Het is wel opvallend dat cylinder 3 de meeste misfires heeft. Het is bij deze motoren gebruikelijk dat 1 en 4 de meeste hebben (de buitenste cylinders, ik vermoed een temperatuur- of brandstofdrukeffect), en 2 en 3 minder. Dat 3 duidelijk meer misfires heeft dan 2, doet wel vermoeden dat er bij 3 iets niet aan de hand is. Wellicht toeval, maar bij mijn 1.2 TSI (wel oudere generatie, dus andere opbouw, o.a. blokbobine met HV-kabels ipv penbobines) was het ook nummer 3 die kuren had.
Je kan de bobine van 3 vervangen, of je kan eerst bobine nummer 2 en 3 omwisselen om te kijken of t probleem mee verhuist. Duurt dan natuurlijk wel weer een tijdje voordat je genoeg gereden hebt om dat te kunnen zien.
Laatste optie is om een log te maken van de misfires per cylinder met de wagensnelheid. Dan zou je, als je een langer stuk op de cc doet en dit gedrag doet zich voor, makkelijk de situatie moeten herkennen door een dip in de snelheid. Als op die momenten ook misfires bij een bepaalde cylinder optreden, dan is dat een relevante indicatie. Eventueel iemand meenemen die voor je noteert op welke tijden de situatie gebeurd is, kan ook helpen.