Ondertussen alweer 8 maanden en iets meer dan 30.000km verder. En dus ook de eerste Longlife onderhoudsbeurt laten uitvoeren. Aangezien ik redelijk veel KM's rijd een afspraak gemaakt bij Van den Udenhout in Veldhoven. Locatie technisch gezien gunstig, want kan dan op de fiets naar kantoor en terug naar de garage.
Naast de Long Life ook de Winterset eronder laten zetten. (van te voren aangegeven). Ik heb van de zomer een leuke
Eind van de ochtend gebeld door de garage met de lijst van zaken die aangepakt zouden moeten worden. Naast de verwachtte verlichting (2 lampjes waren defect) ook de remvloeistof vervangen. Daarnaast kwam de dealer met de de volgende zaken:
Accu vervangen
Ruitenwissers vervangen
Nieuwe sensor monteren voor lichthoogteverstelling
Vloeistoffen aanvullen
Extra liter olie 'voor onderweg'
Dat lijstje maakte dat de rekening nogal veel hoger zou uitvallen dan verwacht (€850 ipv € 350). Heb ik dus vriendelijk voor bedankt, en ondertussen meteen een aantal zaken zelf besteld. Verder erg netjes geholpen trouwens, auto was ook gewassen en gestofzuigd dus wat dat betreft geen klagen.
Nieuwe ruitenwissers, luchtfilter, interieurfilter voor € 50.
toen op zoek naar een nieuwe accu, dat bleek namelijk de grootste kostenpost met € 360,-.
Via Mijngarage gekeken naar prijzen van niet merkdealers, en kreeg offertes van rond de € 200,- (al een stuk prettiger). Bij VAG geïnformeerd maar ook daar € 360.
Nu een aanbieding gevonden bij een webshop, waar je ook kunt afhalen en beter nog, waar ze de accu ook kunnen inleren. Ben nu klaar voor € 120,-.
Qua uiterlijk/interieur ook nog wat kleine aanpassingen gedaan, en al met al nog zeer tevreden over de aankoop!