Mijn dealer wil mijn auto kopen. Waarom?

In dit voorbeeld is het niet 250 euro per auto, maar 25000 bij 100. Dat is natuurlijk wel even wat anders. Niets bij 99, 25000 bij 100, dan wil je voor die laatste paar auto's wel je best doen lijkt mij.

leon-cupra

Forumguru
Is dat iets typisch voor Nederlandse dealer?heb dat nog nooit gehoord van een Belgische dealer dat ze klanten gaan opbellen.

maar is uiteraard om de bonus nog binnen te halen. Verkoop is al niet vet geweest, de bonussen voor de verkopers zullen al mager geweest zijn en de dealer moet zijn bonus van de invoerder kunnen bekomen om te kunnen “overleven” ... dus tja ... zou nu niet in een verkoper zijn schoenen willen staan ... enorme druk :nono:

hemi24

Forumguru
Als je als dealer ballen had en 100 auto’s in één keer had besteld, had je nr’s 90 t/m 100 ‘gratis’ gekregen...

iemand die blij wordt van ééntje bonus te krijgen na 99 stuks, kan beter kruidenier gaan worden!

Maar goed, vrije grote dealers hebben we niet meer in NL, aangezien alles voor VAG vanuit Leusden gedicteerd wordt.

Desperado

Forumguru
Bij mijn voormalig werkgever was dit een wekelijks iets. Koude acquisitie. Klanten bellen waarvan je weet dat ze mogelijk wel weer een andere auto willen kopen als je een beetje je best doet.
En die bonussen gaat over aardig meer als 25.000 euro.

leon-cupra

Forumguru
@hemi24 , stel het eens voor aan een paar dealers in NL. :deuk:
100 wagens aan gemiddeld 30.000euro .... de financieel directeur zal lijkbleek worden :fool:

Daarnaast ook niet haalbaar in EU. We willen als klant onze wagen volledig zelf samenstellen en zijn bereid daar een paar maand op te wachten. De Amerikaanse markt is op dat vlak het tegenovergestelde. Daar willen ze 5min na tekenen wegrijden met de wagen. En personaliseren is daar veel minder aan de orde. Dan moet je ook beschikken over een grote stock.

@Desperado , ik heb jaar of 5 geleden prospectie gedaan bij BE dealers. Mijn argument was "meer tijd voor prospectie". Veel dealers vroegen al wat "prospectie" was en groot deel was van oordeel dat klanten zelf komen.:arghh: volledige andere mentaliteit. :nono:
Prospectie is zo normaal in quasi alle sectoren maar de autosector ... B2C hier quasi niet.

PizzaPieter

Forumguru
In dit voorbeeld is het niet 250 euro per auto, maar 25000 bij 100. Dat is natuurlijk wel even wat anders. Niets bij 99, 25000 bij 100, dan wil je voor die laatste paar auto's wel je best doen lijkt mij.
Dankjewel!

Buiten de normale marge en extra bonus bij een bepaald aantal auto's, meestal in trappen en steeds hoger.

Skoda_plezier

Actief lid
Ik weet niet of bij mijn dealer nu de slinger uit worden gehangen, maar ik heb mezelf toch maar even verwent. Van F3 combi Drive 55Kw 5V-hand naar een F3C Ambition 75Kw 7straps DSG incl Adaptive Cruise Control, climatronic en winterpakket. Moet wel even geduld hebben op de levering.

Nu vraag ik mij af of ik het aandurf om nog enkele modificaties straks uit te voeren.
Wat ik al eerder schreef (bij De kogel is door de kerk): er zijn wel een paar opties die het leven een stuk(je) aangenamer maken. Zoals:
  1. Regen/licht sensor en automatisch dimlicht
  2. Ramen sluiten met sleutel
  3. Achteruitrij camera
  4. Dodehoek sensoren
Verder vraag ik mij af of iemand ooit wel eens verlichting in de kofferbak klep heeft gemaakt. ‘S Avonds achter de auto met de klep open is die verlichting wel erg fijn. Nu zit ik te hannesen met een zaklamp of kop/hoofdlamp. Met behulp van led-verlichting zou dat toch een peuleschilletje moeten zijn.

Trouwens, tussendoor even een proefritje gemaakt met een Skala ivm de DSG-automaat. (Had ik nog nooit meegereden). Die Skala had Lane-Assist. Is wel een rare gewaarwording dat je weer een beetje wordt teruggeduwd in je rijstrook. Even mee zitten spelen op de snelweg. Wel grappig eigenlijk.

EdK

Forumguru
  • Regen/licht sensor en automatisch dimlicht
  • Ramen sluiten met sleutel
  • Achteruitrij camera
  • Dodehoek sensoren

1e moet je nu nog mee bestellen. word anders een heel dure uitbreiding
2e Zal niet gan lukken, is bij de Fabia's er uit bezuinigd , meen alleen de duurste uitvoering heeft nog.
3e Oem versie aanschaffen en antera lekker laten inbouwen en laten instellen
4e Zou ik als al kan nu nog mee bestellen anders word het duur grapje als al mogelijk is

Skoda_plezier

Actief lid
Dank voor de adviezen.
Regen/licht sensor: als je de andere topics hier leest lijkt het een kwestie van de juiste sensor bij Ali bestellen , en een draad plaatsen van de schakelaar naar een stekker. Schakelaar heb ik al. Sensor lijkt zo rond de 30 a 40 euro te kosten.
Of heb ik het mis...

guidoscm

Senior Member
Bij mijn Roomster heb ik een DRL lamp op de klep gemonteerd.
Stroom van een constante plus gepakt en een schakelaar in de kofferbak gemaakt.

Tenminste licht waar je wat mee kan.
c63ce9cdfc1d49ad805b1b34eb3e1fe3.jpg

Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk

Bovenaan Onderaan