Geen nieuws is goed nieuws hoor ik altijd. Qua Skoda klopt dat helemaal. Ik heb de afgelopen anderhalf jaar met volle tevredenheid rondgereden met de O2. Geen gedoe, lekker comfortabel en geen kosten.
Ik heb recent op de "Kleine Deukjes Dagen" drie deukjes laten repareren die me wat stoorden. Twee zaten er al in bij aankoop, maar zo klein dat ze niet echt opvielen. In de achterklep bij het logo zat een nieuwe nadat zoonlief van 5 vorige vakantie de auto niet zag staan en er tegenaan liep met zijn hoofd

Gelukkig had hij zelf niets, alleen wat beduusd.... De O2 had netjes meegegeven. Veilige auto voor kinderen dus!
Het was de vraag of de schadehersteller erbij kon komen, maar dat is hem gelukt. Een vierde deukje onder het logo, dat mij niet eens was opgevallen, heeft hij ook gelijk eruit gehaald. Ik heb nu dus een deukjesloze O2!
Daarnaast heb ik vorige week een gebarsten richtingaanwijzer in de linkerspiegel vervangen door een bij Superskoda.com betsteld exemplaar (inclusief boarding light, Cat. number:
1Z0949101D).
En het was deze week tijd voor de eerste beurt in 2 jaar. Ik heb de beurt bij Martin Schilder in Heemstede laten uitvoeren. Starten bij koud en vochtig weer vereiste soms een tweede poging en ik vond de motor wat onrustig lopen stationair, maar verder eigenlijk niets bijzonders. Bij de beurt zijn motorolie en versnellingsbakolie vervangen, nieuwe bougies geplaatst en brandstof- en interieurfilter vervangen. De accu bleek slecht te zijn en dat zou het probleem met starten en stationair draaien kunnen verklaren. Ook maar een nieuwe accu dus. Ze schijnen ook nog een additief in de benzine gedaan te hebben om het systeem te reinigen. Prima. Totale kosten €700. Voor een tweejaarlijkse beurt, dat is fijn autorijden!
Ik moet zeggen dat de O2 nog nooit zo mooi heeft gelopen en hij pakt veel beter op bij gas geven. Het was echt tijd voor een beurt dus!
Misschien blijft het weer 2 jaar stil, maar ik ga zeker nog 2 jaar volmaken met deze O2. Er staat pas 127.000 km op de teller, dus dat moet makkelijk kunnen.