Duidelijk
@peterrapid Naar mijn mening is een volledige detail van een auto puur economisch gezien onverantwoord. Dat doe je uit hobby, óf je laat het doen als je meer dan voldoende geld hebt, en bereid bent het daar aan uit te geven.
Als je na het gebruik van de compound, nog steeds zo'n goed resultaat hebt, vraag ik me af hoeveel (of hoe weinig) fillers er nu echt in zitten. Ik ben geen tegenstander van het gebruik van fillers op zich (een glaze zoals Black Hole is gewoon een pure filler), maar wil allereerst het resultaat zonder filler zien, om het vervolgens pas optisch te optimaliseren met fillers en beschermlagen. Bij een coating kan ik me ook voorstellen dat daar fillers in zitten, omdat je een coating direct op je lak wil hebben voor een optimale standtijd, en met wat filler in de coat krijg je dus direct een optimaal resultaat. Ik denk dat ik eerder een control freak ben, dan een old style detailer, en dat is dus de reden dat ik niet zo'n fan ben van producten die meerdere stappen in één doen. Overigens wat de prijzen voor een detail betreft: bij een goede hobbyist kost dat vaak 150-250 euro, maar als het bedrijfsmatig (en grondig) gedaan moet worden dan kom je meer op 700 euro als minimum (natuurlijk afhankelijk van de auto, de staat van de auto en wat er precies gedaan moet worden).