misfire op cilinder 3

EdK

Forumguru
Ik schaam mij diep voor mijn fouten
Tsja waarvoor zou je je ervoor schamen !
Mens mag fouten maken, maak je die niet dan werk je niet !
Enne je bent nooit te oud om te leren is mij al geleerd op school....

hadden van enkele schroeven de torx koppen kapot gedraaid dus er moest creatief èn op een ( buiten de box gedacht worden.
Is al knap dat men dit voor elkaar krijgt, ben je wel echt een boer....
Maar wat wij dan wel eens doen is dat we een platte schroevendraaier nemen die er in past.
En die we met slijpschijf soms wat bijwerken en dan draai je ze er vaak toch uit met de hand of met wat hulp met een waterpomp tang...

• Leuk
Waarderingen: Tees

hans0509

Nieuw lid
Jammer genoeg is mijn enthousiasme over het functioneren al weer in de kiem gesmoord.

Wat is er gebeurd: Bij de proefrit richting Koewacht (had ik misschien beter niet kunnen doen :rolleyes:) rijdt de auto aanvankelijk normaal. Op het moment dat ik de afslag van de autoweg neem vast de auto in "limp-mode" met het EPC-lichtje brandend.

Naar huis gesukkeld. wat gelukkig niet zover was en de OBD uitgelezen. Zie bijgesloten PDF. Deze vermeld een probleem met de turboregelunit. Hetgeen feitelijk ook klopt want de regelaar staat met stationair draaien niet een heel klein beetje te jitteren zoals gebruikelijk hoort te zijn.

Connectoren schoongemaakt en weer in elkaar gezet maar het probleem blijf.

Vraag is nu kan die turboregelaar nu abrupt de geest geven nadat de motor niet echt netjes door mij behandeld is de afgelopen uren door de fouten die ik maakte.
Prettig is nu wel dat wisselen/vernieuwen van de drukregelaar nu een fluitje van een cent is door het alom geprezen / verguisde inspectie luikje dat door werd gemaakt.

Ik kan geen verband ontdekken tussen het probleem waar ik hier mee opende en de fout die ik nu heb. Ik denk dat het een ongelukkige samenloop van omstandigheden is.

Ook hier geldt weer: ik sta open voor alle vormen van mogelijkheden en ideeën

Bijlagen

• uitlezing 8 tijdens testrit EPC limp-mode.pdf
    125,1 KB · Weergaven: 3

Tees

Donateur
In dit geval biedt Gerrit Speek uitkomst: https://www.gerritspeek.nl/vag-com.html
Mogelijke oorzaken:
Zekering(en) maken slecht contact of zijn defect
Bedrading en/of aansluitingen defect
Turbocharger (TC) Vane Position Sensor (G500) defect

De NLse beschrijving is trouwens helderder: "Positiesensor drukregeling turbo: kortsluiting naar massa". Zekering kan je altijd checken, maar is t vaak niet. Bekabeling is ook zeker goed om te controleren (en zeker als je in die buurt bezig bent geweest), eerst visueel, dan nog eens draad voor draad nameten.
Als dat allemaal niets oplevert, dan zou je toch naar de regelaar moeten kijken. De foutcode duidt op een electronisch probleem, lijkt me onwaarschijnlijk dat dat iets te maken heeft met de problemen die je tot nu toe gehad hebt.

Heb je trouwens al een basic settings van die regelaar geprobeerd? En dan checken of de regelaar netjes heen en weer beweegt?

Bovenaan Onderaan