Melding front assist niet beschikbaar

wjongen

Nieuw lid
ik heb al 2 keer de melding gekregen Frontassist en rijbaan begeleiding niet beschikbaar.
het systeem werkt dan ook niet.
1 of 2 dgn later werkt het weer.
computer opnieuw geprogrammeerd( iets met trekhaak) ook dit helpt niet.
nu voor de derde keer naar de garage.
wie heeft hier ook problemen mee gehad.
het is een 2.0TDI km stand 4750

Olavio

Senior Member
Twee keer gehad bij het uitrijden van dezelfde tunnel, maar deed kennelijk toch nog iets, want de ACC werkte wel.

SNARFB

Senior Member
ik heb al 2 keer de melding gekregen Frontassist en rijbaan begeleiding niet beschikbaar.
het systeem werkt dan ook niet.
1 of 2 dgn later werkt het weer.
computer opnieuw geprogrammeerd( iets met trekhaak) ook dit helpt niet.
nu voor de derde keer naar de garage.
wie heeft hier ook problemen mee gehad.
het is een 2.0TDI km stand 4750
Is je probleem inmiddels opgelost? Ik heb dit probleem nu ook. Ben al teruggeweest naar de garage, nieuwe software ingeladen maar heeft niet geholpen.

wjongen

Nieuw lid
De garage heeft een update van de software gedaan en ik heb het probleem niet meer gehad.
inmiddels heb ik 18000 km gereden en hij rijdt prima.

volgende week met de caravan naar kroatie, gaan we de trekkracht eens bekijken

SNARFB

Senior Member
@wjongen: Dealer heeft afgelopen dinsdag ook een software-update uitgevoerd. Vanmiddag toch weer de melding (na het opnieuw starten bij een tankstation). Na die melding werd ook de parkeerhulp uitgeschakeld. Na het opnieuw starten was alles weer oké. Wanneer is die software-update bij jouw uitgevoerd?

leo442

Forumguru
Ik heb dit 2x gehad , maar....dit gebeurde telkens nadat ik de knop indrukte van de parkeersensoren om het irritante piepen te stoppen. Nooit tijdens het rijden plotseling deze melding gekregen.

isonic125

Actief lid
Zit daar wel Brandweer en Politie in de buurt. Wellicht apparatuur dat het verstoord.
Of iets van een radarcontrole/kentekencontrole dat signaal verstuurd waar Front Assistent op reageert?

wjongen

Nieuw lid
@wjongen: Dealer heeft afgelopen dinsdag ook een software-update uitgevoerd. Vanmiddag toch weer de melding (na het opnieuw starten bij een tankstation). Na die melding werd ook de parkeerhulp uitgeschakeld. Na het opnieuw starten was alles weer oké. Wanneer is die software-update bij jouw uitgevoerd?
de update is bij m
De garage heeft een update van de software gedaan en ik heb het probleem niet meer gehad.
inmiddels heb ik 18000 km gereden en hij rijdt prima.

volgende week met de caravan naar kroatie, gaan we de trekkracht eens bekijken
de update is in april uitgevoerd bij skoda dealer duindam in Den haag

Bovenaan Onderaan