Mijn rs gestolen

SuperBeeb

Forumguru
Mooi dat ie terug is veel plezier dan maar met de zoektocht naar iets nieuws.

Terzijde: ik vind de ‘tips’ van Leon-Cupra om de verzekering meteen maar even op te lichten niet kunnen. Heel triest.

leon-cupra

Forumguru
rzijde: ik vind de ‘tips’ van Leon-Cupra om de verzekering meteen maar even op te lichten niet kunnen. Heel triest.
was een tip die mijn vader ooit kreegt van een verzekeringsmakelaar dus tja ....
En moet je medeleven hebben met verzekeringsmaatschappijen? Denk het niet. Als ze kunnen gaan ze jou ook niets uitkeren, premies verhogen ze ieder jaar met de glimlacht om geen miljard winst te maken maar 2 miljard, slachtoffers van verkeersongevallen, werkongevallen,... moet jaren procederen tegen verzekeringsmaatschappijen om te krijgen waar ze recht op hebben(en in vele gevallen krijg je minder).... Dus neen, geen compassie met een verzekeringsmaatschappij.

leon-cupra

Forumguru
Wat een onzin. Omdat je met een instelling geen compassie hebt, geeft dat je het recht om die instelling op te lichten? Dat lijkt me een non sequitur en blijk van gebrek aan moreel bewustzijn.
welk recht geeft een verzekeringsmaatschappij om haar klanten te benadelen? Cfr jarenlang moeten procederen om een schadevergoeding te bekomen waar je recht op hebt.
Moreel of niet moreel, gaf het gewoon mee. Was een tip van een verzekeringsmakelaar dus niet van mij. Hij had een klant die zo ieder jaar "gratis" op vakantie ging. Ieder jaar dat hij terug kwam van vakantie was er "ingebroken" en was er cash "verdwenenen.

Moet een ander daar voor opdraaien, ja. Zoals zo bij vele andere zaken, ziekte/werkloosheids/..uitkering. Gaan de premies dalen moest niemand nog frauderen? Neen, dan zal de verzekeringsmaatschappij gewoon de extra winst zelf opstrijken en het jaar erop zullen de premies terug stijgen omdat ze weer meer winst moeten maken.

En ga het hierbij bij laten. Ieder moet het zijne er maar van denken want een verdere discussie zal toch maar weer tot 1 ding leiden ....

Bakboord1

Forumguru
@leon-cupra het staat je vrij van verzekeraar te wisselen of zelf een verzekeringsmaatschappij op te richten om zo miljarden te verdienen.

Ik geloof nog steeds in eerlijk duurt het langst en kan mijzelf ieder moment in de spiegel aankijken.

leon-cupra

Forumguru
@Bakboord1 , wie zegt dat ik wil verwisselen van maatschappij? En waarom zou ik zelf een maatschappij moeten oprichten? Geef gewoon aan hoe het in elkaar zit.
En kan mezelf ook nog aankijken in de spiegel hoor. Het is niet omdat ik het meegeef dat ik het zelf ook doe.
En allemaal dat "heiligen"-gedoe, laat dat ook maar achterwege. Iedereen heeft wel eens iets gedaan wat niet mocht.

pieter jan

Actief lid
Ik ben de wagen vrijdag gaan bekijken en deze heeft geen schade. Alle papieren nog aanwezig en volgens de gps (we hadden pas gaan tanken) is er 23km mee gereden. Wellicht de wagen gedumpt om er later achter te gaan. Hij staat nu bij een dealer om nieuwe sloten en sleutels te installeren. Dit alles gedekt door mijn omnium. Nog wachten op nieuwe nummerplaten en dan verkopen. Staat al te koop online nu trouwens. Als eerlijk persoon meld ik natuurlijk alles aan de mogelijke koper. Ik ben van plan een Golf R te kopen, dus overname bij aankoop is meer waarschijnlijk. Ik weet dat een Golf R vragen is om problemen in mijn buurt, maar ze gaan mijn liefde voor auto’s niet afpakken, de smeerlappen.

Japanese Power

Donateur
Goed om te lezen dat er geen schade mee is. Gelukkig, maar je blijft een raar gevoel hebben bij deze auto. Snap tot op zekere hoogte dat je hem gaat verkopen. Maar een Golf R, net wat zegt, ook een populair autootje bij het dievengilde. Wellicht nu nog even goed nadenken over nog wat extra beveiligingsmogelijkheden...

pieter jan

Actief lid
Goed om te lezen dat er geen schade mee is. Gelukkig, maar je blijft een raar gevoel hebben bij deze auto. Snap tot op zekere hoogte dat je hem gaat verkopen. Maar een Golf R, net wat zegt, ook een populair autootje bij het dievengilde. Wellicht nu nog even goed nadenken over nog wat extra beveiligingsmogelijkheden...
Er wordt hier in de buurt vanalles gestolen, zelfs een oude Clio onlangs. Gewoon verder doen met ons leven denk ik en idd alles wat beter beveiligen.

Tsja, als het dievengilde je sleutels gewoon uit je huis haalt valt er weinig te doen denk ik. Je gaat niet elke keer als je thuis komt de sleutels in een kluis leggen denk ik... In andere gevallen zou iets als een Bear Lock nog wel helpen.

leon-cupra

Forumguru
Amper 23km. Ze zijn wss snel tot het besef gekomen dat de vRS een gripprobleem heeft :deuk: niet ideaal voor drugstraffic of ramkraken.

Golf R, schitterende wagen maar idd nog meer vragen om "problemen".

leon-cupra

Forumguru
Tsja, als het dievengilde je sleutels gewoon uit je huis haalt valt er weinig te doen denk ik. Je gaat niet elke keer als je thuis komt de sleutels in een kluis leggen denk ik... In andere gevallen zou iets als een Bear Lock nog wel helpen.
bear lock brengt ook niet op. Je houdt de amateurs tegen maar niet de pro's. Op een ander forum hebben ze ooit iemands wagen met bear lock gewoon op een depannagewagen geladen. Ze hebben ergens op hun gemak dan de bear lock gedemonteerd ofwel was de wagen bedoeld als wisselstukken.

Cordoba

Forumguru

Dat is denk ik ook niet nodig, de sleutels in een blik stoppen en dat blik op een niet voor de hand liggende plaats voor autosleutels neerzetten is waarschijnlijk voldoende. Als je bijvoorbeeld de sleutels in een blikken koffiebus stopt (om signalen van de sleutels binnen de bus te houden) en de koffiebus in een keukenkastje zet, is de kans klein dat het dievengilde de sleutels vinden.

koffieblik-van-nelle.jpg

Michelv.

Forumguru
bear lock brengt ook niet op. Je houdt de amateurs tegen maar niet de pro's. Op een ander forum hebben ze ooit iemands wagen met bear lock gewoon op een depannagewagen geladen. Ze hebben ergens op hun gemak dan de bear lock gedemonteerd ofwel was de wagen bedoeld als wisselstukken.

Gaat dit verhaal over een blauwe Audi RS2? Dat verhaal is niet waar.

leon-cupra

Forumguru
...maar wordt de kans groter dat ze je gewapenderhand wakker maken om ze alsnog te overhandigen. :pieker:
is een reden om ze het niet al te moeilijk te maken. Broer van een vroegere kennis heeft dit meegemaakt. Slaapt sindsdien nooit meer goed. Trauma voor het leven.

Bovenaan Onderaan