Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ik vraag me af waarom mensen kiezen voor de maxidot optie.
HEt voegt niet tot weinig toe en is vrij prijzig.
Het standaard display laat toch ook alle info zien die je nodig hebt en je hebt geen analoge wijzers maar een digitale meter.
maxidot ziet er mooier uit plus dat je bij maxidot een aparte benzine meter en temperatuurmeter hebt en niet een blauw of rood lampje en in de lcd display een balkje.
Ik heb het expres wel gekozen omdat ik het mooier vind. Dus vandaar. Het voegt voor de een wel iets toe en de ander niet.
Niet helemaal waar. je krijgt er dan een analoge brandstof en koelvloeistoftemperatuurmeter bij. en je hebt wat extra instelmogelijkheden. Vind zelf de koelvoeistoftemperatuurmeter nog het grootste gemis zonder maxidot. Zeker als je de bergen in gaat is het prettig om te zien hoe het met de morortemp. staat.
Zelfde als mijn voorgangers:
- Mooier, omdat het geheel donker is (mini dot zie je kleur verschil, en valt het gelijk op dat je daar dus op bespaard hebt)
- De aparte brandstof en temperatuur meters
- Extra functionaliteit
Ik ben wel met Niels eens dat het het accessoire is dat ik als eerste zou inleveren als er iets moest afvallen. Maar dat hoeft gelukkig niet. En het ziet er wel netjes uit. Die extra metertjes vind ik zelf ook wel fijn en mooi vormgegeven.
Wel nuttig er zitten redelijk zware deuren inde auto en regelmatig
meld het display dat ze half gesloten zijn. Waarop ik kan zeggen doe de deur goed dicht. Meer nuttig dan grappig !!
Ben dus nog steeds hierover aan het twijfelen.
Kan ook nergens vinden wat nu de extra opties zijn met maxidot in vergelijking met normaal.
Ja het dispay ziet er mooier uit en de kleuren zijn meer in lijn met de radio en airco maar wat zijn die extra functies nou?
Kan het gewoon nergens vinden en de dealer kan het me ook niet echt volledig uitleggen.
Zit er bv een bandenspanning in waar ik over heb gelezen? Kun je instellen dat je deuren op slot gaan bij een X aantal kilometers. Dat soort opties ben ik in geïnteresseerd maar wil natuurlijk maar al te graag weten wat ik voor 200,- extra krijg. Het is en blijft natuurlijk een extra uitgave.
Met maxidot heb je de RDS gegevens, bij af fabriek bluetooth telefoongegevens, bij af fabriek navigatie pijlen instructie, je ziet welke deur er open is i.p.v. rood lampje, status van de auto(beurt brandstof op etc) en ik meen dat je wat instellingen van de auto kan wijzigen.
Je kan geen bandenspanning aflezen op de maxidot. Het bandenspanningscontrolesysteem werkt op verschil in afrolomtrek, dus als er één band zacht is (sneller draait) krijg je een melding. Er is een knop om het systeem te resetten.
Deuren sluiten bij 20 km/h, maar dit stel je niet in met het maxidot menu.
Wat wel een hele handige optie met de maxidot is dat de snelheid ook in mijlen per uur aangegeven kan worden (continu zichtbaar).
90 % van de functies zijn het zelfde!!!!!!!
Dit is al in verschillende topics de revue gepasseerd, de Maxi-dot heeft alleen een mooier, lees groter (MAXI) display, je kunt zelf wat dingen aanpassen, ( hoewel dit bij de O-2 /S-2 Yeti meer is dan bij de F-2 ) je krijgt rds / carkit info en navigatie info als je een ingebouwd Skoda navigatie systeem hebt op het dipslay van je maxi-dot.
en je hebt mat Maxi-dot inderdaad een koelvloeistof temp. meter,daar waar het Minidot geeft alleen aangeeft wanneer je op bedrijfstemperatuur bent.
Heb inderdaad lekker geslapen,dank je..:winkie:, jij was trouwens ook nog laat op!!!
maar het valt me op dat vaak de zelfde gesteld worden, in verschillende berichten, en dat terwijl de info al hier op het forum ,zelfs in dit f-2 topic te vinden is.
Wat je zou willen is dat een fabrikant of dealer er niet zo vaag over doet en gewoon een lijst geeft dit zit er op met deze optie en dat heb je niet als je er niet voor kiest.
Het staat er wel, maar vaag genoeg om iedereen aan het twijfelen te krijgen
Enne, tsja, moest gisteren wat installaties coördineren voor onze systemen. 1:00 valt nog wel mee hoor
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.