Mistlamp als cornerlight Octavia 2006

Canon-Eye

Forumguru
Ik snap eerlijkgezegd überhaupt de lol niet van zo'n voorziening.
Als ik de laatste bochtige en smalle kilometers naar mijn dorp indraai, dan trek ik bij duisternis simpelweg de breedstralers aan d.m.v. de daarvoor bestemde schakelaar. Bijkomend voordeel is dat ik ook op de rechte stukken goed zicht heb op de roedels reeën die op bepaalde plekken nog wel eens plotseling uit het bos willen oversteken naar de weilanden.

Dat aan-en-uit-gedoe bij elke bocht vind ik eigenlijk een vrij stom gezicht - net of er één lamp kapot is. En dat het ook aangaat op klaarlichte dag (bij auto's die nog geen DRL hebben maar wel, heel verstandig, met licht aan rijden) is m.i. al helemáál van de gekke.
Als deze onzin op mijn auto wel aanwezig was geweest, dan zou ik dat beslist hebben laten uitschakelen (laat stáán dat ik er een cent voor over zou hebben om het erop te laten maken!). Ik bepaal zelf wel gewoon heel bewust wat er wanneer brandt.

Ieder z'n meug natuurlijk, dat vooropgesteld - maar wat mij betreft is dit één van de meest overbodige en zelfs storende gadgets die er de laatste tijd verzonnen zijn.

hemi24

Forumguru
:ot: @Canon-Eye: kijk en dat vind ik (en met mij waarschijnlijk vele anderen) nu hinderlijk: mensen die onnodig mistlicht voeren!
Raar om te zeggen dat je de lol van cornerlights niet inziet, maar wel aangeeft dat je om meer licht te hebben zelf de mistlichten aanzet. (je lijkt af en toe wel de reïncarnatie van L&K)

MarcoO2

Forumguru
Ik kan me voorstellen dat cornerlight niet onder alle omstandigheden een meerwaarde hebben. Woon je in de polder en rijd je niet veel in de stad, dan heb je er relatief minder aan dan wanner je veel in de stad rijdt. Ik ben dolblij met deze voorziening, omdat ik, als ik met slecht weer en in het donker de hele dag in de stad rondrij, ieder extra beetje licht heel goed kan gebruiken.

delta

Actief lid
Mmmmmm, krijg er toch weer zin aan zou iemand weten waar ik die module goedkoop kan verkrijgen??
En zo ja wat zou de inbouw plus aanzetten in VAGcom kosten.

Canon-Eye

Forumguru
Met de breedstralers (=mistlicht) ben je in overtreding
Interesseert me niks. Een ree op m'n motorkap zal misschien wél wettelijk toegestaan zijn - maar ik hoef dat toch niet.

Zodra het niet meer nodig is, doe ik ze uit - blijf er nooit onnodig mee rondrijden, wat veel mensen blijkbaar toch wel stoer vinden staan. Dát vind ik namelijk zelf ook hinderlijk. Maar als de omstandigheden het vragen (bv. zoals ik beschreef), dan gebruik ik ze - en dan vind ik dat stomme aan/uitgeknipper ook niet prettig. Constant licht geeft dan beter zicht.

Terzijde: "L&K?" Geen idee waar dat op slaat. Ook geen zin om me er druk over te maken trouwens, dus laat maar.

MarcoO2

Forumguru
Feitelijk ben je nu appels met peren aan het vergelijken. Voor de lichtbehoefte die jij hebt, is de cornerverlichting totaal niet bedoeld. En voor de situaties waar cornerverlichting feitelijk voor bedoeld is, zijn mistlichten bepaald niet bedoeld - en verboden.

MarijntjeTDI

Actief lid
Mmmmmm, krijg er toch weer zin aan zou iemand weten waar ik die module goedkoop kan verkrijgen??
En zo ja wat zou de inbouw plus aanzetten in VAGcom kosten.

staat er al: onderdelenlijn.nl

wat iemand er voor rekent om in te bouwen wet ik niet.

Antera

Donateur
het is wat werk om deze te vervangen en afhankelijk wat iemand per uur vraagt. denk niet dat je op meer dan € 100 zal komen

Bovenaan Onderaan