Mijn nieuwe O2...

Dangerclose

Nieuw lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: higgy</font><hr />

Oef, ben (voor mezelf) blij dat dat niet mijn denkwijze is. Ik rijd met mijn lease-O2 net zo als met m'n privé-auto.

[/ QUOTE ]

Ja ik rijd er ook mee alsof het mijn eigen auto is. Ik heb niet over het rijden, ik heb het over problemen ondervinden met... *zucht

Ik zeg dus dat het méér zeer doet (méér zeer, betekent niet dat het nu geen zeer doet) als dat het je eigen 32K betreft. Kunnen jullie dat echt niet begrijpen? Ik denk dat je je dat misschien alleen maar beseft als je je splinternieuwe wagen voor de 2e keer naar de dealer moet brengen in 2 weken.
frown.gif


Relax...
 

MKS

Lid
K snap je standpunt. Ook ik rij met m'n lease bak alsof het mijn eigen is, maar in sommige gevallen is het wel lekker dat leasen. Ik ga denk ik sneller naar de garage, en bij ernstige mankementen (kom uit een laguna he...) neem ik toch wat sneller de mening van de garage over ipv wat ik denk dat beter is.
Met mijn eigen auto had ik denk ik niet doorgereden zoals je garage vertelde, maar met de lease auto...
 

Dangerclose

Nieuw lid
Maandagmorgenauto... Ik heb er eentje.

Nadat de bak vervangen is, de metalen plaat rondom het vliegwiel ook is gerepareerd hoorde ik na een 300 Km gereden te hebben (1800Km totaal), steeds een "klonk" onder de auto wanneer ik remde op de motor en wanneer ik optrok. Ik vermoede dat er iets nog niet helemaal goed vast zat. Ik naar de dealer. Goed geholpen. Ze maakte meteen tijd voor me vrij. Ze hebben het subframe nagelopen en alle bouten op moment aangedraaid. Het bleek een grote bout te zijn die problemen veroorzaakte. Die gaan we as. vrijdag vervangen.

So far...

Het viel mij op dat de auto best wat olie lekte toen ik 'm zo op de brug van onderen bekeek. Bij de eerst rit van de dealer naar huis viel het mij op dat de oliepijlstok eruit geblazen was en dat ie wat olie gespoten had op 't blok. "Ach zijn ze vergeten goed dicht te drukken" dacht ik. Wat bleek, toen de auto weer van de brug kwam was de oliepijlstok wederom eruit gedrukt en had ie wederom olie geblazen. Dit keer een stuk meer als daarvoor. Dealer meteen met PON gebeld. Dit was dus niet goed. Ze vroegen mij meedere malen of ie getuned was, en dat was/is ie niet. Toen besloten dat we eerst de oliepijlstok gaan vervangen. Hopelijk zit die te los in zijn "zitting". Dit dus ook as. vrijdag...

Wanneer het vervangen van de olie pijlstok niet de oplossing is kijken we, volgens de monteur, mogelijk tegen een vervanging van het motorblok aan!!! Hij heeft dan namelijk teveel oliedruk in het carter. Dit wordt veroorzaakt doordat er druk van de ontbranding langs de zuiger(veren) heen lekt, zo het carter in. meestal gebeurt dit bij auto's met een 400.000Km op de teller... Nu die van mij toen net op de 1800Km stond lijkt er ons toch iets niet helemaal in orde.

Ik hou jullie op de hoogte.

Ps. Ik heb nu ongeveer 2 weken in mijn O2 BE mogen rijden. Buiten de mankementen verder niets dan positiefs over de auto.
 

Exciter

Administrator
Ook onze twee skoda's worden heel netjes behandeld, ook al is de ene lease. Je wil toch wel 4 jaar plezier hebben, niet alleen 400 km...
 

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Dangerclose</font><hr />

Maandagmorgenauto... Ik heb er eentje.


[/ QUOTE ]

Hmm, dit lees je toch iets vaker over de O2 dan de O1. Zou óók een reden kunnen zijn voor het feit dat de Octavia niet meer zo hoog staat in de AW Tevredenheidstrofee, los van de theorie dat er nu relatief meer (traditiegetrouw ontevreden) leaserijders in rijden.

Ik wil er toch best een theorietje aan wagen dat de O1 betrouwbaarder is dan de O2. En eigenlijk logisch ook: de O1 liep bewust achter in techniek en deed alleen een greep uit de bewezen onderdelenbak van VAG. Met de O2 is Skoda meteen gaan meelopen met de nieuwste ontwikkelingen van VAG, wat het risico op kinderziektes vergroot.
 

SkodaMan

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Dutch4x4</font><hr />

Hmm, dit lees je toch iets vaker over de O2 dan de O1. Zou óók een reden kunnen zijn voor het feit dat de Octavia niet meer zo hoog staat in de AW Tevredenheidstrofee, los van de theorie dat er nu relatief meer (traditiegetrouw ontevreden) leaserijders in rijden.

Ik wil er toch best een theorietje aan wagen dat de O1 betrouwbaarder is dan de O2. En eigenlijk logisch ook: de O1 liep bewust achter in techniek en deed alleen een greep uit de bewezen onderdelenbak van VAG. Met de O2 is Skoda meteen gaan meelopen met de nieuwste ontwikkelingen van VAG, wat het risico op kinderziektes vergroot.

[/ QUOTE ]

Ik ben het met je eens dat de O2 meer kans heeft op kinderziektes omdat er nieuwere maar vooral meer techniek in zit.
De problemen die hierboven worden beschreven hebben overigens heel weinig met hoge techniek te maken maar vooral met afwerking. Ik heb zelfs eens een nieuwe Ford Sierra teruggebracht naar de dealer. Er bleek een complete klepzitting te missen. Vanuit Keulen kwamen er techniekers van Ford om dit te aanschouwen. Ik hield er wel een perfect getunede motor aan over.
 
Bovenaan Onderaan