Mijn nieuwe Scala

FNaRK_02

Actief lid
Volgende week eindelijk mijn "nieuwe" Scala ophalen. Druk aan het inlezen :love:
Waar ik maar niet achter kom is welk type ik nou precies gekocht heb. Het is een Ambition, in mei 2023 op kenteken gezet. Maar alle vergelijkbare Scala's die ik bekijk hebben een Amundsen zonder navigatie en geen virtual cockpit. Deze uitvoering wel. En ik heb ruitbediening voor alleen de voorportieren, ik zie elders de mogelijkheid voor alle 4 portieren?
Wellicht een "basis" uitvoering met upgrades ?

1723572799024.jpeg

Deze specifieke zwarte velgen kom ik trouwens ook nergens tegen. Aftermarket of toch origineel Skoda ?
 
  • Leuk
Waarderingen: CDO

hemi24

Forumguru
Amundsen zonder navigatie bestaat niet bij Skoda; dan heet het een Bolero…

https://nl.wikipedia.org/wiki/Roald_Amundsen

Gezien alleen maar elektrische ramen vóór, zou ik gokken op een Active die naar smaak van diverse zwarte accessoires is voorzien.
Maar aangezien die van jou geregistreerd is als 110 pk, moet het haast wel een Ambition zijn.
In mei ‘23 op kenteken gezet zou kunnen betekenen dat de wagen besteld is volgens deze prijslijst:
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Nee, fysieke knoppen is een Swing (6,5”).
Bolero (8”) en Amundsen hebben aanraakgevoelige toetsen naast het scherm, waarbij de Bolero te herkennen is aan de 2 draaiknoppen.
 
Mooie auto!

Ik zie op je profielfoto dat je ook de zwarte grill en nog een volledig zwart logo hebt. Zijn er ook zwarte letters achterop gekomen?
Dat logo helemaal zwart wil ik misschien ook nog wel op mijn bestelde '24 Monte Carlo hebben. Jammer dat dat niet onderdeel van het pakket is blijkt ook weer diameter verschil in te zijn tussen het oude en nieuwe model;)
 

FNaRK_02

Actief lid
Mooie auto!

Zijn er ook zwarte letters achterop gekomen?
Dat logo helemaal zwart wil ik misschien ook nog wel op mijn bestelde '24 Monte Carlo hebben. ;)

Logo achterop is inderdaad ook zwart, ik vind het erg fraai.
Kijken hoe lang het duurt voordat ik spijt krijg van een zwarte auto ;)

1724007112895.jpeg
 
Elke auto zal vies worden en bij de ene zal het meer opvallen dan de ander, maar vies worden ze.
Ik had de mijne ook wellicht in zwart willen hebben alleen komen de zwarte accenten minder goed tot hun recht bij de MC uitvoering ;) vind ik persoonlijk wat hem juist moet onderscheiden van de andere uitvoeringen.

Mijn collega heeft een nieuwe Fabia in MC uitvoering in het zwart en dat is echt een dik wagentje geworden maar ook daar vallen de zwarte accenten minder op.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

FNaRK_02

Actief lid
Inmiddels meer dan 2 maanden met mijn Scala, heerlijke auto maar ... met 8000 km op de teller stopt mijn ventilator / blower :(
Standje 1 t/m 3 doet niets meer, standje 4 nog wel maar dan uiteraard op vol vermogen.
Had al gelezen dat dit een vaker voorkomend dingetje is bij VAG auto's, iets met de verwarmings-weerstand ?
Toch wel bizar snel, ga ervan uit dat dit onder Skoda garantie valt. Morgen maar eens een garage bellen. Mag ik aannemen dat iedere VAG garage dit onder garantie kan oplossen of moet ik terug naar de verkopende partij (in dit geval Hoogenboom in Schiedam) ?
 
Bovenaan Onderaan