Melding kapotte lamp

Joske

Forumguru
Volgens mij moet het contact eerst onderbroken worden voor een nieuwe 'update'. Ik denk dus dat je geen melding krijgt als tijdens de rit een lamp kapot gaat...
connector van een lamp uittrekken terwijl auto al gestart is, dan weet je het direct ;)
Maar vermoed hetzelfde

Faabtsi

Actief lid
Als je de auto start dan controleert de auto alle functies, dan doet de auto de "koude" diagnose, als je de lampen aan hebt en er valt er eentje uit dan veranderd de weerstand en dan krijg je de fout melding! En dat gebeurd meteen nadat de lamp kapot gaat!

insomnia

Actief lid
Niet helemaal dezelfde vraag, maar weet iemand hoe je de melding van kapotte lamp bij een Fabia II reset? Lampje is vervangen maar melding blijft komen (ook na contact aan en uit)

EdK

Forumguru
Heb je de juiste lamp nieuw terug geplaatst ( wattage ) ?
Of is er nog ergens een lamp defect ?
Want theoretisch moet na vervangen van de kapotte lamp de meldingen verdwijnen...

Cordoba

Forumguru
@insomnia Ralph, je kunt ook even checken of er geen corrosie op de stekker aansluiting zit. Wat corrosie op de stekkerverbinding kan ook zorgen voor een hogere weerstand waardoor de auto een 'kapot lampje' meet. Probeer anders eens wat er gebeurt als je dimlicht en grootlicht lampje verwisseld (ik neem aan dat beiden H7 is).

Chatslet

Forumguru
Heb je ook je dagrijverlichting gecheckt? En kijk ook even naar je achterlichten. In iedere unit zitten 2 lampjes als stadslicht. Als er 1 zo'n lampje stuk is zie je dat vrij makkelijk over het hoofd. Als je het H7 lampje in je grootlicht zet zoals Cordoba zegt, en de melding is weg, probeer dan even met groot licht te seinen. Als de melding dan terug komt dan weet je dat het aan het lampje ligt.

insomnia

Actief lid
Alle verlichting brand en werkt naar behoren. Geen sprake van corrosie (zou er nog hij moeten komen met een auto van nog geen 3 jaar oud) (Drl dus ook) ander "peertje", (zelfde wattage, kwaliteitsproduct (Philips Vision Plus)) maakt geen zak uit...

Weer storing met sensoren.... Zucht....

EdK

Forumguru
Als je nu storing met sensoren hebt dan word het tijd om de dealer het maar eens te laten uitzoeken....
Of er ligt ergens een massadraad niet geheel goed vast aan massa, kun je ook soms rare dingen door krijgen

jmw57

Lid
Bij mij wordt alleen aangegeven dat er een lampje kapot is en niet welk lampje. Doet het ook bij de fietsdrager, aanhanger en caravan. Spreek uit ervaring.

Chatslet

Forumguru
Nog leuker is als je een aanhanger hebt met ledverlichting. Blijft maar piepen en krijg het er niet uit.

Canon-Eye

Forumguru
Nog leuker is als je een aanhanger hebt met ledverlichting. Blijft maar piepen en krijg het er niet uit.
Bij m'n oude fietsdrager werd keurig het kapotte richtingaanwijzerlampje gesignaleerd.
Nu heb ik een nieuwe drager gekocht (nééé, niet vanwege dat lampje maar vanwege opvouwbaar!) en die heeft volledig LED-verlichting, inclusief mistachterlicht en achteruitrijlicht - en alles werkt zonder piepen of ander ongemak.
Maar ik heb helemaal niets aan de standaardverlichting van mijn Fabia veranderd, misschien scheelt dat...? :)

dirkkroneman

Forumguru
Nou is erg afhankelijk van de aanhanger/fietsendrager lijkt me. Wat voor lampen erin zitten, of dat er misschien wel een soort van weerstand in zit.

Canon-Eye

Forumguru
Lijkt me stug. De auto weet dat die drager eraan hangt, want de pdc geeft het aan...
Maar als ik ooit eens héél veel zin heb, zou ik de proef op de som kunnen nemen door er een achterlampje uit halen en te kijken wat er dan gebeurt.
Als, hè... :)

Chatslet

Forumguru
Mijn fietsendrager heeft gewoon vaste led lampjes, is niets aan te vervangen. Storingsmelding komt niet meteen maar alleen bij richtingaanwijzers. Gek genoeg zijn die bij mij nog origineel.

Bovenaan Onderaan