@Altos Er zijn maar een paar apps te gebruiken met MirrorLink. En Mirrorlink is nogal kieskeurig qua telefoons. Ik heb net voordat ik de auto kreeg een HTC gekocht omdat je in alle demo's op Youtube ook deze telefoon ziet.
Ik gebruik maar een App en dat is Sygic Car Navigation. Deze is speciaal voor MirrorLink en kost helaas wel €80,- Je hebt dan wel lifetime map updates voor heel Europa.
Je kan Sygic 7 dagen testen met full options alvorens aan te schaffen.
Op de
site van Sygic staat een oplossing als je de melding krijgt dat Sygic niet kan gebruiken tijdens het rijden.
Het heeft te maken met een certificaat dat niet of niet goed op de telefoon is terechtgekomen.
Dit linkje is de specifieke oplossing.
Ik heb ook een HTC app op de HTC One M8 die Mirrorlink gebruikt uitgeschakeld (je kan m niet verwijderen) deze app heet "HTC Auto" Deze app gooit steeds roet in het eten als je de Radio/SD card/telefoon kit wil gebruiken tijdens het navigeren.
Sinds deze uitstaat kan ik wisselen tussen navigatie en de Radio/SD card/Telefoon kit en heb ik tijdens het navigeren muziek. De routegegevens worden keurig weer gegeven en de muziek dempt dan iets. Ik kan de muziek of navigatie instructies onafhankelijk harder en zachter zetten met de volume knop op het stuur.
Maar zoals gezegd ben ik een van de weinigen waar het wel werkt, zo heb ik het afgelopen jaar op diverse forums gezien.