Mercedes C200 CDI (2011)

VEEJAY

Forumguru
Het Skoda forum op zijn best, een forumdraadje openen met patsverhalen over auto's van collega's :tongue:
 

___JC___

Forumguru
Jij stel een vraag en wij geven antwoord. Heeft met patsen niks te maken toch? Allerlei verhalen posten over wie nu allemaal wel niet is achtergelaten in een dieselwalm, dat is patsen... :)

Maar goed, terug naar de Mercedes, schitterend apparaat met AMG pakket.
89623574_1.jpg
 

VEEJAY

Forumguru
Heren u heeft ook dit jaar weer gelijk. Ontopic: de C vind ik eigenlijk alleen mooie met de 2 pijpjes achter, zit volgens mij niet standaard in een AMG pakket voor bijvoorbeeld een 220CDI, zover ik heb kunnen achterhalen. Achteraf monteren schijnt best duur te zijn (>1000 euro).
 

andrehj

Forumguru
Ik snap niet hoe jullie een C-klasse kunnen vergelijken met een Superb. Als je naar de ruimte kijkt (waarvoor anders een Superb?) zul je een Superb toch echt met een E-klasse moeten vergelijken. Die heeft op de achterbank nog steeds minder ruimte dan een Superb, maar wel een iets grotere kofferbak.
@___JC___: Kun je je berekening van post #12 ook eens met een E-klasse doen? Want dan is ie een stuk realistischer (en het verschil waarschijnlijk veel groter).
 

sitechris

Donateur
twee aparte uitlaten zijn voorbehouden aan zescilinders. Dus wil je die, moet je even doorsparen dus ;). Terug on topic idd, AMG pakket is heel bruut op de C-klasse. Must have optie imo.
 

MarcoO2

Forumguru
Ik snap niet hoe jullie een C-klasse kunnen vergelijken met een Superb. Als je naar de ruimte kijkt (waarvoor anders een Superb?) zul je een Superb toch echt met een E-klasse moeten vergelijken. Die heeft op de achterbank nog steeds minder ruimte dan een Superb, maar wel een iets grotere kofferbak.
@___JC___: Kun je je berekening van post #12 ook eens met een E-klasse doen? Want dan is ie een stuk realistischer (en het verschil waarschijnlijk veel groter).
Niet de Superb was het uitgangspunt, maar juist de C-klasse. En om dan een Skoda te vinden die het beste het niveau van de Mercedes haalt, heeft Chris (naar ik aanneem) voor de Superb gekozen.
 

sitechris

Donateur
idd, een A4, C-klasse, Mondeo, Superb zitten in dezelfde klasse. De Superb is de ruimste in zijn klasse. Qua ruimte is zelfs een octavia ruimer dan de C-klasse, maar verschil tussen die twee auto's is imo toch wel vrij groot.
 

hemi24

Forumguru
Volkomen mee eens, heb afgelopen week nog even mogen sturen in een half jaar oude A4 avant 2.0TDI quattro van een vriend van mij, en in tegenstelling tot bijvoorbeeld een A3 geeft een A4 toch wel degelijk veel meer premium gevoel t.o.v. 'mijn' oostblok-Golfje!!!
Maar goed, ondanks dat de O2 nog altijd ruimer is dan de huidige A4, is het verschil 30 vs. 55k ook goed voor premium emoties... ;)
 

___JC___

Forumguru
Zo rij ik een Superb en mijn collega een A4, dezelfde motoren, ongeveer dezelfde opties (ik heb elektrische stoelen en een mooier navi systeem), hij heeft een automaat ik 4x4. De Audi is eerlijk gezegd wel een mooier model en de afwerking is van een nog iets hoger niveau, de Superb is uiteraard veel ruimer. Maar dan nog vind ik het best fors dat die A4 16k duurder is dan mijn Skodaatje.
 

hemi24

Forumguru
en dan mag het verschil bij inruil nog 8k zijn, ook met dat geld kun je een hoop leuke dingen doen...

Er is natuurlijk één reden om wel degelijk een Audi te prefereren: Quattro!!!
 

sitechris

Donateur
4wd vind ik niet automatisch een voordeel op alle auto's. Voor wat sportievere auto's zoals bv een gti of een 3 serie. Het maakt auto zwaarder en tikje saaier. Ik heb zelf ook 4wd gereden in 330 xd, maar had achteraf toch liever de rwd versie gehad. De gti rijdt volgens velen lekkerder dan de wat saaie 4wd golf R. En de R is dankzij gewicht niet supersnel ivm de gti.
 

___JC___

Forumguru
Eens wat betreft de BMW Chris (totdat er een berg sneeuw ligt) want die is RWD, maar in de keuze FWD - 4WD bij grotere auto's zou jij toch nee ik aan ook voor 4WD gaan? Op papier schelen een GTI en een R trouwens niet zoveel, maar in de praktijk wel mijn inziens omdat de R in veel situaties (weersomstandigheden, wegdekken en in bochten) meer en eerder grip heeft.

Maar we dwalen af hier ging het over de Mercedes....
 

Fabia

† In Memoriam
Wat ik uit de testen van een GTI en R lees is dat de rijdynamiek totaal verschillend is tussen beide types.
 

sitechris

Donateur
@__JC__bij grotere auto's (bv Superb) is 4WD best een nuttige optie. En bij een Mercedes E klasse zou ik het ook bijbestellen. Op die auto heb je geen RWD nodig. Of het moet de AMG zijn.
 
E

Ex-lid 2926

Zolang de huidige C er is, is het toch wel één van mijn favoriete auto's, al zal ik er nooit een kunnen betalen. En dan vooral een titaniumgrijze C220 CDI Avantgarde automaat in Combi uitvoering. Er zijn zat snellere versies, maar mijn keuze vind ik wel een homogeen model. Een heerlijk comfortabele snelle reisauto.
En een C vond ik ook altijd mooier dan een BMW 3. Al moet ik zeggen dat de nieuwste 3 ook weer erg fraai is geworden. Toch zie ik liever een ster op de motorkap dan een propeller in de grille. De huidige Audi A4 heeft mij nog nooit kunnen bekoren terwijl ik de vorige een prachtauto vond.
Ik heb trouwens zelf het idee dat de potentiële Mercedes klant geen Skoda (of Ford of Opel ) showroom binnenloopt en andersom ook niet. De C, 3 serie en A4 (of een Lexus IS) opereren toch in een andere klasse.
 

sitechris

Donateur
Ik denk dat een Skoda en Audi rijder eerder overstappen vice versa. Soort van zelfde techniek, vaak staan ze ook bij zelfde dealer onder 1 dak. Dan raak je opeens ook met de familieleden in aanraking.
 

higgy

Forumguru
Mooi verhaal Chris. Ik heb een 2000-er C200 CDI, dus wel een wat oudere. Heb altijd gescholden op Mercedes (want: imagoprobleem) maar sjee, wat is dit ondanks de inmiddels 340.000 km (!) een goede auto zeg...en ik rijd ook nog eens 1:16,5.
Daarnaast hangt m'n Elegance Selection ook nog eens vol met allerlei leuks.
 

hemi24

Forumguru
C-klasse (voorgaand model) en O2 lijken qua model eigenlijk al heel lang op elkaar, vooral het achterste deel van de combi's... Na de facelift lijken de koplampunits ook weer meer op die van de O2... ;)
 

LT83

Forumguru
@ sitechris,

Leuke revieuw.......niet gek dat de mercedes een goed kwaliteitsgevoel geeft....mag ook wel voor dat geld. Is de afwerking stukken beter als in jouw GTI

Nog even een aanvulling, volgens mij is de instapdiesel een 180cdi, 120pk en 300nm of zoiets.
 
Bovenaan Onderaan