Canon-Eye
Forumguru
Precies dát heb ik sinds eind jaren '60 consequent onder alle omstandigheden gedaan. Bij de OII kon dat automatisch, kon ik het zonder aan de knop te zitten toch niet vergeten in- of uit te schakelen.ontsteek je dimverlichting en noem het geen dagrijverlichting maar gewoon dimverlichting
De vooruitgang met DRL zit 'm voor mij in het feit dat behoorlijke zichtbaarheid van voren automatisch, dus ook weer zonder extra handelingen, wordt bereikt tegen een lager stroomverbruik dan de 2x 55W of zo van de dimlichten vóór. De achteruitgang ervan is, dat behoorlijke zichtbaarheid van achteren (onder wisselende omstandigheden) wordt opgeofferd om nóg eens een m.i. verwaarloosbare 2x 5W(?) van de achterlampjes uit te sparen.
Het wachten is op een fabrikant die dit inziet en de DRL vóór combineert met de achterlichten, eventueel zonder de kentekenplaatverlichting. Tot die tijd zit er voor mij niks anders op dan de achterlichten via Vagcom te laten bijschakelen - en dan krijg je er dus de parkeerlichtjes vóór helaas bij.
Nou ja, jammer dan...
(Misschien verf ik die parkeerbolletjes voor wel gewoon zwart...?)