Mijn Octavia Combi 2010

Draxoj

Lid
Dat is zeker minder! Stond een heel eind van huis! Auto afgesleept. en natuurlijk zo dom geweest om geen vervangende auto aan te vinken :banghead:. Dus mocht met openbaar vervoer. Gelukkig een zwager die zo vriendelijk was om ons op te halen De octo zal vandaag wel bij de garage aankomen. Hopen dat het snel verholpen is. Kan niks anders dan lof over de garage spreken. Kon gisteren al een leenauto ophalen. Dus ben weer voorzien.

Bijlagen

• IMG_1060.JPG
    IMG_1060.JPG
    577,3 KB · Weergaven: 48
  • IMG_1062.JPG
    IMG_1062.JPG
    566,7 KB · Weergaven: 50

Joske

Forumguru
gelukkig alvast een leenauto :thumbsup:
en idd, gelukkig nog garantie!

succes met de afhandeling, hopelijk rij je snel terug met de octo ;)

Draxoj

Lid
Vanochtend gebeld door de garage. Kan hem nog niet ophalen. Na de vervanging van de 2 verstuivers bleek die nog niet lekker te lopen. Dus ze hebben nog 2 nieuwe verstuivers besteld. Totaal 4 nieuwe verstuivers! Denk dat ze toch iets minder winst op deze auto hebben gemaakt dan ze wilden.

ChrisVanMeer

Senior Member
......
Knop op 0 zetten en indrukken, dan ongeveer een halve centimeter naar rechts draaien richting het symbool met de 2 lampjes, ergens tussen die twee standen kun je de schakelaar naar je toe trekken en haal je hem er helemaal uit. Aan de schakelaar zit de volgende bedrading:

Als je die paarse draad erbij heb zitten (hoort op positie 2 van de stekker te zitten, nummertjes staan op de stekker als je hem lospeutert zichtbaar) hoef je alleen de nieuwe schakelaar te plaatsen en dan kun je de auto met een laptop (laten) programmeren... ik heb afgelopen vrijdag het volgende aan laten zetten (voor de rood gemarkeerde heb je de 'auto' knop nodig):........

Vraagje hierover, mocht ik zo'n lichschakelaar met auto functie zou plaatsen, werkt deze dan gelijk wel correct? Zodat ik op een later punt iemand met VCDS hem zou kunnen laten inprogrammeren? Of moet dat gelijk bij plaatsen? En kan dit gewoon on the fly? Of moet de accu losgekoppeld worden?

Gr.
Chris

Kempes

Forumguru
@ChrisVanMeer , de nieuwe knop zal gewoon werken zoals de oude, alleen als je hem op de auto functie zet zal de verlichting continu branden. Extra functie zal pas werken nadat dit is vrijgegeven in je software.

Maar je kan de knop gewoon vervangen en rondrijden zonder problemen, heb ik ook een paar dagen gedaan.

Andersom kan dacht ik niet, tijdens het programmeren moet de knop met auto functie er dacht ik inzitten.

Accu loskoppelen is op geen enkel punt in dit knoppenwisselverhaal nodig..

Voor als je nog een knop nodig hebt, er staat er op dit moment nog eentje te koop:
http://www.skodaforum.nl/forum/i/auto-licht-schakelaar-o2.29302/

Kempes

Forumguru
Ok, das jammer... Die ik erin heb zitten is artikelnr 1z0 941 431 J ... als je die tegenkomt dan weet je zeker dat je de juiste hebt..

Bovenaan Onderaan