Mijn Skoda Fabia Combi Fresh 2013

Zojuist is een pakket afgeleverd.

Dacht ff lekker de zonneschermen en windschermen te gaan monteren.......
Maar helaas hebben ze een fout gemaakt , de inhoud is een bestelling van een ander persoon.....die nu met mijn spullen zit opgescheept :(
Ga het weer terug sturen en maar weer wachten totdat het bestelde afgeleverd word.

He....He....eindelijk.

Vanmiddag zijn de Climair windschermen en de Sonniboy zonneschermen afgeleverd.
Natuurlijk meteen gemonteerd en laten keuren door mijn vrouwtje of het niet te donker is icm de sunset ramen die er inzitten.
Tis goedgekeurd :xyxthumbs:

De Sonniboys zijn heel makkelijk te monteren [ook mede doordat er een duidelijke beschrijving bij zit]
En ja Luuk , er zijn 2 beugeltjes met DZ-tape bij die je moet plakken.
Die zijn voor de achterruit bedoeld omdat de montage/vasthoudbeugeltjes op het staal van de achterklep moeten komen zodat je scherm er niet uit dondert als je de klep open doet....en dus ook altijd nog makkelijk zonder schade te verwijderen indien nodig]

Als je nog vragen hierover hebt , laat het me maar weten. ;)

Goed om te horen dat je alles binnen hebt! Zou je eens wat fotootje willen plaatsen van het geheel en wat close-ups van de bevestigingen (als het niet teveel moeite is)? Alvast bedankt voor alle info!

Ik heb de Sonniboy handleiding zelf ingescand en er een PDF van gemaakt + geupload .....voor jou en eenieder die het graag gebruiken wil . :)

Sonniboy Handleiding voor Skoda Fabia Combi [bj.2007 tm 2013]

HIER TE DOWNLOADEN

Bedankt!
Ik kan niet wachten tot min Fresh er is. Tot die tijd kijk ik maar naar de foto's hier, en denk er en andere kleur bij :xyxthumbs:

Hey Martin,

Hoe bevallen de Sonniboys tot nu toe? Niet te donker tijdens het rijden? Heb je misschien en fotootje van de auto met geplaatste zonneschermen, al is het maar omdat het zo'n mooie auto is! :cool:

Hoi Luuk ,

Totnutoe bevallen ze prima , en mijn dochtertje is er in iedergeval helemaal blij mee ...die kan nu beter het scherm zien van de Ipod en de Tab2 :)
We hebben er alleen nog maar overdag mee gereden , dan is het zicht prima.
Hoe het zicht is s'avonds/s'nachts moeten we nog ondervinden.

ps. Foto maken van zo'n situatie is lastig om het op de juiste manier/lichtsterkte over te laten komen......kom ff langs zou ik zeggen dan kan je het zien hahaha

Groet , Martin

Goed om te horen! Zicht 's avonds/'s nachts ben ik zeker nieuwsgierig naar....
Een fotootje van buiten bedoelde ik, om te zien hoe het contrast voor- achterruiten is, en hoe het past bij de auto als geheel. Een fotootje van binnenuit kan ik me voorstellen dat misschien niet de goede indruk geeft.

Nog twee lange weken te gaan.... :smiley29:

Vergelijk het met maffiaglas , van buitenaf lijkt het alsof de ramen dichtgeplakt zijn .
Zal binnenkort wat foto's maken .

ps , niet teveel aan denken , dan zijn die twee weken zo voorbij ;)

Zojuist voor de 1e keer de auto gewassen met het handje , tis weer een plaatje :cool:

Heb het even bij alleen wassen gelaten omdat er nog van dat beschermgoedje [parafine ?] van het transport erop zit .
Ze hadden de auto met de franse slag gepoetst voordat hij afgeleverd werd , op dat moment niet zichtbaar en is later weer terug gekomen dmv een waas op de donker kunstof delen en de rubbers en gril.
Nu heb ik het er bijna helemaal af , dus bij de volgende wasbeurt zal ik hem ook eens lichtjes kleien in de was zetten :)

zijwindschermen-climair_947.jpg

Had de windschermen van Climair een week geleden erin gezet en had meteen al problemen dat de electrische ramen teveel weerstand kregen en daardoor meteen weer open gingen.
In de handleiding stond dat eerst de rubbers zich aan moeten passen [24uur] , dus ik de schermpjes naar buiten getrokken zodat de ramen dicht gingen en ramen dichtgelaten tot vandaag.

Nu een week later : de ramen hebben nog steeds zo nu en dan teveel weerstand.
Mijn vrouw stond bij de parkeergarage om vanuit de auto een ticket te pakken ging ie weer eens niet dicht , heb om de vrede te bewaren de windschermpjes er maar weer uitgehaald. hahaha

Cordoba

Forumguru
Je kunt de raammotoren ook een handje helpen door de weerstand te verlagen: even links en rechts in de raamsponning van het (open) raam een pufje WD40. Allle kans dat de windschermen er gewoon weer opkunnen met dat 'hulpje'.

Zo zeg wat vliegt de tijd , er is nu alweer een jaar verstreken.......en er staat net 7000km op de teller :)
Een afspraak gemaakt bij de dealer en volgende week krijgt de Combi zijn eerste beurtje .

Goed om te horen! Maar waarom nu al een beurt? Je hebt toch ook net als ik VOI? Beetje vroeg om dan al bij 7k naar de dealer te gaan?

Die van mij wordt over een week of vier ook een jaar. Inmiddels 10k op de teller, dus voor een beurt mag ie nog een jaar wachten ;)

Bovenaan Onderaan