@hemi24 Skoda versus VW... Ik ben idd tegen wat meer verschillen aangelopen dan ik in mijn simpelheid verwachtte.
Skoda is ontegenzeggelijk veel slimmer met opbergvakjes en dat soort zaken. Dat mis ik soms (vaak).
Ook de MIB3 software reageert soms anders, is dat iets andere software dan bij Skoda? Niet compatibel?
Als de navigatie op het scherm is is er niets te zien van naar welk radiostation luister je.
Oké, dat kan weer wel in het andere display maar dan mis ik daar weer wat anders.
Ook kan ik niet de rijmodus vastzetten, lijkt het. Ik rij op enkele uitzondering na altijd in ECO. Ik ga nog wel eens naar Antera.
Kortom, het is ontegenzeggelijk familie, maar geen broer of zus, eerder een neef of oom (tante?)
Voor de Scala keek ik ook naar de 1,5 DSG motor, maar gelukkig voor de 1 liter DSG gekozen.
De verkoper zei toen dat het verbruik niet veel zou afwijken omdat op de grote weg soms 2 cilinders uitgeschakeld zouden worden. Dat klopt, maar is zeldzaam.
1:20 wat ik met de Scala makkelijk kon halen is met de 1,5 niet mogelijk. Nu is het een import, misschien is de motor al gekieteld?
Misschien moet ik daar maar eens naar laten kijken? 150 pk is voor mij veel meer dan genoeg, ik was zeer tevreden met de 115pk.
Want ik was ook al gelukkig met de Fabia 1 combi automaat met 75 pk die mij overal moeiteloos naar toe bracht.
Wordt vervolgd, maar alvast iedereen bedankt voor de inbreng. Me happy
grtsss