Gelukt dankzij de handleiding! Schroefje gevonden
In het kader van 'nu we er toch zijn' wil ik het wedge lampje van de sigaretten aansteker meteen mee vervangen (is nu stuk) Maar dat ding zit muur-vast! Iemand enig idee hoe ik die eruit wip?
Het stuk lichtdoorlatend groene plastic lijkt een soort vergrendel / hevel te hebben maar die kan ik met geen mogelijkheid induwen. Er is geen beweging in de krijgen.
VW gebruikt een zgn. 'socket-puller' als gereedschap hiervoor...
Hier te zien, van onderaf gezien in de midden-console:
EDIT: de aansteker houder eruit krijgen vergt een grote kracht inspanning op 2 metalen hevels, heb ik al gezien (vandaar de 'puller' tool) zie bijv.
hier in een workshop manual voor de Golf IV. Met zelfs dan nog kans op..... kaputt-machen
!
Dus me maar gericht op het lamphoudertje zelf. Best lastig om bij te komen, gezien ik er nu niet goed bij kan (op de foto zie je de wanden van de console verder niet) Dat is het donkergroene niet-lichtdoorlatend stukje plastic. Deze is er toch relatief gemakkelijk af te wippen,
eenmaal je weet hoe die vast zit .
Ik probeerde 'm telkens naar onder te schuiven, maar dat is niet de bedoeling. Je moet gewoon 2 clips waarmee de lamphouder aan de 'socket' geklemd zit, ietsje open wippen (alsof het vleugeltjes zijn) en dan laat die los. Vervolgens kijk je naar deze plaatjes in het VW GTI forum:
http://www.golfmkv.com/forums/showpost.php?p=3275974&postcount=20 om het lamphoudertje open te maken. Er zit een zgn. 'wedge' lampje in. Een T5 12V 1,2watt. Natuurlijk had ik T5 lampjes op voorraad, maar alleen 2,3watt
Gezien sommige bijna gesmolten stukjes plastic binnen de houder, durf ik geen hoger wattage erin te stoppen dan er in hoort.