Dangerclose
Nieuw lid
Na mijn nieuwe O2 Business Edition op dinsdag 29 augustus opgehaald te hebben kon ik 'm 2 dagen later en 400 KM weer achterlaten bij de dealer. Mocht geen meter meer rijden. Moest een compleet nieuwe versnellingsbak in. OK, zo gezegd zo gedaan. Afgelopen vrijdag mocht ik m weer ophalen, super. Het bleek dat de buitenste ring van de druklager in de bak rond had staan draaien. Ijzer (alu) schraapsel en al... Na van de dealer in Den Haag naar mijn werk in Leidschendam gereden te hebben Klapperde, tikte en ratelde hij weer. Dit keer nog veel harder! Ik linea rectea terug naar de dealer. Ze constateerden dat de motor op 3 cilinders liep en dat dat waarschijnlijk was omdat ik een DPF op mn 2.0 TDI heb... Bull, I say... Uiteindelijk toch geconstateerd dat het mogelijkerwijs de koppelingsgroep kon zijn. Deze is nu besteld en het wachten is daarop. Ik mag er wel gewoon mee doorrijden. Het is geen "levensbedreigende situatie", oftewel, ze verwachten niet dat de wagen stilvalt. "En al doet ie dat wel dan weten we precies wat het probleem nou was" was het relaas van de dealer.
*zucht. Ik had net mn Renault ingeruild om van de problemen af te zijn (40x dealer in 1,5 jaar!!!!!). Nu maar hopen dat ze iets kunnen vinden en dat ze het snel oplossen voor me.
Vraag aan jullie. Ik twijfel aan de koppelcurve van mijn motor. Hebben jullie ook een enorme turbo-gap? Wanneer ik optrek dan trekt hij vanaf de 3e versnelling tot de 3000 toeren geen worst van 't bord!!
Thanks!
*zucht. Ik had net mn Renault ingeruild om van de problemen af te zijn (40x dealer in 1,5 jaar!!!!!). Nu maar hopen dat ze iets kunnen vinden en dat ze het snel oplossen voor me.
Vraag aan jullie. Ik twijfel aan de koppelcurve van mijn motor. Hebben jullie ook een enorme turbo-gap? Wanneer ik optrek dan trekt hij vanaf de 3e versnelling tot de 3000 toeren geen worst van 't bord!!