Mijn Tiguan 2.0 TDI

AdB

Senior Member
Tja...als je als ex-Octavia rijder op het Skodaforum een plaatje plaatst van je nieuwe bolide van een ander merk, ook al betreft het een VAG-auto, dan wordt er wel gekeken maar niet gereageerd.. :)

Laatst bewerkt:

Fmoon

Forumguru
Vind hem zeker mooi hoor. Heb er zelf nog naar zitten kijken (wel een TSI) maar besloot mijn wagen nog te houden. Heb vandaag de Kodiaq nog eens bekeken en vind de Tiquan een stuk fraaier al is die wel wat kleiner natuurlijk. Mocht de Tiquan nog met wat meer vermogen op de markt komen zou het in de toekomst zomaar eens mijn volgende auto kunnen worden.

AdB

Senior Member
Heb destijds natuurlijk ook overwogen om te wachten op de nieuwe Kodiaq. Heb geen spijt van mijn keuze. Waarom? Ik vind de Tiguan van buiten én (vooral) van binnen gewoon beter smoelen dan de Kodiaq (en de Ateca waar ik ook nog even een proefritje mee heb gemaakt). Maar is natuurlijk een kwestie van smaak. De Tiguan ziet er beschaafd en strak uit zonder rare fratsen (zoals bij andere SUV's). En wat moet ik met al die extra ruimte van de Kodiaq? Die heb ik gewoon niet nodig (de kids zijn de deur uit) en het kost alleen maar meer brandstof. Ik gebruik 'm voornamelijk voor woon-werkverkeer en heb gemiddeld niet meer dan 5 liter per 100 km nodig (handmatig berekend op inmiddels 10.000 km, in de Octavia III 2.0 TDI was dat nog voordeliger: 4.5 liter per 100 km). Tot slot: het betrof een rijk uitgeruste demo van dit nieuwste Tiguan-model met nog geen 10.000 km op de teller, dus de hoofdprijs hoefde ik ook niet te betalen. En o ja: hij mag 2000 kg trekken (maar de Kodiaq met deze motor waarschijnlijk ook). Ik verheug me nu al op de bergritten met de sleurhut deze zomer. :)

Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Knappe Tiguan. Mijn ouders hebben onlangs ook eentje besteld. Jouw kleur was de kleur die mijn ouders ook eerst in gedachte hadden. Alleen na het zien van die kleur in het echt, vond mijn moeder het contrast met de zwarte delen te groot. Vandaar dat er nu donkergrijs hebben besteld.

AdB

Senior Member
Comfortline met wat extra toeters en bellen c.q. paketten. NB: Corné of andere moderator: je mag dit topic wel verplaatsen hoor (ik weet niet hoe dat moet).

Frup

Forumguru
Tja...als je als ex-Octavia rijder op het Skodaforum een plaatje plaatst van je nieuwe bolide van een ander merk, ook al betreft het een VAG-auto, dan wordt er wel gekeken maar niet gereageerd.. :)
Ok dan. Ik heb gekeken en bij deze gereageerd. vind ik leuuuuuk!
Nee, serieus, mooie wagen! En ongetwijfeld lekker rijden met de sleurhut.Veel plezier ermee.

CDK

Forumguru
Comfortline met wat extra toeters en bellen c.q. paketten. NB: Corné of andere moderator: je mag dit topic wel verplaatsen hoor (ik weet niet hoe dat moet).

Haha mijn post is verwijderd door een moderator, dus kennelijk mag jouw Tiguan wel tussen de Skoda's staan ipv in het door mij aangegeven gedeelte waar de VW's, Seat's en de Audi's van forumleden voorgesteld worden.

Bovenaan Onderaan