Meet & Greet 4.0 "The voorjaar editie" - 5 Mei 2018 - inschrijvingen - België

Kom je ?

• Ja

Stemmen: 14 36,8%
  • Neen

Stemmen: 14 36,8%
  • Misschien

Stemmen: 10 26,3%

• Totaal aantal stemmers
    38

Cordoba

Forumguru
Maar ja met al onze noorderburen he ....
Als we de grootste Europese leverancier van spoelwater even buiten beschouwing laten, hebben de noorderburen ondertussen meer brouwerijen dan Belgie. Kortom je stelling is net zo achterhaald als dat een Skoda een 2-taktmotor is met 4 wielen eronder.

Ondertussen is de kans steeds groter dat ik langs kom in een onopvallende F3.

philippe bakker

Forumguru
Als we de grootste Europese leverancier van spoelwater even buiten beschouwing laten, hebben de noorderburen ondertussen meer brouwerijen dan Belgie. Kortom je stelling is net zo achterhaald als dat een Skoda een 2-taktmotor is met 4 wielen eronder.

Ondertussen is de kans steeds groter dat ik langs kom in een onopvallende F3.
Tis niet omdat je veel brouwerijen hebt dat het ‘bier’ ervan drinkbaar is he. Toch wel raar dat overal waar ik Nederlanders tegenkom ze naar Belgisch bier vragen ? Of is Belgisch bier goedkoper ?

Cordoba

Forumguru
even ter aanvulling : https://www.ratebeer.com/ratebeerbest/bestbeers-world2018.asp
9 Belgische bieren
0 Nederlandse bieren
:deuk:

Je denkt toch niet dat de Nederlanders zo stom zijn om de goede bieren te exporteren?:D
Serieus: er zijn veel meer sites met beerratings, maar eerlijk gezegd is het ook niets zeggend. Kleine brouwerijen, met hele goede bieren zullen nooit hoog in zo'n rating komen, doordat het bier vaak maar zeer lokaal verkrijgbaar is, daarnaast is zo'n rating systeem vooral Amerikaans, dus als je goed scoort in zo'n rating betekent dat, dat je bier goed samen gaat met het menu van de Mac, KFC enz. Amerikaanse bieren zijn niet meer zo smakeloos als ze waren, maar het hele rating systeem zegt me weinig, het winnen van prijzen voor je bieren zegt mij meer. De best scorende brouwerij in Nederland voor de ratings was heel lang De Molen, maar blijkbaar hebben ze onvoldoende bier kunnen brouwen voor de USA de laatste tijd. Deze site is blijkbaar niet meer zo actueel, maar geeft wel aan dat vrij recent er nog hoog gescoord werd in die ratings.

Ik zou zeggen back on topic.

leon-cupra

Forumguru
@Cordoba , was maar om jullie even te jennen. Interesseert mij absoluut niet wie het beste bier heeft. Laatste biertje dat ik gedronken heb was op mijn 16 en dat is ondertussen 20 jaar geleden ;)

Bovenaan Onderaan