Ik weet niet precies hoe, maar ik heb bij mijn dealer ooit van een afstandje gezien dat het helemaal van voren af moet kunnen. (Was -leedvermaak- monteur 2 die dat wist en binnen no-time de lamp er naar voren uittrok nadat monteur no. 1 al ruim 10 minuten een hele berg beschermkappen aan de onderkant los was wezen schroeven)
Wat een leedvermaak zeg...
Eigenlijk toch triest? Je gaat naar de merkgarage omdat die er verstand van hebben (ahum). Althans dat wordt ons in talloze reclameboodschappen maar altijd aangepraat. Maar zo'n situatie die jij beschrijft heb ik al diverse keren, bij diverse merken (Skoda, Audi, VW, Citroen, Peugeot) meegemaakt. Als heer monteur (nooit een vrouw?) het niet al een keertje eerder gedaan heeft, zijn ze ontzettend aan het klooien. Dan kom je er aan met boerenverstand (en technisch inzicht) en roept, nonchalant tussen neus en lippen door, "he joh, mot je dat schroefje niet hebben?". "oh ja (schaamrood op de kaken), dank u!".
Zo heb ik zelfs een keer meegemaakt dat men geprobeerd had (bij een vrouwelijke kennis van ons) tijdens een onderhoudsbeurt, 4 nieuwe bougies in rekening te brengen. Voor een dieselauto!
Of bij VW probeerden ze me een keer te flikken om twee stuks distributieriemen en spanrollen in rekening te brengen tijdens de vervanging ervan. Pech voor hun, keek ik de rekening WEL na. "oh ja" werd er gemompeld, "foutje van de computer". Nee, muts, gewoon oplichterij!
Nog afgezien van de talloze liters ruitensproeier vloeistof die jaarlijks overal gefactureerd word, maar nooit afgevuld (omdat het reservoir al vol zat)
Sorry, maar da's andere frusto.
Zolang dit soort praktijken niet uitgebannen zijn, zal de branche het beun-de-haas imago behouden, helaas.