Vervolg van mijn eerste reactie in dit topic:
De dealer heeft mijn klacht serieus genomen, heeft deze bij Skoda aanhangig gemaakt maar daar komt definitief geen oplossing vandaan. In de auto's die zijn gefabriceerd vóór week 22 is dus navigatie alleen mogelijk als je de HTC One M8 aanschaft of de Sony Z2/Z3, waarbij er berichten zijn dat de Sony's na upgrade naar Android 5 ook niet meer werken.
De dealer heeft aangeboden om de aankoop van de auto te annuleren, een genereus gebaar. Ik was hier in eerste instantie blij mee, wilde daarna toch weer dezelfde auto bestellen met navigatie, maar die kwam minimaal € 1.000 duurder uit dan mijn first edition Style, met minder opties. Ik heb daarom besloten om het aanbod niet te accepteren en de auto toch af te nemen. Daarbij is door mij een korting bedongen, maar deze is erg beperkt en het kostte veel moeite. Wat ik ook jammer vind is dat ik ondanks een aantal pogingen, schriftelijk en telefonisch, niet het hoofd verkoop of de directeur heb kunnen spreken wat ik expliciet had gevraagd. Alleen de verkoper was in beeld, die heeft zijn best gedaan en werd op afstand gestuurd.
Dus voor mij eindigt hier het mirrorlinkgate-verhaal, de auto zal eind juli worden afgeleverd en ik zal waarschijnlijk de HTC aanschaffen, een inmiddels verouderd model met matige camera.
Ik zal wel het topic blijven volgen, want Skoda heeft hier niet goed gehandeld en biedt loyale kopers geen enkele compensatie of genoegdoening voor het feit dat zij een doodlopend product in een nieuw model auto hebben verkocht. Het product is na een korte periode vervangen door een ander product en er is geen ombouw of alternatief mogelijk vanwege de niet te vervangen bedrading c.q. dashboardmontage. Skoda heeft de kopers ook niet willen toezeggen om de Mirrorlink software in de Bolero te onderhouden en gecertificeerde smartphones toe te voegen, dus dit zal naar alle waarschijnlijkheid niet gaan gebeuren. Dit vermindert meteen de waarde op de tweedehandsmarkt. Ik vind dit al met al zeer afkeurenswaardig en niet goed voor het image van het merk.
Voor de geïnteresseerden:
volg ook het topic op briskoda.net, zie de link:
http://www.briskoda.net/forums/topic/357070-mirrorlink-update-from-skoda-uk-2952015/page-10