar stop je je usb stick in als je de Mio oplaad? Of heb je een female-female adaptertje ofzo dat je de usb kabel van de mio op de male aansluit?

Anders kan het allemaal niet tegelijk, lijkt mij.

Edit: Enne, hoeveel zal je radio eruit gooien? 500 mA? Daar ga je de Mio niet echt mee laden... zit zelf ook met het probleem voor mijn HTC. Nog altijd eens een lader en houder kopen.

Afrit13

Forumguru
ziet er netjes uit!! hoe heb je die houder van de MIO vast zitten nu dan? gewoon op zo'n kapje geschroeft? of ook iets van Brodit ofzo?

Deze houder ( http://www.pdashop24.de/Pics/Ebay/Adapter_kugeloval.jpg ) gekocht op eBay. Deze houder bestaat uit twee delen die met één boutje aan elkaar vast zitten. Met deze bout heb ik het draaibare gedeelte vastgezet op zo'n niet gebruikt schakelaar. En dar de uitholling in die nep-schakelaar in het dashboard, draait de houder ook nog mooi. Kijk voor de bevestiging maar naar mijn eerdere bericht in dit draadje.

Handig spul.

Ik vat even iets niet.

1x usb male gaat in de radio.

1x usb female gaat je usb stick in.

1x usb male????

Waar stop je je usb stick in als je de Mio oplaad? Of heb je een female-female adaptertje ofzo dat je de usb kabel van de mio op de male aansluit?

Anders kan het allemaal niet tegelijk, lijkt mij.

Edit: Enne, hoeveel zal je radio eruit gooien? 500 mA? Daar ga je de Mio niet echt mee laden... zit zelf ook met het probleem voor mijn HTC. Nog altijd eens een lader en houder kopen.

De kabel op de foto levert zit als volgt aangesloten:

Zwarte USB male zit in de USB-poort van de autoradio (weliswaar met een verlengkebeltje ertussen, maar dat maakt niet uit).

In de zwarte USB-female zit nu permanent mijn USB-stick.

De rode USB-male levert alleen stroom (dus geen data!!). Op de rode connector zit een dubbele female-adapter zodat de standaard laadkabel van de Mio hier op past (USB-A-male naar USB-mini-male).

Snap je het nog?

En of de USB-poort genoeg stroom levert om de boel op te laden? Tsja... dat moet ik nog merken. En anders loopt mijn MIO maar gewoon minder snel leeg ...

Gieliovd

Forumguru
Ja ik snap hem, eigenlijk wat ik al zei ja.

Ik kreeg net een mailtje: 27,50 voor een houder + adapter voor mijn telefoon. Nah, ik koop er wel eens een met een carkit erin.

Tallguy

Forumguru
[MODERATORBREAK]deze thread is onderussen meer een car audio/navigatie topic aan het worden, dus...daarheen gemoved.[/MODERATORBREAK]

Afrit13

Forumguru
Enne, hoeveel zal je radio eruit gooien? 500 mA? Daar ga je de Mio niet echt mee laden... zit zelf ook met het probleem voor mijn HTC. Nog altijd eens een lader en houder kopen.

Vandaag even gestest op een ritje naar het circuit van Assen (Ducati Club Races): alles aangesloten en navigatie gebruikt. Bij het vertrek was de Mio voor een kwart leeg, bij aankomst in Assen was ie volledig geladen. Dus hij laat méér op dan dat ie verbruikt.

Plannetje geslaagd dus.

!Škoda!

Actief lid
Voor wie een USB lader voor in de auto zoekt:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.688

voor nog geen twee euro thuis.....

of http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.6772 voor een euro of vier thuis...

:ot:

Dealextreme rekent geen verzendkosten, het kan wel een week of twee drie duren voro je je spullen hebtr, maar ze komen, en je kan het gehele proces volgen.
Zelf al veeel gekocht hier, nog nooit problemen gehad, het is wel verstuurd vanuit HongKong, maar er zijn een boel dingetjes die je hier niet/moeilijk kan krijgen (sterke lasers bijvoorbeeld....) en die je tegen spotprijzen kan krijgen.

Als je iets voor thuis koopt wel letten op voltage (veel is 110 V), en stekker... (vaak "platte pootjes", maar adapters zijn er ook te koop, evenals bijvoorbeeld 12 V naar 220 V omvormers (om een xbox oid in je outo te kunnen gebruiken)

Ook met mp3/mp4 spelers is er een leuke keuze, echter dan zou ik niet naar dealextreme gaan, maar naar allpmp.com of iets dergelijks. Mijn zoon heeft er echter een schitterende MP4/Game/fotocamera/ebooklezer gekocht voor maar 43 Euro.

Gieliovd

Forumguru
Whaaaaaat... serieuze buying streak hier in opkomst!

ZO goedkoop al die gadgets daar en ik wil het allemaal hebben! USB lader ben ik alweer een hele tijd naar op zoek (nouja, ik moet er eens tegenaan lopen voor een euro) en zulke dingen.

Zal morgen eens nader kijken! Bedankt voor de link!

!Škoda!

Actief lid
Pas maar op .... een paar gadgets verder en je bent weer een paar 100 euro armer (spreek uit ervaring...)

Maar ik begrijp je gevoel.... en dan voor die prijzen, bij de deur afgeleverd (aangetekend en wel).... Hoe kunnen ze het doen?

!Škoda!

Actief lid
Is kleine partijen....
Tot nu toe nooit problemen gehad met douane en importbelasting.
Mijn laser stond bijv aangegeven als lichtpen, 5$.... is onder belastinggrens. Als je legaal blijft is er niets aan de hand (lasers > 1mW zijn dat dus niet...., evenals kruisbogen) De mp3 speler van mijn zoon was als mp3 speler aangegeven voor 15$, die van mij (ergens anders vandaan, twv 120$) stond als 20$ op de douane verklaring.

Als de douane het ertussenuit pikt, kun je met de factuur an een bijbetaling je spullen ook krijgen (is niet veel)

Maar ik heb er tot nu toe (een zending of 11, 12) nog geen last van gehad.

"Koop in kleine porties" en dan loopt het wel los...

Bovenaan Onderaan