Mistlichten voor

nemo

Senior Member
In een folder over de Fabia2 kom ik 2 soorten mistlichten tegen.

Ronde
1zyvn6t.jpg

Vierkante
5n9jpf.jpg

Stel dat ik achteraf mistlichten voor wil laten inbouwen (want dat gat dat er nu zit is ook niet alles), welke komen er dan op?

fabtdi

Lid
Normaal gesproken de Ronde.
De ronde lampen zijn de standaard mistlampen.
De vierkante versie is de versie die voor de cornerlights wordt gebruikt.
Mocht je de mogelijkheid hebben om de vierkanten met cornerlight activering te laten inbouwen zou ik dat doen. De cornerlights zijn een heerlijke aanvulling op het normale licht.

Br3cht

Actief lid
ben het eens met fabtdi
enkel ik zou voor de ronde gaan, vind ik gewoonweg mooier, stoerder :tongue:

Fabia

† In Memoriam
Ik denk dat de mee draaiende mistlampen een fabrieksoptie is en achteraf niet meer ingebouwd kan worden.

nemo

Senior Member
Ik vind de vierkante mooier. Van mij hoeft er geen cornerfunctie op. Maar de mistlichten gaan wel op mijn verlanglijstje!!

Kirsten

Senior Member
Volgens mij als je de vierkante wilt laten inbouwen, zijn dat automatisch de corner lights. Het is overigens wel handig...

nemo

Senior Member
Ja, maar de ronde kosten volgens de folder al E403 (inc inbouw), de vierkante zullen dan het dubbele of meer zijn..

Maarten

Forumguru
Ik zou lekker voor de ronde gaan. Dat achteraf inbouwen van cornerlights zal een duur grapje worden! (als het al kan)

Kirsten

Senior Member
Ik heb het even nagezocht, de optie was in 2008 183 euro af fabriek. Dus misschien had je ze beter gelijk in kunnen laten bouwen... Anders wordt het inderdaad een duur grapje ben ik bang.

nomad

Senior Member
Achteraf inbouwen wordt een kostbare zaak, zeker met corneringlights.
Daarnaast heeft Seat op de Ibiza ook corneringlights, gewoon in de ronde mistlampen. Dus misschien passen die wel.

nemo

Senior Member
Het is zeker niet de bedoeling dat het heel duur wordt, want dan had ik wel een andere uitvoering van de fab gekocht!

400 euro heb ik net over voor het 'dichtsmeren' van de gaten in de bumper (en dan mooie lampjes).

Kirsten

Senior Member
De mistlampen zonder cornerfunctie zijn duurder dan met. Ik heb net de prijzen bekeken en af fabriek kosten ze met 160 euro en zonder 230 euro. Ik zou dus verwachten dat achteraf inbouwen ook goedkoper is voor de cornerfunctie.

nemo

Senior Member
In de folder staan alleen de ronde, en het klinkt ook logischer als een lamp 'zonder' minder kost dan 'met'.. Maar ik ga de dealer eens contacten :).

EdK

Forumguru
Dat ik de ronde in mijn fabia 1 liet monteren als optie was ik volgen mij veel goedkoper uit.
Maar weet me nog te herinneren dat de dealer me vroeg of ik echte wilde of dummie ?!
Als je het voor de sier wilde en dus niet functioneel dan waren er dummies die er excact hetzelfde uitzagen alleen er zat geen lampie in !
Dus als het jou ook puur om de sier gaat Nemo dan moet je eens vragen of die dummies nog steeds worden geleverd en ook in de Fabia 2 passen.

Want ik heb ze nu ook weer standaard in de RR maar als ik nu kijk wat ik ze op jaarbasis aan heb staan ? wel op 2 handen te tellen,

MarcoO2

Forumguru
Maar de keren dát ze aanstaan, zijn wel heel erg prettig en veilig... dus ik zou voor de echte gaan!

nemo

Senior Member
Toen ik de wagen aan het bestellen was zei mijn pa dat ik echt geen mistlichten voor nodig heb in NL, dus eigenlijk op zijn advies zonder besteld. Maar dat is net als met winterbanden, de keren dat je ze echt nodig hebt zijn (ok afgezien van deze winter) niet vaak, maar als je ze hebt wel reuze handig! Mistlichten heb je ook niet vaak nodig, maar als je ze hebt, is het wel fijn denk ik!

EdK

Forumguru
maar doordat ik in je bericht iets proefde van een tweestrijd mbt het bedrag maar ook weer het staat wel leuk, dacht ik laat ik je maar even melden van die dummies
Als het staat wel leuk meer de doorslag geeft dan had het een goedkope optie kunnen wezen

nemo

Senior Member
Ja Ed, ben ook erg blij dat je dat gepost heb! Weet nog niet wat ik doe, ga iig de dealer vragen naar de opties!

Bovenaan Onderaan