Wat ook nog een mogelijkheid is.
Dat de eiking van de pomp niet meer klopt!
De pompen moeten ook worden afgesteld.
Ik tank op zeer veel verschillende plaatsen, waar ik wel vaker terug kom.
Als voorbeeld in Martelange Luxemburg klopt het redelijk daartegen in Rodange Luxemburg wijkt hij met 4ltr af op 800ltr.
Nog voorbeeld in Lezo Spanje klopt redelijk en in La Junquera Spanje wijkt hij zelfs 6ltr af op 800ltr.
Nog een Saint Vith België tegen Meer België wijkt 2ltr af op 800ltr.
Nog even een vertraagde reactie op deze opmerkingen inzake ijkverschillen (toen overheen gekeken, denk ik).
Ik weet niet precies welke toleranties worden toegepast bij de jaarlijkse controle door de certificerende instanties in de diverse landen, maar een verschil van 6 liter op 800 liter is nog altijd slechts 0,75% en daar schrik ik niet zo heel erg van. Om van 4 liter (0,5%) of zelfs 2 liter (0,25%) maar te zwijgen.
En dan is er nog de andere kant van het verhaal: hoe exact is jouw maat van 800 liter (vrachtauto-tank neem ik aan)? Is die ooit echt officieel uitgeliterd, of is het gewoon de opgave van de fabrikant die zegt dat er "een 800 liter-tank onder zit"? En hoe weet je dan
precies hoeveel daar nog in zat op het moment van tanken?
Kortom, ik twijfel niet aan je bevindingen inzake de verschillen, maar wel aan de conclusies die je er uit hebt getrokken.
En bij verschillen van ruimschoots minder dan 1% geloof ik trouwens ook niet zo in boze opzet.