mistlampen verwijderen

Ralph

Lid
Wie weet hoe je de mistlamp kunt vervangen cq demonteren.
Moet de hele bumper eraf of is er een makkelijkere manier?

jurjen

Lid
Ik weet niet precies hoe, maar ik heb bij mijn dealer ooit van een afstandje gezien dat het helemaal van voren af moet kunnen. (Was -leedvermaak- monteur 2 die dat wist en binnen no-time de lamp er naar voren uittrok nadat monteur no. 1 al ruim 10 minuten een hele berg beschermkappen aan de onderkant los was wezen schroeven)

Ik raad je aan even met een zaklampje links en rechts van de mistlamp naar borgschroeven te zoeken.

Ralph

Lid
Mijn dank is verpletterend Captain Hook!!!
Mijn Duits is niet echt om naar huis te schrijven maar de afbeeldingen zeggen genoeg!!

Toevallig nog iemand die weet of deze inderdaad via de canbus aangesloten zijn ivm monteren xenon?

MarcoO2

Forumguru
Als ik die .pdf zo zie is het echt een eitje... maar je moet het wel net weten! Da's vaak het hele eieren eten, om in de termen te blijven! ;)

Captain Hook

Forumguru
Mijn dank is verpletterend Captain Hook!!!
Mijn Duits is niet echt om naar huis te schrijven maar de afbeeldingen zeggen genoeg!!

Toevallig nog iemand die weet of deze inderdaad via de canbus aangesloten zijn ivm monteren xenon?
In de VAG auto's (dus ook de O2) wordt je verlichting 'überwacht' door de elektronika. Dus ook je mistlampen. Als daar iets anders ingestoken wordt (b.v. LEDs) die een ander stroomverbruik hebben, zal gesignaleerd worden dat het desbetreffende lampje kapot is c.q. de energievoorziening uitgeschakeld worden. :smirk:

Captain Hook

Forumguru
Ik weet niet precies hoe, maar ik heb bij mijn dealer ooit van een afstandje gezien dat het helemaal van voren af moet kunnen. (Was -leedvermaak- monteur 2 die dat wist en binnen no-time de lamp er naar voren uittrok nadat monteur no. 1 al ruim 10 minuten een hele berg beschermkappen aan de onderkant los was wezen schroeven)
Wat een leedvermaak zeg...
Eigenlijk toch triest? Je gaat naar de merkgarage omdat die er verstand van hebben (ahum). Althans dat wordt ons in talloze reclameboodschappen maar altijd aangepraat. Maar zo'n situatie die jij beschrijft heb ik al diverse keren, bij diverse merken (Skoda, Audi, VW, Citroen, Peugeot) meegemaakt. Als heer monteur (nooit een vrouw?) het niet al een keertje eerder gedaan heeft, zijn ze ontzettend aan het klooien. Dan kom je er aan met boerenverstand (en technisch inzicht) en roept, nonchalant tussen neus en lippen door, "he joh, mot je dat schroefje niet hebben?". "oh ja (schaamrood op de kaken), dank u!".
:uitlachen:

Zo heb ik zelfs een keer meegemaakt dat men geprobeerd had (bij een vrouwelijke kennis van ons) tijdens een onderhoudsbeurt, 4 nieuwe bougies in rekening te brengen. Voor een dieselauto! :shocked:
Of bij VW probeerden ze me een keer te flikken om twee stuks distributieriemen en spanrollen in rekening te brengen tijdens de vervanging ervan. Pech voor hun, keek ik de rekening WEL na. "oh ja" werd er gemompeld, "foutje van de computer". Nee, muts, gewoon oplichterij!
Nog afgezien van de talloze liters ruitensproeier vloeistof die jaarlijks overal gefactureerd word, maar nooit afgevuld (omdat het reservoir al vol zat)
Sorry, maar da's andere frusto.
Zolang dit soort praktijken niet uitgebannen zijn, zal de branche het beun-de-haas imago behouden, helaas.

EdK

Forumguru
leuk die pdf en het leedvermaakverhaal !!
Maar gelukkig ben ik een simpele ziel en kom dan ook met de volgende vraag !!

Staat dit net gewoon in het onderhouds cq manual boekje wat je bij je auto geleverd krijgt ??

jurjen

Lid
Als heer monteur (nooit een vrouw?) het niet al een keertje eerder gedaan heeft, zijn ze ontzettend aan het klooien. Dan kom je er aan met boerenverstand (en technisch inzicht) en roept, nonchalant tussen neus en lippen door, "he joh, mot je dat schroefje niet hebben?". "oh ja (schaamrood op de kaken), dank u!".
:uitlachen:

Ik heb er zelf ook eens zo naast gestaan toen een monteur minutenlang stond te studeren op een of ander regelkastje van het uitlaatgasmeetgebeuren wat vervangen moest worden. Hij zag allemaal schroeven waar hij met geen mogelijkheid bij kon maar keek steeds naast die ene borgschroef bovenop.
Toen ik hem er op wees dat het kastje zo te zien in een soort bracket zat geschroefd, die op zijn beurt door die ene schroef werd vastgehouden, was het er in no time uit. Daarna rustig op de werkbank de bracket overzetten op het nieuwe onderdeel.....

Beetje boerenverstand doet inderdaad wonderen.....

Roco

Lid
Wat een leedvermaak zeg...

Nog afgezien van de talloze liters ruitensproeier vloeistof die jaarlijks overal gefactureerd word, maar nooit afgevuld (omdat het reservoir al vol zat)
Sorry, maar da's andere frusto.
Zolang dit soort praktijken niet uitgebannen zijn, zal de branche het beun-de-haas imago behouden, helaas.

Ik kwam bij mijn dealer in Almelo en liet er winterbanden opzetten.
Ging de motorkap open en werden de vloeistoffen gecontroleerd en bijgevuld.
service van de zaak........

zo kan het dus ook !

Captain Hook

Forumguru
Ik kwam bij mijn dealer in Almelo en liet er winterbanden opzetten.
Ging de motorkap open en werden de vloeistoffen gecontroleerd en bijgevuld.
service van de zaak........

zo kan het dus ook !
Blij om te horen. Zoals jij schetst, dat zou de 'normale' situatie moeten zijn. Wellicht dat met de financiele krisis die de autoboeren volgend jaar verwachten, er eindelijk schifting komt tussen de 'goeien' en de 'kwaaien'.:945:

Ralph

Lid
Ik heb de nieuwe xenon mistlampen er nu een week of twee inzitten..... GEWELDIG!!
Zie hier het resultaat!

Bijlagen

• Nieuw0043.jpg
    Nieuw0043.jpg
    90,4 KB · Weergaven: 80

Bart007

Nieuw lid
Ja dat vind ik eigenlijk ook Marco, wil ook wel van die mooie xenon mistlampen hebben! Maarruh ik heb inmiddels twee led's gekocht voor vervanging van de stadslichten maar hoe vervang ik die ?

MarcoO2

Forumguru
Ja dat vind ik eigenlijk ook Marco, wil ook wel van die mooie xenon mistlampen hebben! Maarruh ik heb inmiddels twee led's gekocht voor vervanging van de stadslichten maar hoe vervang ik die ?

Ziet er wel strak uit hé! led's in plaats van gewone lampen? Geen idee... is het licht daarvan veel witter dan bijvoorbeeld Philips Bluevision's? Zit er over te denken in die in mijn standslichten en mistlampen te gooien, maar wil nu eerst nog ff weten hoe het zit met xenon in de mistlichten!

Bart007

Nieuw lid
Philips heeft geen bluevision in H8 lampen dus die optie valt af, ben bang dat we naar Xenon moeten en daar zal wel een prijskaartje aan hangen...

Bovenaan Onderaan