mistlampen verwijderen

MarcoO2

Forumguru
Zo hee, wie jou tegemoet rijdt ziet even helemaal niets meer! En da's niet zo geweldig, kan ik je verzekeren.

Tenzij cant55 netjes, zoals het hoort, de mistlampen alleen bij weinig tot geen zicht aan heeft...

maar ja, als je ze niet aan hebt hoeft er ook geen xenon in... :ahum:

Captain Hook

Forumguru
Zo hee, wie jou tegemoet rijdt ziet even helemaal niets meer! En da's niet zo geweldig, kan ik je verzekeren. :ahum:
Maar mistlampen zijn toch niet bedoeld om medeweggebruikers te verblinden? Dan hebben die lampen ook weinig zin...

Ik ben juist zo blij dat mijn mistlampen (gewoon de standaard lampies die onder in de bumper zitten) mooi breed de bermen/grond verlichten als je over die donkere polderdijkjes rijdt. Dan zie je de vossen in de berm mooi zitten. :super:

Alles valt en staat met correcte afstelling. (en daar ontbreekt het nog wel eens aan als je zo om je heen kijkt) Vooral in dit jaargetijde waarbij het grootste deel van de dag verlichting essentieel is.

Ralph

Lid
Lichtbeeld veranderd niet!!
Dus de verlichting richting berm en grond zijn gelijk, alleen intenser! De foto geeft dus een klein beetje een vertekend beeld.....

Ik zal twee foto's maken in de polder met mistlampen aan en uit, dan zie je het reële lichtbeeld!

Ralph

Lid
Het is echt heel simpel.
Ik ben kleurenblind en heb twee linker handen en had het binnen een uurtje klaar!

Ralph

Lid
Hierbij nog enkele foto's om een duidelijker beeld te krijgen van het lichtbeeld!

Bijlagen

• Nieuw0053.jpg
    Nieuw0053.jpg
    88,3 KB · Weergaven: 84
  • Nieuw0056.jpg
    Nieuw0056.jpg
    83,6 KB · Weergaven: 74
  • Nieuw0052.jpg
    Nieuw0052.jpg
    82,9 KB · Weergaven: 59
  • Nieuw0055.jpg
    Nieuw0055.jpg
    88,1 KB · Weergaven: 85

MaKo

Lid
Ziet er leuk uit, maar heb je ook de corner-functie in de mistlampen? Dit lijkt me namelijk niet bevordelijk voor de xenon....

Ralph

Lid
Ik heb geen corner-functie op mijn octavia. Het constant aan en uitzetten van xenon is inderdaad niet bevorderlijk.....

Vanmorgen voor het eerst uit kunnen testen met dikke mist, ik was bang dat het licht misschien iets teveel verstrooid was waardoor het zicht juist minder zou worden, maar gelukkig niet! Heerlijk!

Bovenaan Onderaan