Mini Cooper Checkmate

RefleCs

Forumguru
Naast onze Skoda Fabia Scout hebben we momenteel nog een Citroën Xsara Picasso. Deze is van 2001 en opper dan op. Dus op zoek naar een vervanger!! Het is een Mini Cooper Checkmate geworden! Volgende week mag hij met ons mee!

Dat is wel even heeeeel wat anders dan zo'n saaie Xsara Picasso :tongue: Maar de kids zijn groter en er hoeven geen kinderwagens meer mee dus dat levert mogelijkheden op ;) Mijn vrouw is altijd al gek geweest van de Mini en helemaal in deze overcomplete uitvoering is hij geweldig. Het rijdt heerlijk! We kunnen niet wachten om hem op te halen :D

full

Laatst bewerkt:

RefleCs

Forumguru
Ja dat kan je wel stellen! Ik zat ook altijd met een bivak muts op in die picasso. Nu moet ik een mooie hippe zonnebril gaan scoren :tongue:

RefleCs

Forumguru
Het oermodel is me toch wat te gortig ;) Maar je hebt gelijk daar kan je heel goed mee gooien en smijten ;) heb er ook een half jaarte van 1 mogen genieten op afroep ;)

EdK

Forumguru
Wat een ongelooflijk druk dashboard heeft die mini !
Man alleen door die foto raak ik al bijna in de stress.

ertromp

Forumguru
Super mooi man zo'n checkmate!
Lijkt me geweldig rijden. En luxe hoor die navigatie in die grote klok. Heb je ook Xenon standaard op zo'n uitvoering?

RefleCs

Forumguru
Super mooi man zo'n checkmate!
Lijkt me geweldig rijden. En luxe hoor die navigatie in die grote klok. Heb je ook Xenon standaard op zo'n uitvoering?

Helaas Xenon zit er niet op dat was destijds een nagenoeg onbetaalbare optie. Maar Xenon gaat er vast nog wel komen zodra ik een mooie originele set tegenkom ;)

Die Navi is inderdaad keurig en de update DVD ligt reeds klaar.

Ik denk dat ik een paar aanpassingen sowieso door ga voeren. Een aftermaket xenon erin (tot ik een mooie originele set voor een mooie prijs vindt) en alle overige verlichting ombouwen naar LED. Er zit al een schroefset onder. De set staat nu nog redelijk hoog maar geeft wel verbazingwekkend veel comfort. Wellicht dat we hem nog iets laten zakken.

Joske

Forumguru
wat voor een motor ligt er eigenlijk in?

het interieur is persoonlijk ook voor mij te druk, de buitenkant daarentegen vindt ik mooi :thumbsup:

RefleCs

Forumguru
Als je erin zit valt het interieur wel mee op de foto komt het drukker over dan het in real life is. De Cooper heeft een 1.6 benzinemotor aan boord met 115pk. Je hebt boven deze motor nog de Cooper S die een gekietelde variant van deze 1.6 erin heeft liggen.

Joske

Forumguru
Rob gefeliciteerd met de Chechmate. Is de vrouw ook paardenliefhebster? Ik zie tenminste nogal wat hoefijzers in de velgen.
ja, daar kan je wel 5 paarden gelukkig mee maken :D

(had het begod zelf niet eens gezien, totdat je de opmerking maakte ;) )

RefleCs

Forumguru
Hoe bevalt het sturen in de Mini? Moet toch een hele openbaring zijn tov de Picasso?
Hij rijdt werkelijk heerlijk! Al heel wat kilometertjes in versleten met een grote lach op het gezicht :D. Lekker direct en toch nog best wel behoorlijk comfortabel! Beter nog dan ik had verwacht.
Rob gefeliciteerd met de Chechmate. Is de vrouw ook paardenliefhebster? Ik zie tenminste nogal wat hoefijzers in de velgen.
Nee ze komt zelfs liever niet in de buurt van paarden van vlees en bloed. Ik denk dat het een stukje compensatie is daarvoor :tongue:
ja, daar kan je wel 5 paarden gelukkig mee maken
Of 4 paarden met een reservehoef per paard :tongue:
...maar die zullen er wel goed draaierig van worden...
Ik denk in plaatjes dus je kon me even opvegen na deze :tongue:

Bovenaan Onderaan