Mijn 3e Skoda is onderweg...

RobinPaardekam

Actief lid
Beste forum-leden. N.a.v. mijn recente berichten in het topic "Superb 2015" kreeg ik de vraag of ik me even wilde voorstellen. Ik kom al zo'n 9 jaar op het Skodaforum al heb ik nooit erg actief deelgenomen aan de threads (ik zie mezelf meer als een leecher :shutup:).

Mijn naam is niet verhuld in een nickname, dus dat spreekt voor zich. Ik werk als IT-consultant en heb vorige week mijn 3e Skoda besteld. Mijn eerste was een Octavia hatchback, dat zal in 2007 geweest zijn schat ik. Daarna heb ik in 2011 de overstap gemaakt naar de Superb Combi (ik wilde heel graag de ruimte maar vond de hatchback van de S2 verschrikkelijk onaantrekkelijk). Daar rijd ik nu al ruim 4 jaar met heel veel plezier in. In april was ik toe aan een nieuwe lease-auto en dus heb ik kalmpjes gewacht tot de S3 bestelbaar was.

Dat wordt dus een Superb hatchback, brilliant silver met 18" Modus velgen, sunset en panoramadak. Dat laatste was een eis van m'n zoons :D. Nu nog even geduld hebben. Ik zal proberen binnenkort nog even wat foto's toe te voegen van mijn Skoda-historie.

In de afgelopen 8 jaar nooit serieuze issues gehad met deze auto's. De Octavia had wat motor-management issues die softwarematig opgelost konden worden. Daar is in dit forum toentertijd ook veel over gesproken. Het wachten was op Pon die de software vrij moest geven. Dat gebeurde binnen enkele weken en daarmee werd het probleem ook keurig opgelost. Veel spannender kan ik het niet maken: geweldige auto's waar ik nog nooit spijt van gehad heb. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet per se een groot fan van het merk ben maar ik heb wel ondervonden hoeveel waar je voor je geld krijgt en dat laat ik natuurlijk niet lopen. Ik ben wel groot fan van bijv. Audi qua afwerking en kwaliteit, maar wanneer ik met mijn lease-budget mag gaan shoppen dan zou ik wel gek zijn om een deal zoals de Superb te laten lopen.

Wil je meer weten? Vind je het een karige intro? Geef een gil dan vul ik het aan! :thumbsup:

Media:
Helaas na enig zoeken tussen oude bestanden is het nog niet gelukt om foto's van mijn eerste Skoda, de Octavia terug te vinden. Zal binnenkort een nieuwe poging doen.

Na de Octavia kwam de Superb Combi. Hier te zien na een week vakantie in Spanje:
full

En weer schoon.
full

En nu is het wachten op exact deze:
full

Laatst bewerkt:

Taffy

Forumguru
Welkom op dit leuke, vriendelijke en leerzame forum.
Jij hebt n mooie auto en gaat n mooie krijgen ...
En ik vind je intro oké hoor...:thumbsup:

Cordoba

Forumguru
Welkom Robin :bloemen: (al voelt het vreemd om iemand welkom te heten, die hier al langer meeleest dan ikzelf), en zo karig is je voorstelling niet.:thumbsup:

Bovenaan Onderaan