Mirror Down functie werkt niet

Yargo

Actief lid
Hey,

Met mijn andere Skoda werkte de mirror down functie bij het achteruitrijden perfect. Nu staat deze functie ook aangevinkt in mijn huidige Superb, maar de spiegel beweegt niet bij het achteruitrijden. De knop staat op R. Bij mijn collega zijn Superb werkt het ook niet, ook al staat dit actief in het menu. Zien we iets over het hoofd?

Tx!

Yargo

Actief lid
Ja hoor. Is een elegance uitvoering met lederen zetels. Dus ook elektrisch verstelbaar.

ertromp

Forumguru
Wellicht eerst op de Columbus de optie "terugzetten naar fabrieksinstellingen" proberen.
Als 2e optie: uitlezen middels VCDS

CDK

Forumguru
dan zou het wél moeten werken, je zou in je maxidot scherm fabrieksinstellingen herstellen kunnen proberen, als dat niet werkt iemand in het bezit van VCDS icm de daarvoor benodigde kennis er naar laten kijken.

Yargo

Actief lid
Wel raar, dat het aan staat maar toch niet werkt. Weet je wat ik ook niet in het menu heb staan? Footwell light. Dus de voetverlichting brand niet tijdens het rijden. Ik vond dit net handig. Kan dit menu een update krijgen zodat dit er wel in komt te staan?

Ik heb gelezen dat je de positie van de gekantelde rechterspiegel bij reverse kunt instellen door hem aan te passen als je in R staat. Klopt dit?

SuperBeeb

Forumguru
zweetvoetendetector doet het alleen als binnenverlichting aangaat, dacht ik. Niet tijdens het rijden. Heb er zelf dan ook niet zo'n behoefte aan om naar mijn voeten te kijken. Heb maar 2 pedalen, voeten komen meestal wel op de juiste plek terecht :D:D

Joske

Forumguru
De spiegelafstelling MOET ook ten allen tijde in R staan indien je wilt dat de "mirror down functie" werkt.. anders doet ie het ook niet.. :)

En je moet de wagen in achteruit zetten om de instelling te veranderen van de rechtse spiegel. (dus lager of hoger)

Yargo

Actief lid
zweetvoetendetector doet het alleen als binnenverlichting aangaat, dacht ik. Niet tijdens het rijden. Heb er zelf dan ook niet zo'n behoefte aan om naar mijn voeten te kijken. Heb maar 2 pedalen, voeten komen meestal wel op de juiste plek terecht :D:D

Nee hoor, bij mijn vorige Superb 2.0 van 05/2011 brande die voetverlichting wanneer het donker was altijd. Ik vond dit handig voor als de vrouw iets laat vallen o.d. Daarom dat het me op viel dat het nu niet in het menu te activeren valt...
De spiegelafstelling MOET ook ten allen tijde in R staan indien je wilt dat de "mirror down functie" werkt.. anders doet ie het ook niet.. :)

En je moet de wagen in achteruit zetten om de instelling te veranderen van de rechtse spiegel. (dus lager of hoger)

Ja, dat weet ik, maar ook al staat hij in R, de spiegel kantelt niet.

Joske

Forumguru
En als je hem verstelt in R terwijl je in achteruit staat? Onthoudt hij het dan niet?

bobbl

Forumguru
ik heb ook net de Mirror Down functie ingesteld, en de eerste 4-5 keer leek het dat het niet goed functioneerde, maar dat komt dus omdat de spiegel nooit of heel weinig versteld is, nu na een aantal keren versteld die zich soepel.
Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar hier nooit gebruik van gemaakt......
Handige optie!

Yargo

Actief lid
ik heb ook net de Mirror Down functie ingesteld, en de eerste 4-5 keer leek het dat het niet goed functioneerde, maar dat komt dus omdat de spiegel nooit of heel weinig versteld is, nu na een aantal keren versteld die zich soepel.
Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar hier nooit gebruik van gemaakt......
Handige optie!

Hey,

Dus na een paar keer in Reverse te zetten is hij 'losgekomen'? Of heb je terwijl hij in Reverse stond en in de R stand de spiegel aangepast?

bobbl

Forumguru
Hey,

Dus na een paar keer in Reverse te zetten is hij 'losgekomen'? Of heb je terwijl hij in Reverse stond en in de R stand de spiegel aangepast?

Precies in de achteruit en de spiegel in R.
Oorzaak bij mij was dus dat de spiegel gewoon wat stroef ging......

Yargo

Actief lid
Precies in de achteruit en de spiegel in R.
Oorzaak bij mij was dus dat de spiegel gewoon wat stroef ging......

Heb daarnet de hele tijd hem in achteruit zitten zetten, zonder resultaat. Functie staat aan en spiegelknop staat op R. Ik was dit gewoon van mijn vorige superb en mis het nu wel .

Joske

Forumguru
en je kan de spiegel gewoon bedienen? (kwestie van uit te sluiten dat ie vast zit..)

Yargo

Actief lid
en je kan de spiegel gewoon bedienen? (kwestie van uit te sluiten dat ie vast zit..)
Ja, inderdaad. Heb dan ook geprobeerd om hem te verzetten terwijl ie in achteruit zit. Maar dan blijft ie ook gewoon staan zoals ik hem instel. Dus de motortjes werken wel degelijk, alleen niet met die mirror down functie

Yargo

Actief lid
Terug van de dealer.. Ze kunnen het probleem zo niet direct vinden. Dus ook dit is niet opgelost zonder grote kosten te maken aan werkuren. :shutup:

Bovenaan Onderaan