Menu in Multidot

Vandaag op de meeting hoorde ik van Skoda4x4 dat als je bij zijn auto het knopje naar beneden voor de bediening van de boordcomputer lang indrukt, er dan een menu tevoorschijn komt waar je een en ander kunt instellen. Ik meen me te herinneren l/100km versus 1:zoveel, kmh versus mph, dat soort dingen.

Op de terugweg gelijk geprobeerd bij mijn F2: Ja er komt een menu, maar helaas zie ik er bijna geen mogelijkheden op: je kunt kiezen of je multidot display de boorcomputergegevens weergeeft, een statusaanduiding hoe het met de auto gaat of dat je multidot display uit staat. En je kunt opgeven in welke taal je de status wilt zien. Daar moet je je alleen niets van voorstellen: er staat:
+-----------+
| o.k. |
| |
| status |
+-----------+
Dat begint behoorlijk te vervelen, na zo'n twee kilometer...

Waar zou die status eigenlijk voor dienen? Is het soms iets wat de monteur aanzet als ie een rondje gaat proefrijden of zo?​

Vacaro

Senior Member
Ofwel werkt die maxi-dot in de Fabia anders, of was ik vergeten te zeggen dat je die instellingen enkel kan veranderen als je stilstaat.

Maar da van die status komt er bij mij ni op, of heb het toch nog ni gezien.

van_der_P

Senior Member
Het maxi-dot van de Fabia/Roomster is eenvoudiger dan dat van de Octavia, dat heb ik ook al gemerkt.

jaspernl

Actief lid
Er heeft nog niemand bevestigd dat dit ook met de F2 kan!!!!

Jawel hoor. Lees het draadje maar eens door. Daar staat toch echt in dat Hetzer het voor elkaar heeft gekregen. In zijn Roomster, welliswaar. Maar die zou eenzelfde comfort-schakeling hebben als de Fabia II. Op de Fabia I lukt het niet, meen ik.

Wallie

Lid
Vandaag op de meeting hoorde ik van Skoda4x4 dat als je bij zijn auto het knopje naar beneden voor de bediening van de boordcomputer lang indrukt, er dan een menu tevoorschijn komt waar je een en ander kunt instellen. Ik meen me te herinneren l/100km versus 1:zoveel, kmh versus mph, dat soort dingen.

Op de terugweg gelijk geprobeerd bij mijn F2: Ja er komt een menu, maar helaas zie ik er bijna geen mogelijkheden op: je kunt kiezen of je multidot display de boorcomputergegevens weergeeft, een statusaanduiding hoe het met de auto gaat of dat je multidot display uit staat. En je kunt opgeven in welke taal je de status wilt zien. Daar moet je je alleen niets van voorstellen: er staat:
+-----------+
| o.k. |
| |
| status |
+-----------+
Dat begint behoorlijk te vervelen, na zo'n twee kilometer...

Waar zou die status eigenlijk voor dienen? Is het soms iets wat de monteur aanzet als ie een rondje gaat proefrijden of zo?​
Nee, 't is als je bijv moet tanken, dan staat dat op deze pagina, zal ook wel als er een lampje kaduuk is ofzo.

Fabia

† In Memoriam
Ik heb interesse. Zou graag verbruik willen veranderen naar 1 op zoveel. Wat ik ook mis op de FII is dat de ruitenwissers nog een keertje extra zwiepen als je de ruitenspoeier gebruikt hebt. Misschien is het mogelijk om een lijst te maken met de mogelijkheden voor een FII.

Hetzer

Forumguru
Ligt eraan, als er intresse voor is...

ik weet niet of er ander gegadigde zijn voor het organiseren van een nieuwe meeting, maar anders wil ik volgend jaar wel samen met Nomad iets proberen, een meeting met VAG-COM /VDS-PRO aanpassingen

Bothje

Heel gewoon lid
Ligt eraan, als er intresse voor is...
Ja, die heb ik ook.
Je kunt op deze manier ook aan data komen door originele uit te lezen, waar niets is aangepast behalve de fabrieks opties. Die data is dan misschien bij anderen te gebruiken.
Wat ik niet echt kan vinden is wat nu wel of niet is aan te passen bij de diverse modellen..........

LenK

Forumguru
Hier is het lijstje: ...........................

Oftewel met de F2 maxidot kun je niks extra's. Het is alleen een mooi display, waar meer op past dan op het kleine LCD display, dat in de eenvoudigere modellen zit.

Bovenaan Onderaan