Mijn Skoda App issues

wakkie

Senior Member
Na een jaar is het gratis abonnement op Skoda Connect verlopen. Nu wil ik dit abonnement verlengen via de site van Skoda maar het wil niet lukken. Moet eerst mijn auto registreren, krijg dan een pincode die ik in mijn (Columbus) systeem moet invoeren maar krijg voorgeschoteld: uw auto is al geregistreerd! Getracht via een chat te achterhalen wat er aan de hand is. De vriendelijke dame zou hier achter aan gaan en mij via mail antwoord geven (Chat was afgelopen week). Nog niets vernomen. Ik gebruik een data simkaart waardoor ik met internet verbonden ben en de Skoda Connect app in het Info systeem in het afgelopen jaar goed heeft gewerkt. Ik heb nog geen contact met de dealer opgenomen en probeer het eerst via dit forum.
Heeft iemand van jullie hetzelfde probleem (gehad)?

Pendragon

Donateur
Nee, bij mij werkte het gelijk. Ook raar dat je je auto moest registreren, want dat had je al bij de aanschaf moeten doen als ik het me goed herinner.

wakkie

Senior Member
Ja dat is ook gebeurd. Daarom vreemd dat ik op het portal van Skoda niet kan verlengen. Dat zou toch appeltje/eitje moeten zijn? In het jaar dat ik het gebruik heb, werkte het perfect. Als ik inlog op het portal krijg ik te lezen: uw voertuig is niet geactiveerd, activering afronden. Als ik dit doe krijg ik een pincode die ik in het infotainment systeem moet invoeren om de registratie te voltooien. Dat lukt dus niet omdat ik de melding krijg dat het voertuig al geregistreerd is. Heel frustrerend. Dan toch maar contact opnemen met de dealer?

De Stip

Forumguru
Zowel de dealers al die tut hola van de Skoda app kunnen er vrij weinig mee. De beste kennis vind je hier op het forum. Raar, maar waar.

wakkie

Senior Member
Dat is me ook wel opgevallen dat de kennis bij het forum in het algemeen beter is dan bij de dealer c.q. Skoda (Pon). Ik wacht nog even op eventueel andere reacties alvorens ik met de dealer contact ga opnemen.

JeSko

Forumguru
Mijn MySkoda app werkt perfect, deze bevat o.a. het parkeersysteem met gps en de ingebouwde ticket functie.

Echter de Skoda Connect app werkt helemaal niet, ik moet hier manueel mijn VIN nummer op ingeven maar dan krijg ik telkens de melding dat dit niet mogelijk is.

Bijlagen

• Screenshot_20200504-115122_KODA Connect.jpg
    Screenshot_20200504-115122_KODA Connect.jpg
    116,7 KB · Weergaven: 14

Spector

Forumguru
Mijn MySkoda app werkt perfect, deze bevat o.a. het parkeersysteem met gps en de ingebouwde ticket functie.

Echter de Skoda Connect app werkt helemaal niet, ik moet hier manueel mijn VIN nummer op ingeven maar dan krijg ik telkens de melding dat dit niet mogelijk is.
Heb je een abonnement op Connect? Deze moet ik elk jaar verlengen (afgelopen keer € 35,- voor een jaar)

wakkie

Senior Member
De Skoda connect app (die op je smartphone) werkt inderdaad niet. Maar het gaat om de connect app in het infosysteem. Het abonnement hiervoor kun je jaarlijks verlengen. En daar loop ik tegen het probleem aan dat me dat niet lukt om de reden(en) die ik hierboven heb aangegeven. Hoe doe jij dat verlengen @Spector? Via de site of via de dealer.

Pendragon

Donateur
Ik heb meerdere apps op mijn telefoon:

Mijn Skoda: app van de Pon module. Deze werkt aardig.
One App: Werkt prima met connectie via USB in de auto of wanneer g er koppeld aan de wifi van de auto.
Skoda Connect: voor online diensten in de auto en waar ik vanuit de App ook trips kan pushen naar de auto. Met een Kodiaq kun je ook remote meer dingen doen.
Media Command: via auto WiFi bediening van muziek, volume en zien waar je rijdt.

Ook bij Skoda Connect heb je dus een app op Android (en ios?). Hier heb ik mijn auto geregistreerd.

Spector

Forumguru
@wakkie bij het aflopen van het abonnement krijg ik een e-mail om te verlengen, met een aanbieding. Dit regel ik dan via de site. het duurt dan een paar dagen voordat het geactiveerd is.

@WhiteSuperB voor een Octavia van mijn bouwjaar, heb ik eigenlijk te weinig mogelijkheden. De opties voor afsluiten voertuig, deuren en ramen etc werkt niet. Voor dit jaar was de aanbieding met 50% verlaagd en heb ik verlengd. Het gebruik van Skoda Connect in de auto met de realtime filemeldingen in combinatie met de navigatie gebruikte ik wel regelmatig, vooral tijdens mijn ritten van en naar diverse bestemmingen in Duitsland.

Wel ben ik een aantal keer gebeld vanuit Skoda Care als de auto een melding van te weinig bandenspanning (werk in de haven en rij regelmatig lek) of vrij recent versleten remblokken aangaf met de vraag of ik assistentie nodig had.

De Stip

Forumguru
Ik heb de volgende apps;

MySKODA werkt aardig en behalve de actuele hoeveelheid liters peut in de tank en de actuele km stand, werk deze aardig
SkodaConnect doet eigenlijk niet zoveel helaas. Want bij de Kodiaq kun je er meer mee, dan bij de Karoq
Mijn SKODA werkt aardig en gebruik ik vooral als alert dat de auto in beweging is of geopend word

Het zou mooi zijn als de lay out van de meest gebruikte app en dat is in mijn geval de Mijn SKODA app, wat luxer zou zijn en dat je zaken als op slot doen, ramen openen enz zou kunnen uitvoeren. Heb ik dat nu echt keihard nodig? Nee dat niet, maar ik zou het een aardige gadget vinden :)

Pendragon

Donateur
Met MySkoda bedoel je dan Mijn Skoda toch, want de MySkoda app is weer een andere, die weinig doet. De Mijn Skoda app is gekoppeld aan de ingebouwde unit van Pon.

Laatst bewerkt door een moderator:

Spector

Forumguru
apps.jpg

De MySkoda app is een stuk uitgebreider dan de SkodaConnect met instructieboekjes, enz maar zonder ritgegevens. De Mijn Skoda app van Pon is een combinatie van de twee. De SkodaConnect is in mijn geval de app waar ik het minste mee kan omdat de opties niet werken in combinatie met het bouwjaar van mij OIII RS.

Rallye

Forumguru
Vanaf woensdag voegen ze twee apps samen:

logo.png

1-1.gif

Geachte klant,
1-1.gif

Hierbij willen wij jou informeren dat de ŠKODA One-app geïntegreerd wordt in de nieuwe versie van de ŠKODA Connect-app. De ŠKODA One-app kan gebruikt worden als er een SmartLink-verbinding is tussen jouw smartphone en je auto. Door deze samenvoeging zal de ŠKODA One-app na 06-05-2020 niet meer beschikbaar zijn. Je kunt de nieuwe ŠKODA Connect-app vanaf 6 mei as. downloaden uit de Google Play Store (Android) of de Apple App Store (iOS), zodat je de SmartLink-diensten in jouw auto kunt blijven gebruiken. Jouw gegevens (zoals je rijgegevens) worden gemigreerd naar de nieuwe ŠKODA Connect-app en blijven dus beschikbaar, mits je met hetzelfde gebruikersaccount inlogt op de nieuwe app.

Als je al gebruik maakt van de ŠKODA Connect-app, dan kun je na het downloaden van de nieuwe versie uit de Google Play Store (Android) of de Apple App Store (iOS) zowel de ŠKODA Connect-diensten als de SmartLink-functies die voorheen beschikbaar waren via de ŠKODA One-app, vanaf een centrale plek gebruiken.

Deze wijziging heeft geen gevolgen voor jouw rechten. Meer informatie over de verwerking van persoonsgegevens vind je hier.

We vertrouwen erop dat de nieuwe app je meer gemak en comfort biedt. De functies zijn nieuw ontworpen voor een verbeterde gebruikerservaring. Wij wensen je veel plezier met de nieuwe ŠKODA Connect-app.

Het ŠKODA Connect Team”

Bovenaan Onderaan