Radattack
Lid
Ladies and gentlemen, we've got 'm!!
Ik ben Rob, 39 jaar en tot voor kort een Skoda-loos lid van dit forum.
Ik was al langere tijd gecharmeerd van de Skoda Karoq Sportline. Maargoed, toen ik begin dit jaar een beslissing moest maken over een opvolger voor mijn Passat GTE was bijtelling ook wel een dingetje. Dus heb ik het eerst elektrisch geprobeerd, na het proefrijden met een paar elektrische hokken (Niro, ID4 en Model3, de Enyaq was toen nog niet te proefrijden en ik ga niet blind een auto bestellen dus die viel bij voorbaat af) was ik over geen van allen echt enthousiast. En die Karoq bleef maar kriebelen. Dus dacht ik: "ik ga gewoon een keer proefrijden, hebben we dat gehad, kan ik de Karoq vergeten en kiezen voor een bijtellingsknaller". Maar hoe anders liep dat.. al na 5 minuten in de Karoq was ik verkocht. De hoogte, de stilte, lekker overzichtelijk en veel zaken voelden hetzelfde aan als in mijn Passat, waar ik na 5 jaar nog steeds verliefd op was.
Dat moest 'm worden. Ondanks dat ik de kleur in de configurator keihard genegeerd had bleek Quartz Grey, in combinatie met de zwarte accenten, toch wel een erg mooie kleur voor de auto. Als opties heb ik gekozen voor het Functie pakket en Comfort Pakket. Voornamelijk voor Kessy, de ACC (rijd ik 80% van de tijd op), de elektrische achterklep en geüpgradede speakers. Dus deed ik half januari vol enthousiasme mijn bestelling bij de leasemaatschappij.
In de tussentijd al veel gekeken op het internet en onder andere dit forum en tot de conclusie gekomen dat de Karoq wel wat 'upgrades' kon gebruiken.
Dus al snel werd het volgende besteld:
Maar toen kwam het, het welbekende chiptekort, eind juni werd begin augustus en begin augustus werd half september. Dus ik baalde enorm, want hoewel ik absoluut niet mocht klagen met mijn Passat keek ik toch reikhalzend uit naar de Karoq. Daarnaast was mijn Passat inmiddels ouder dan 5 jaar, dus 25% bijtelling (en dat tikt best wel aan met een fiscale waarde van ruim 56k..) dus tsja, het mocht van mij wel wat sneller.
Woensdag 21 juli kwam onverwacht een positief bericht, de Karoq was in Nederland en kon vanaf 28 juli opgehaald worden. Nog even luxe platen besteld en gevraagd of ze de naam achterop eraf konden halen.
Zo blij als een klein kind rukte ik het doek van mijn nieuwe wagen en daar stond ie. Prachtig! Daarna met een heeeele grote omweg naar huis gereden en dezelfde dag de eerste upgrades (logo en LED knippers) uitgevoerd. Vandaag heb ik de spacers achter geplaatst. Voor laat ik voorlopig (en waarschijnlijk voor altijd) voor wat het is, ik vind ze daar niet teveel in de kast zitten.
Inmiddels 400 enorme funkilometers met de auto gereden en ik kijk uit naar de komende jaren.
Aankomende updates zijn de volledige de-chrome van de wagen, dus worden de sportline badges en de (superneppe) ‘uitlaat’ achter voorzien van een hoogglans zwarte wrap. Hopelijk volgende week. En dan? Tsja... De volgende bestellingen zijn al gedaan maar die toon ik op z'n tijd wel. En waarschijnlijk verzin ik daarna wel weer wat anders, hij staat ook best wel hoog op z’n poten eigenlijk
...
Genoeg getikt, hierbij wat foto’s:
Bij de dealer
Het interieur
Met het donkere logo
Met 15mm. spacers achter.
Met 15mm. spacers achter.
Met 15mm. spacers achter.
Groeten, Rob
Ik ben Rob, 39 jaar en tot voor kort een Skoda-loos lid van dit forum.
Ik was al langere tijd gecharmeerd van de Skoda Karoq Sportline. Maargoed, toen ik begin dit jaar een beslissing moest maken over een opvolger voor mijn Passat GTE was bijtelling ook wel een dingetje. Dus heb ik het eerst elektrisch geprobeerd, na het proefrijden met een paar elektrische hokken (Niro, ID4 en Model3, de Enyaq was toen nog niet te proefrijden en ik ga niet blind een auto bestellen dus die viel bij voorbaat af) was ik over geen van allen echt enthousiast. En die Karoq bleef maar kriebelen. Dus dacht ik: "ik ga gewoon een keer proefrijden, hebben we dat gehad, kan ik de Karoq vergeten en kiezen voor een bijtellingsknaller". Maar hoe anders liep dat.. al na 5 minuten in de Karoq was ik verkocht. De hoogte, de stilte, lekker overzichtelijk en veel zaken voelden hetzelfde aan als in mijn Passat, waar ik na 5 jaar nog steeds verliefd op was.
Dat moest 'm worden. Ondanks dat ik de kleur in de configurator keihard genegeerd had bleek Quartz Grey, in combinatie met de zwarte accenten, toch wel een erg mooie kleur voor de auto. Als opties heb ik gekozen voor het Functie pakket en Comfort Pakket. Voornamelijk voor Kessy, de ACC (rijd ik 80% van de tijd op), de elektrische achterklep en geüpgradede speakers. Dus deed ik half januari vol enthousiasme mijn bestelling bij de leasemaatschappij.
In de tussentijd al veel gekeken op het internet en onder andere dit forum en tot de conclusie gekomen dat de Karoq wel wat 'upgrades' kon gebruiken.
Dus al snel werd het volgende besteld:
- Logo in zwart met carrosseriekleur in achtergrond (SuperSkoda)
- Oranje LED lampen voor richtingaanwijzers achter (Amazon)
- Spacers zwart 15mm incl. bouten voor de achterwielen en 5mm. voor de voorwielen (@Antera)
Maar toen kwam het, het welbekende chiptekort, eind juni werd begin augustus en begin augustus werd half september. Dus ik baalde enorm, want hoewel ik absoluut niet mocht klagen met mijn Passat keek ik toch reikhalzend uit naar de Karoq. Daarnaast was mijn Passat inmiddels ouder dan 5 jaar, dus 25% bijtelling (en dat tikt best wel aan met een fiscale waarde van ruim 56k..) dus tsja, het mocht van mij wel wat sneller.
Woensdag 21 juli kwam onverwacht een positief bericht, de Karoq was in Nederland en kon vanaf 28 juli opgehaald worden. Nog even luxe platen besteld en gevraagd of ze de naam achterop eraf konden halen.
Zo blij als een klein kind rukte ik het doek van mijn nieuwe wagen en daar stond ie. Prachtig! Daarna met een heeeele grote omweg naar huis gereden en dezelfde dag de eerste upgrades (logo en LED knippers) uitgevoerd. Vandaag heb ik de spacers achter geplaatst. Voor laat ik voorlopig (en waarschijnlijk voor altijd) voor wat het is, ik vind ze daar niet teveel in de kast zitten.
Inmiddels 400 enorme funkilometers met de auto gereden en ik kijk uit naar de komende jaren.
Aankomende updates zijn de volledige de-chrome van de wagen, dus worden de sportline badges en de (superneppe) ‘uitlaat’ achter voorzien van een hoogglans zwarte wrap. Hopelijk volgende week. En dan? Tsja... De volgende bestellingen zijn al gedaan maar die toon ik op z'n tijd wel. En waarschijnlijk verzin ik daarna wel weer wat anders, hij staat ook best wel hoog op z’n poten eigenlijk

Genoeg getikt, hierbij wat foto’s:

Bij de dealer

Het interieur

Met het donkere logo

Met 15mm. spacers achter.

Met 15mm. spacers achter.

Met 15mm. spacers achter.
Groeten, Rob
Laatst bewerkt: