Ik snap eerlijkgezegd überhaupt de lol niet van zo'n voorziening.
Als ik de laatste bochtige en smalle kilometers naar mijn dorp indraai, dan trek ik bij duisternis simpelweg de breedstralers aan d.m.v. de daarvoor bestemde schakelaar. Bijkomend voordeel is dat ik ook op de rechte stukken goed zicht heb op de roedels reeën die op bepaalde plekken nog wel eens plotseling uit het bos willen oversteken naar de weilanden.
Dat aan-en-uit-gedoe bij elke bocht vind ik eigenlijk een vrij stom gezicht - net of er één lamp kapot is. En dat het ook aangaat op klaarlichte dag (bij auto's die nog geen DRL hebben maar wel, heel verstandig, met licht aan rijden) is m.i. al helemáál van de gekke.
Als deze onzin op mijn auto wel aanwezig was geweest, dan zou ik dat beslist hebben laten uitschakelen (laat stáán dat ik er een cent voor over zou hebben om het erop te laten maken!). Ik bepaal zelf wel gewoon heel bewust wat er wanneer brandt.
Ieder z'n meug natuurlijk, dat vooropgesteld - maar wat mij betreft is dit één van de meest overbodige en zelfs storende gadgets die er de laatste tijd verzonnen zijn.