Mezelf even voorstellen F2

Br3cht

Actief lid
Dag allemaal,
Ik ben Brecht 18jaar, ik woon in het wondermooie België te Leuven.
Samen met mijn ouders en broer.
Ik studeer nog, dit in St-Katelijne-Waver, omdat ik dus elke dag een 40km moest doen
en de trein/bus verbinding niet echt denderend is hebben mijn ouders voor mij en mijn broer een auto's gekocht namelijk een Skoda Fabia 2.
Ik heb gekozen voor een zwarte, mijn broer voor de donker blauwe.

Deze Fabia 2 Go Plus met een 1.2 6V is standaard, enkel de radio dance en in hoogte verstelbare zetels zijn de optie net als de metaalglanslak.

De auto's hebben we in ontvangst mogen nemen 11Juli 2009 en sindsdien heb ik 6400km.
Tot nu toe geen problemen gehad, enkel zoals in het forum te lezen is van problemen bij F2, heb ik windruis in de deur, hiervoor moet ik eens bij de dealer langs gaan.

Nu wil ik om de fabia een beetje op te fleuren andere velgen steken, liefst de Atria's 16". Maar om deze te vinden is nog niet zo gemakkelijk. Dan zou ik de standaard 15" velgen houden voor winterbanden.
Ook zou ik het chrome radiatorrooster helemaal chrome hebben (boven en onderkant dus), iemand hier een bestelcode voor of weet waar je aan deze aangeraakt?
tot slot (voor nu toch) zou ik ook centralevergrendeling willen maar dan met afstandsbediening (heb nu enkel sleutel maar wel cv). Hiervoor heb ik bij Waeco een setje gekocht maar ik zoek hulp hoe en wat ik moet doen.

Zo dit was het een beetje,
Iedereen al bedankt en prettige feestdagen!!:1761:

Bijlagen

• m_DSC02716(2).jpg
    m_DSC02716(2).jpg
    55,7 KB · Weergaven: 55
  • m_DSC02719.JPG
    m_DSC02719.JPG
    68 KB · Weergaven: 43

Wasmachineman

Forumguru
Hoi Brecht en broer, welkom op dit leuke forum ! De tips stromen straks wel binnen n.a.v. je vragen. Ik ben meer van de wasvragen. Wel leuk dat jullie ouders dit zo aanpakken. :yeah:
Wat is de studie die je / jullie volgen ?

Jullie ook fijne feestdagen !

EdK

Forumguru
welkom op het forum !
En wat betreft die astria velgen, die zijn gewoon via de dealer bestelbaar !
Zitten bij mij op de RR in de niet winterse dagen en ook gewoon via de dealer aangeschaft en op de stalen velgen de winterse banden gelegd !

Hetzer

Forumguru
Geweldig zulke ouders, de fabia's weggeven !!!!!!!!!

veel plezier op dit forum en met je auto!!!!!

Gieliovd

Forumguru
Welkom op het forum Brecht!

Zo zo, zulke ouders heb ik niet! Die geven geen auto's weg aan mij haha. Ik moest ze gewoon zelf kopen :(

Leuke wagen(s)! En aankleden komt vanzelf!

Veel plezier ermee verder en ook op het forum veel plezier!

Rolle

Senior Member
Hoi Brecht en broer, welkom op dit leuke forum ! De tips stromen straks wel binnen n.a.v. je vragen. Ik ben meer van de wasvragen. Wel leuk dat jullie ouders dit zo aanpakken. :yeah:

Gezien de locatie waar hij studeert (ik vermoed het DeNayer instituut) zal dat een of andere Ingenieurs opleiding zijn.

@ Br3cht, Langs waar en rond welke uren rij jij naar/van Katelijne? Kans dat ik je wel eens spot dan, of omgekeerd.

Alvast fijne feestdagen en veel succes met de komende examens en reeds begonnen blokperiode.

Br3cht

Actief lid
Bedankt allemaal! en ik zal jullie zeker op de hoogte houden wat ik of mijn broer aan de auto's doen.

:aangenaam:Welkom op dit gezellige en leerzame forum.

Heb je hier al eens gekeken voor je grille
http://milotec.de/index.php?cat=c256_Fabia-II--Typ-5J-.html&XTCsid=fdddb3a9468c8dc3e2d07732e70c375d

bedankt voor de tip, maar ik zou liever geen "plakboel" willen en een echte grill

Ik volg een opleiding bachelor (3jaar) van mechanische productie en ontwerptechnologie
mijn broer studeert in de muziek

Gezien de locatie waar hij studeert (ik vermoed het DeNayer instituut) zal dat een of andere Ingenieurs opleiding zijn.

@ Br3cht, Langs waar en rond welke uren rij jij naar/van Katelijne? Kans dat ik je wel eens spot dan, of omgekeerd.

Alvast fijne feestdagen en veel succes met de komende examens en reeds begonnen blokperiode.

idd ik zit op Denayer.
Uren zijn moeilijk te zeggen verschilt elke dag
maar meestal ben ik rond 8u op de mechelse ring, en terug naar huis naargelang het uur dan kan het wel eens autosnelweg zijn
dus ik kom van de mechelsesteenweg, dan de ring op naar de liersesteenweg

EDIT: vandaag ook gemerkt dat de bevestigingspunten van de hoedenplank stuk is
Nu kan ik nog 2weken wachten om tot bij de dealer te gaan voor de hoedenplank en windruis
iemand die weet hoelang dit samen kan duren?

Rolle

Senior Member
idd ik zit op Denayer.
Uren zijn moeilijk te zeggen verschilt elke dag
maar meestal ben ik rond 8u op de mechelse ring, en terug naar huis naargelang het uur dan kan het wel eens autosnelweg zijn
dus ik kom van de mechelsesteenweg, dan de ring op naar de liersesteenweg

Ik zal mijn ogen open houden dan rij zelf 's morgens ook over de vesten (ring) in mechelen, of bedoel je de R6 (waar ze nu aan het werken zijn aan de heisbroekweg?)

Br3cht

Actief lid
ik kom van de n26 (leuvensesteenweg), naar de zandpoortvest (R12), dan naar zwartzustervest tot slot de brug over naar de liersesteenweg

op de R6 kom ik niet

(allemaal met hulp van google maps hé)

Rolle

Senior Member
Dan zal de kans op een spot vrij klein zijn denk ik. Enkel het stukje van zandpoortvest tot liersesteenweg is gemeenschappelijk dan.
Is dat 's avonds een beetje te doen die route om naar huis te rijden? Evt. sneller om via R6 naar Bonheiden en dan over Rijmenam en Boortmeerbeek naar de Leuvensesteenweg te rijden?

Br3cht

Actief lid
ik zou me daar idd eens mee moeten bezig houden
ik rij +/-1u enkel mits ik overal de toegestane snelheid kan rijden is het +/-35min

donderdag heb ik 4u20min in de fille gestaan door de sneeuw :S

Rolle

Senior Member
Ik weet natuurlijk niet waar je overal vaststaat alvorens je in boortmeerbeek komt maar ik zou zeggen het proberen waard dan

Br3cht

Actief lid
Vandaag me even met de Vag-Com bezig gehouden
het was de eerste keer dat ik er mee werkte
heb al auto-lock opgezet

Nu kan ik ook ineens gaan kijken om mistlampen en velgen te bestellen
Heb er al 2 op het oog nl:
MAK Velonce
RIAL Como 5
Beide zijn 16" nu enkel in vl-brabant een verdeler vinden:crazy:

Br3cht

Actief lid
Vandaag naar de dealer gegaan ivm de ophangpunten van de hoedeplank.
Deze heeft me verteld dat ze die panelen niet meer mogen vervangen onder garantie.
Het enige wat ik kan doen is ze zelf kopen en laten monteren en dat zou zo'n 80euro kosten.
Waarom ze dit niet meer vervangen heb ik geen flauw benul van
die man vertelde me wel dat er bijna dagelijks mensen binnen komen met dit probleem en ze dat nu dus niet meer vergoeden omdat het meestal stuk wordt gemaakt door de mensen zelf en geen fabrieksfout.

Als ik mijne en mijn broer zijn auto dan laat maken is het 240 euro (een bij mij twee bij hem)

Fabia

† In Memoriam
Dat is onzin. Ik heb mijn hoedenplank ook laten vervangen en mijn dealer verzekerde mij dat het een fabrikage fout is. En dan niet afschuiven op het feit dat er veel mensen komen. Dat geeft juist aan dat de constructie niet deugelijk is.

EdK

Forumguru
@ Br3cht; Auto een half jaar oud ?
Laat die dealer even de hik krijgen en het gewoon onder garantie gaan vervangen !
Ik weet niet hoe het consumentenrecht in België is maar dit hoef je echt niet te accepteren !
Als het nu een slijtageonderdeel is dan kunnen we er nog over discuseren, maar als jij gewoon normaal bent omgegaan met de hoedenplank dan moet je dealer dit gewoon netjes onder garantie vervangen !
En in ergste geval onder een coulance regeling, maar je wordt nu afgescheept !

Br3cht

Actief lid
ja ik ga mijn vader zelf eens sturen, misschien omdat ze een jonge gast hebben gezien dat ze gedacht hebben, geld verdienen
mijn vader kan er ook niet mee lachen dat ze dat niet willen veranderen, dus gaat een van de dagen hopelijk naar daar.

Als het van mij afhangt zoek ik een andere dealer, want nu zie ik ook op de site van Skoda dat de Go Plus centrale vergrendeling heeft met afstandsbediening, wat ik dus niet heb. Van service gesproken...

EdK

Forumguru
Tja wat betreft de centrale vergrendeling mag je jezelf ook wat kwalijk nemen, want als je de documentatie etc leest dan zou je dit zelf moeten opvallen.
Valt je nu ook zelf op, dus je bent nu pas gaan lezen !

Bovenaan Onderaan