Mistlicht met afbuigverlichting "corner"?

Dat is juist het probleem, volgens hen kunnen ze het niet activeren, omdat de "stuurdoos" ontbreekt.... Wat ze hiermee bedoelen weet ik ook niet. Ik zal eens naar een ander dealer gaan, kijken of ze daar het probleem kennen...

Darkside

Forumguru
Wat ik bedoel Is dat volgens jouw het standaard aanwezig zou moeten zijn. Dat de stuurdoos ontbreekt (wat het ook wezen mag) Betekend dat jij een functie niet hebt die standaard wel aanwezig zou moeten zijn.
Dus de dealer dient te regelen dat de stuurdoos er komt zodat deze wel geactiveerd kan worden. Omdat hij de fout heeft gemaakt dient hij er voor te zorgen. Of iig deels door de kosten te delen.
Als jij vindt dat hij er moet komen. Laat de dealer dan maar met een mooi aanbod komen.
Wil overigens niet zeggen dat je niet naar een andere dealer moet gaan om te checken of het toch niet anders kan. Sommige dealers zijn erg snel met "het kan niet op uw model" omdat ze niet weten hoe het aan gezet moet worden.

adjego

Actief lid
Dat is juist het probleem, volgens hen kunnen ze het niet activeren, omdat de "stuurdoos" ontbreekt.... Wat ze hiermee bedoelen weet ik ook niet. Ik zal eens naar een ander dealer gaan, kijken of ze daar het probleem kennen...

Hmm vind dit wel raar, want dan zou niks van jou verlichting kunnen werken. De aansturing van mistlampen als bochtenverlichting zit namelijk ingebakken in de belangrijkste stuurdoos van de auto. Zonder die module, geen verlichting. Als je in de buurt van Veldhoven zit, wil best een keer voor je kijken naar de mogelijkheden.

hemi24

Forumguru
Het ontbreken van de stuurdoos, wat volgens mij totaal onmogelijk is, om de reden die Adjego al aan heeft gegeven, kunnen we denk ik wel uitsluiten.

Voor de modellen van vóór de facelift waren er wel 2 verschillende stuurapparaten toegepast, waarbij de uitgebreide versie wel de mogelijkheid had.
Maar voor wat ik heb begrepen is dit na de facelift niet meer aan de orde...

Wellicht toch even bij een andere dealer naar binnen?!?

Merci aan allen, en met de info die ik nu heb, ga ik straks terug naar de dealer, kijken wat ze nu te vertellen hebben. Ik hou jullie op de hoogte...

hemi24

Forumguru
Elegance Businessline bouwjaar 2009:
- Cornerverlichting aanwezig : JA;
- Cornerverlichting gecodeerd : 98% kans NEE;

In de meeste landen is dit een optie van ca € 100,- wat neer komt op ca 50 euro per gewijzigd bitje...

vrucht

Lid
Ik krijg in Januari mijn nieuwe OII EBL met Xeon.

Kan iemand mij de code vertellen die de dealer kan gebruiken om de cornerverlichting te activeren?

Danman

Lid
Mijn gefacelifte O2 GreenLineBusiness editie van 8/2010 (zonder Xenon) had deze functionaliteit niet geactiveerd, echter was wel afgesproken met de dealer.
Die heeft deze achteraf met VagCom geactiveerd en werkt perfect.
Dus ook zónder Xenon.

scartuz

Nieuw lid
Klopt het dat cornerverlichting standaard niet aanwezig is op facelift bj2009, business elegance?

Antwoord van garage "Cornerverlichting of afbuigverlichting activeren voor uw skoda is niet mogelijk, dit is een optie bij een nieuwe wagen"

Wasmachineman

Forumguru
Scartuz, fout antwoord dus van de dealer. Ik zag laatst een pre fl O2 rijden die het ook had? Hoe dat weet ik niet, misschien via VAG com.

Scartuz, fout antwoord dus van de dealer. Ik zag laatst een pre fl O2 rijden die het ook had? Hoe dat weet ik niet, misschien via VAG com.

@ Scartuz: Wasmachineman heeft gelijk denk ik. Heb zelf ook een Pre FL O2 (januari 2008) en daar heb ik ook gewoon cornerverlichting op laten activeren. Hij doet het bij knipperlichten aan en uit en als je een bocht omgaat onder de 40 km p uur.

hemi24

Forumguru
Heel erg jammer de houding van deze dealer..! Zeg dan gewoon dat je het niet weet, of niet wilt!!!

Bij de dealer waar ik mijn wagen had besteld, stuurden ze mij ook van het kastje naar de muur. (zie eerder berichten...)
Na een dreigement dat ik ging veranderen van garage, (mijn vrouw staat op het punt een fabia te bestellen) kon het blijkbaar ineens wel. Ik stond sterk door middel van deze discussie op het forum, waar ik de codes via HEMI24, heb kunnen voorleggen aan de dealer, die klaarblijkelijk verbaasd was dat ik die codes had...
Zo ziet u maar, laat u niet te snel kennen...

scartuz

Nieuw lid
ze willen in elk geval proberen nu:

We kunnen voor u proberen te controleren wat er aan te passen valt met onze diagnosecomputer. VAG-COM is een niet originele diagnosecomputer en hebben wij dus niet in ons bezit.
We kunnen u geen resultaat garanderen daar het niet zeker is dat de boornetstuurdoos (computer die de regeling van o.a. de verlichting doet) deze functie altijd in zich heeft.
Het feit dat dit normaal een optie is kan er op duiden dat het niet zomaar gaat.
Als de boordnetstuurdoos voor de bochtenverlichting geschikt is zou het kunnen dat een hercodering mogelijk is, doch wij garanderen dit niet met zekerheid.

De tijd die onze technieker hiermee bezig zou zijn, is gewoon als uurloon aan te rekenen.

hemi24

Forumguru
@scartuz: geef die arme jongens van de garage maar volgende codes voor jou O2FL Elegance Businessline, dan komt het helemaal goed en hoef jij niet meer dan 15min aan uurloon te betalen:

Byte 14:
Xenon1+NBL1+Corner1 = 10010001

Byte 17:
AFL1+Corner1 = 01110001

adjego

Actief lid
Dan kun je het beter zo weergeven:

- Bochtenverlichting op de mistlampen.
STG 09 -> Byte 14 -> bit 7 aanzetten.
STG 09 -> Byte 17 -> bit 0 aanzetten (bochtenverlichting ism knipperlicht).

Bovenaan Onderaan