Mirror Link

henks1

Lid
Ik kan inderdaad bevestigen dat Sony's die op Android 5.0.2 draaien, niet werken. Het beeld hangt zich dan op. Aanrakingen op Bolero komen wel door op de Z3 maar de Bolero blijft dus hangen.

Skoda heeft de Sony's op Android 4.4.4 getest. Nieuwe Sony's zijn uit de doos al voorzien van 5.0.2.

Het klopt dus dat de HTC m8 nog het enige toestel is dat over is dat wel op Android 5.0.2 schijnt te werken. Mijn Z3 is inmiddels retour naar Coolblue en zou deze week een m8 daarvoor in de plaats krijgen (uiteraard met bijbetaling aangezien die m8 redelijk duur is).

En als Kenwood zo'n module kan maken. Dan ga ik er toch van uit dat Skoda dit ook kan...

Ik heb de hoop al opgegeven, heb wel nog een formele klacht lopen maar hoor daar al twee weken niks meer op. Geweldige klantenservice... Misschien ben ik wel te ongeduldig. Daarnaast Skoda ook gevraagd om de Sony's van de site te halen om andere gedupeerde te voorkomen.
Waar heb je klacht neergelegd? Is het niet handig om als groep een klacht neer te leggen bij de importeur?

Alpha

Donateur
Skoda Nederland. PON met andere woorden.

Tjah, zou kunnen. Maar geen idee hoe je dat op touw zet. Misschien een handtekeningenactie.

henks1

Lid
Zou het ook iets zijn om de consumentenbond te informeren, je koopt iets waar je een bepaalde voorlichting over hebt gekregen, maar het blijkt in de praktijk niet waar te zijn. Misschien hebben zij een idee

KeGr

Nieuw lid
Vervolg van mijn eerste reactie in dit topic:

De dealer heeft mijn klacht serieus genomen, heeft deze bij Skoda aanhangig gemaakt maar daar komt definitief geen oplossing vandaan. In de auto's die zijn gefabriceerd vóór week 22 is dus navigatie alleen mogelijk als je de HTC One M8 aanschaft of de Sony Z2/Z3, waarbij er berichten zijn dat de Sony's na upgrade naar Android 5 ook niet meer werken.

De dealer heeft aangeboden om de aankoop van de auto te annuleren, een genereus gebaar. Ik was hier in eerste instantie blij mee, wilde daarna toch weer dezelfde auto bestellen met navigatie, maar die kwam minimaal € 1.000 duurder uit dan mijn first edition Style, met minder opties. Ik heb daarom besloten om het aanbod niet te accepteren en de auto toch af te nemen. Daarbij is door mij een korting bedongen, maar deze is erg beperkt en het kostte veel moeite. Wat ik ook jammer vind is dat ik ondanks een aantal pogingen, schriftelijk en telefonisch, niet het hoofd verkoop of de directeur heb kunnen spreken wat ik expliciet had gevraagd. Alleen de verkoper was in beeld, die heeft zijn best gedaan en werd op afstand gestuurd.

Dus voor mij eindigt hier het mirrorlinkgate-verhaal, de auto zal eind juli worden afgeleverd en ik zal waarschijnlijk de HTC aanschaffen, een inmiddels verouderd model met matige camera.

Ik zal wel het topic blijven volgen, want Skoda heeft hier niet goed gehandeld en biedt loyale kopers geen enkele compensatie of genoegdoening voor het feit dat zij een doodlopend product in een nieuw model auto hebben verkocht. Het product is na een korte periode vervangen door een ander product en er is geen ombouw of alternatief mogelijk vanwege de niet te vervangen bedrading c.q. dashboardmontage. Skoda heeft de kopers ook niet willen toezeggen om de Mirrorlink software in de Bolero te onderhouden en gecertificeerde smartphones toe te voegen, dus dit zal naar alle waarschijnlijkheid niet gaan gebeuren. Dit vermindert meteen de waarde op de tweedehandsmarkt. Ik vind dit al met al zeer afkeurenswaardig en niet goed voor het image van het merk.

Voor de geïnteresseerden:
volg ook het topic op briskoda.net, zie de link:

http://www.briskoda.net/forums/topic/357070-mirrorlink-update-from-skoda-uk-2952015/page-10

Canon-Eye

Forumguru
[...] en ik zal waarschijnlijk de HTC aanschaffen, een inmiddels verouderd model met matige camera.
Dat zou ik nou juist niét doen. Wat is het verschil tussen een verouderde smartphone in een houder aan je dashboard, of een hypermoderne tomtom met lifetime maps en traffic info met een steuntje aan/op je dashboard?

De TT is vermoedelijk goedkoper, werkt zonder databundel (die ook nog aardig geld kan kosten, vooral als je door het buitenland gaat toeren) en je kunt je huidige telefoon naar eigen behoefte al of niet vervangen door een modernere wanneer je maar wilt, zonder aan een bepaald merk of type gebonden te zijn.

Ik zou het wel weten... :jaja:

doncalitri1984

Forumguru
Even een tip, als je een Android device hebt met 5.0 (lollipop) of hoger dan kan je dmv het downloaden van de app Android auto (alleen officieel in de Android store te krijgen als je in UK woont) gebruik maken van Android auto/mirror link) Gewoon ff Googlen naar android auto.apk en je hebt een linkje waar je hem gewoon er vanaf kan halen. Je hoeft dus niet speciaal een (dure) M8 of S5 te halen...

Inmiddels al succesvol getest door een forumlid (@nicoco) hier met een onplus one toestel. (Op een Columbus mib2)

Succes!

KeGr

Nieuw lid
Voor alle duidelijkheid met betrekking tot deze tip:
Het probleem met Mirrorlink betreft de Skoda Fabia's, geproduceerd vóór week 22. Hiervoor geldt dat alleen Mirrorlink mogelijk is, Android Auto niet, wordt niet ondersteund en doet het niet. Zie dit forum en andere forums, er is uitgebreid over bericht: buiten de genoemde HTC en Sony is geen andere Smartphone werkend te krijgen met Mirrorlink. De Fabia's die na deze week zijn geproduceerd hebben dit probleem niet en kunnen wél met Android Auto worden geleverd en ook met ingebouwde navigatie (optie van bijna € 1000,-).

doncalitri1984

Forumguru
Even een tip, als je een Android device hebt met 5.0 (lollipop) of hoger dan kan je dmv het downloaden van de app Android auto (alleen officieel in de Android store te krijgen als je in UK woont) gebruik maken van Android auto/mirror link) Gewoon ff Googlen naar android auto.apk en je hebt een linkje waar je hem gewoon er vanaf kan halen. Je hoeft dus niet speciaal een (dure) M8 of S5 te halen...

Inmiddels al succesvol getest door een forumlid (@@nicoco) hier met een onplus one toestel. (Op een Columbus mib2)

Succes!

Voor alle duidelijkheid met betrekking tot deze tip:
Het probleem met Mirrorlink betreft de Skoda Fabia's, geproduceerd vóór week 22. Hiervoor geldt dat alleen Mirrorlink mogelijk is, Android Auto niet, wordt niet ondersteund en doet het niet. Zie dit forum en andere forums, er is uitgebreid over bericht: buiten de genoemde HTC en Sony is geen andere Smartphone werkend te krijgen met Mirrorlink. De Fabia's die na deze week zijn geproduceerd hebben dit probleem niet en kunnen wél met Android Auto worden geleverd en ook met ingebouwde navigatie (optie van bijna € 1000,-).

Excuus, geldt wss idd alleen voor de MY2016 (na week 22 modellen)

Alpha

Donateur
Ik heb inmiddels met veel tegenzin de m8 gekocht. Gelukkig met een prijsfout voor 300 euro op de kop kunnen tikken. Wat me wel nog niet lukt is navigeren terwijl ik gebruik maak van muziek uit de Bolero. Maar voor de rest werkt het nu prima. Ben benieuwd of ik ooit nog wat van Skoda/pon hoor... Ben bang van niet...

nisuthai

Forumguru
Daarvoor heb ik mijn eigen TomTom systeem maar als externe navigatie op steun bij de A-styl laten monteren zodat ik evengoed een navigatiesysteem heb die gewoon werkt zonder problemen en voorzien wordt van spanning vanuit de zekeringenkast en na het contact is geschakeld (door de dealer de aansluiting gratis verzorgd met de nodige hoofdbrekens voor hem, het dashboard moest er uit i.v.m. de canbus aansluitingen).

Canon-Eye

Forumguru
Daarvoor heb ik mijn eigen TomTom systeem maar als externe navigatie op steun bij de A-styl laten monteren
De betere oplossing - onafhankelijk van updates uit de VAG- of Pon-hoek alsmede vlugger (qua navigatie), veiliger (qua positie) én voordeliger...

Skoda-MAN

Forumguru
en voorzien wordt van spanning vanuit de zekeringenkast en na het contact is geschakeld (door de dealer de aansluiting gratis verzorgd met de nodige hoofdbrekens voor hem, het dashboard moest er uit i.v.m. de canbus aansluitingen).

Vraagteken, Vraagteken Het dashboard er uit voor 12 Volt aansluiten en wat heeft de canbus er mee te maken?
Of was dit een L... L verhaal van een verkoper?

nisuthai

Forumguru
Bij aflevering zat hij er niet in met de nodige excuses van hun kant, moest een dag daar voor terug, heb daar voor een leenwagen mee gehad, en was het een half uurtje werk geweest dan was dat niet nodig geweest. Want bij de dag van aflevering was het s'ochtends om 9 uur ook al bij mij al bekend gemaakt, ik zou hem om 2 uur komen halen, dus tijd genoeg om hem klaar te krijgen als het kwestie was van direct aan te sluiten!

Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Tomtom via canbus....., dus meldingen in je maxidot en instructies via je speakerboxen? Sterk staaltje vakmanschap van jouw dealer @nisuthai :jaja: ;)

nisuthai

Forumguru
Ik weet al wat ik ga doen, als deze forumsite zo werkt ben ik weg en hoor ik hier niet thuis. dan hef ik mijn account op. Gegroet allemaal het was kort maar krachtig.

Bovenaan Onderaan